European Union policy towards the Western Balkans: The case of the former Yugoslav republic of Macedonia
dc.contributor.advisor | Nas, Çiğdem | |
dc.contributor.author | Korkmaz, Mustafa | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:42:02Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:42:02Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/665945 | |
dc.description.abstract | Soğuk Savaşın bitmesi Avrupa'da AB'nin gelişimini de etkileyen çok önemlideğişimlere sebep olmuştur. Berlin Duvarının yıkılmasının olumlu bir sonucu da YaltaKonferansından bu yana Avrupa kıtasını bölen ?demir perde?nin kalkması olmuştur. ABbu yeni ortamdan istifade ederek Doğu ve Orta Avrupa'daki eski Sovyetcumhuriyetlerinin dönüşümünün rotasını genişleme kozunu kullanarak belirlemiştir. Bubüyük bir politika başarısı olarak görülmektedir. Diğer taraftan komünizmin sona ermesiYugoslavya'nın şiddetli parçalanma sürecinde tanık olunduğu gibi yıkıcımilliyetçiliklerin önünü açmıştır. Avrupa Birliği için Yugoslav krizi genişletilmiş rolünüsergilemek için iyi bir fırsat olarak görülmekteydi. Yeni geliştirilen Ortak Dış veGüvenlik Politikası (ODGP) için Yugoslavya ilk test olmuştur. Ama AB için etkin olmabakımından Yugoslavya testi başarısızlıkla sonuçlanmıştır. ODGP'nin eksiklikleriyanında Avrupalı politikacıların bölge ve bölge halkı üstüne önyargıları çatışmanınyanlış yorumlanmasına sebep olmuş ve tutarlı bir politika oluşturulmasına engel teşkiletmiştir. Şiddetin yükselmesinde sonra A.B.D. liderliğinde izlenen politikalar sonucuDayton Anlaşması ile savaş sona erdirilmiştir.Dayton sonrası dönemde AB bölgenin yeniden yapılanmasında en önemli aktördurumundadır. 1990'ların ikinci yarısında ODGP mekanizlmalarının güçlendirilmesi veKomisyon tarafından Batı Balkanlar için tasarlanan İstikrar ve Bütünleşme Sürecininbölge ülkelerine sunduğu imkanlar sayesinde AB Batı Balkanlardaki olası büyük çaplıçatışmaların önüne geçmeyi başarmıştır. Bu tezin konusu olan Makedonya AB dışpolitikasının etkinliğini anlamak için çok uygun bir örnektir zira bu ülkede meydanagelecek bir istikrarsızlığın bütün Balkanları olduğu gibi Avrupayı da etkilemesibeklenmektedir. AB ülkeleri daha önceki hatalarından ders alarak Makedonya' da başgösteren çatışmalara sırasında ortak bir tutum izlemiş ve bu da krizin bölgeyeyayılmasını engellemiştir. Makedonya ve diğer Balkan ülkelerinde yakalanan göreceistikrarın devamlı kılınması için bu ülkelere AB ile bütünleşmelerinin yakın birgelecekte mümkün olabileceği yönünde güçlü sinyaller gönderilmesi gerekmektedir | |
dc.description.abstract | The end of the Cold War has led to drastical changes in Europe that directly influencedthe evolution of EU. A positive outcome of the collapse of Berlin Wall was that the?iron curtain? dividing the European continent since the Yalta Conference has beenremoved. EU in this new climate seized the opportunity and determined the course oftransformation of the former Soviet republics in Central and Eastern Europe with thecarrot of enlargement. This was a major policy success for the EU. On the other handthe fall of communism resulted in the emergence of destructive nationalisms aswitnessed during the violent disintegration of Yugoslavia. For the EU the Yugoslavcrisis seemed to represent an opportunity to demonstrate its enhanced role. Break-up ofYugoslavia was the first test case of the newly developed Common Foreign and SecurityPolicy( CFSP) of the EU. However the Yugoslav case for EU is one of failure to acteffectively. In addition to deficiencies of CFSP, the prejudices of the European policymakers regarding Balkans caused misinterpretation of the conflict which in turn becamean obstacle for a coherent policy. The US after the escalation of the violence took thelead and the crisis came to a halt with the signing of Dayton Accords in 1995.In the post-Dayton period EU became the main actor behind the recovery of the region.Thanks to the enhanced CFSP tools provided in the second half of 1990?s and to thecarrots offered with the initiation of Stabilisation and Association Process by theCommission EU prevented the intensification of possible disputes in Western Balkancountries. The focus of this thesis FYROM is a perfect case in revealing the scope andextent of the European foreign policy since the instability in that country would notonly have consequences in the Balkans but also in the EU itself. The EU states learntfrom their mistakes and achieved unity in dealing with FYROM that impeded the spreadof the conflict throughout the region. In order to keep this success in dealing withFYROM and the other Western balkan countries permanent, EU should take measuresin persuading them that the integration of Western Balkan countries to the EU is not adistant goal. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Uluslararası İlişkiler | tr_TR |
dc.subject | International Relations | en_US |
dc.title | European Union policy towards the Western Balkans: The case of the former Yugoslav republic of Macedonia | |
dc.title.alternative | Avrupa Birliği'nin batı balkanlara yönelik politikası: Eski Yugoslav Cumhuriyeti Makedonya örneği | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Avrupa Birliği Siyaseti ve Uluslararası İlişkiler Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | European | |
dc.subject.ytm | European Union | |
dc.subject.ytm | Minorities | |
dc.subject.ytm | Balkans | |
dc.identifier.yokid | 9000059 | |
dc.publisher.institute | Avrupa Birliği Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MARMARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 211151 | |
dc.description.pages | 104 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |