Process of liberalization & privatization in the energy/telecommunications law: A comparison between the eu and turkish system
dc.contributor.advisor | Yörüng, Murat Tahsin | |
dc.contributor.author | Gurulkan, Haluk | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:42:01Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:42:01Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/665944 | |
dc.description.abstract | Çalısma üç ana baslık altında toplanmıs olup ilk olarak serbestlestirme ve özellestirmenin tarihi,uygulaması ve hukuki altyapısı ele alınmıs; ikinci ve üçüncü kısımlarda ise, sırasıyla enerji vetelekomünikasyon alanlarında serbestlestirme/özellestirme konseptlerinin, gerek Türk gerekse AvrupaBirligi (AB) hukuk düzenlerinde ne sekilde hayata geçirildigi anlatılmıstır.Avrupa Topluluklarını kuran Anlasmanın Üye Ülkelerin ekonomilerinin özel ya da kamusal niteliklerikarsısında tarafsız bir tutum takınması açıkça göstermektedir ki, AB'nin özellestirme uygulamalarıkonusunda Üye Devletlere herhangi bir dayatması söz konusu olamaz. AB'nin üzerinde hassasiyetledurdugu nokta, tüketicilerin satın alacakları mal ya da hizmetleri tek tedarikçiden almak zorundakalmadan seçim yapabilmelerine imkân verecek serbestlestirilmis piyasanın yaratılmasıdır.Ancak gerek belli durumlarda söz konusu serbestlestirmenin özellestirmeler yoluyla saglanabilirolması, gerekse Üye Devletlerin özellestirmenin getirecegi taze kaynaklara duydukları ihtiyaçyüzünden, özellestirme son birkaç on yıla damgasını vurmus bir fenomen olarak karsımızdadurmaktadır.Türkiye de, hem AB'ye uyum sürecinin halkalarından birini teskil etmesi, hem globallesen dünyanınbir sekilde kendisini bu noktaya sürüklemesi ve nihayet Üye Devletleri de motive etmis bulunduguyukarıda zikredilen taze kaynak ihtiyacı nedeniyle, özellikle 1980 sonrası dönemde serbestlestirme veözellestirme çalısmalarına büyük hız vermistir.Türkiye pratiginde, bugüne dek pek çok büyük özellestirme isleminin yargı denetimine takılarak iptaledilmis olması, bu konuda hukuki prosedürün dikkatle yerine getirilmesinin önemini açıkça ortayakoymaktadır. Türkiye'nin bu açıdan, pek çok büyük kamu sirketini basarıyla özellestirmeyi basarmısAB üyesi devletlerden alması gereken ciddi dersler vardır.sbu çalısma, Üye Devletlerin deneyimlerinin de incelenerek Türkiye'deki serbestlestirme/özellestirme çalısmalarının daha saglam hukuki zeminlere oturtularak gerçeklestirilebilmesininmümkün oldugunu ortaya koymaktadır. | |
dc.description.abstract | This study is composed of three main headings; firstly history, practice and legal infrastructure ofliberalization & privatization were examined, in the second and the third pillars, in the energy andtelecommunications sectors respectively, how liberalization & privatization concepts are implementedin the EU and Turkish legal systems.As the EC Treaty maintains a neutral attitude to the private or public characteristics of the economicstructures of the Member States; EU may, in no way, impose any duty to its members to privatize thepublic enterprises. What the EU shows sensitivity is to ensure the market conditions where theconsumers do not have to purchase the goods/services from just one supplier but may choose wherethey can buy the said goods/services.That is why in some cases liberalizing the market may be realized by privatization dealings and alsothe Member States need the fresh sources to be obtained from the privatization transactions,privatization is a concept that left its mark to the last several decades.Also Turkey has accelerated its privatization process especially since the 1980s for the reasons that itis a part of its accession dealings with the EU, the necessities of the globalization and finally the needfor the fresh sources which also once motivated the Member States.In Turkish privatization history, several huge privatization dealings have been annulled by the highcourt and this shows us how important to follow the legal procedure. Turkey may use the experienceof the Member States which have successfully privatized the huge state owned enterprises.This study states that the liberalization & privatization processes in Turkey may be conducted on legalgrounds by examining the experiences of the Member States. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Hukuk | tr_TR |
dc.subject | Law | en_US |
dc.title | Process of liberalization & privatization in the energy/telecommunications law: A comparison between the eu and turkish system | |
dc.title.alternative | Enerji/telekomünikasyon hukuku alanlarında serbestleştirme ve özelleştirme süreci: Ab ve türkiye sistemlerinin kıyası | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 9010830 | |
dc.publisher.institute | Avrupa Birliği Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MARMARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 211133 | |
dc.description.pages | 176 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |