Role of education and cultural policies in the social construction of the European Union
dc.contributor.advisor | İzci Connelly, Rana | |
dc.contributor.author | Akbaba, Sertan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:41:51Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:41:51Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/665901 | |
dc.description.abstract | Avrupa bütünlesme süreci bazı zorluklarla karsılasmasına ragmen gerekgenisleme gerekse de derinlesme politikalarıyla yoluna devam etmektedir. Bubütünlesme süreci içinde parasal birlik ve tek pazar tam basarıya ulasılmıs alanlarolarak öne çıkmaktadır. Ancak bu iki politika alanın gölgesinde kalan pek çok konu daAvrupa Birligi'nin (AB) gelecegini sekillendirmektedir. AB özellikle Maastrichtantlasmasıyla politika alanlarını genis bir yelpazeye yaymıstır. Bu alanlardan ikisi olanegitim ve kültür özellikle günümüz de AB ve kamuoyunda tartısılan, insanların veyatoplumların bütünlesmesi ya da uyumu nasıl saglanacaktır sorusuyla yakından ilintilidir.Bu sorun AB Anayasasının referandum süreci ve sonrasında yasanan basarısızlıkla dahada önem kazanmıstır. Üye ülkelerin toplumları ile AB'nin kurumları arasındakikopukluk ve uçurum referandumla ilgili tartısmalarla iyice gün yüzüne çıkmıstır.Egitim ve kültür politikalarının AB içinde iki önemli amacı oldugu söylenebilir.Bunlardan ilki kendi alanları dogrultusunda hedeflerini gerçeklestirmektir. Bu hedeflerkısaca belirtmek gerekirse egitim alanında Avrupa yüksek ögretim alanı projesinihayata geçirmek, kültür alanında Avrupa'nın sahip oldugu ortak kültür mirasına sahipçıkmak ve bunu yaymaktır. Bunların dısında yukarıda sözü edilen egitim ve kültürpolitika alanları ikinci bir amacı üstlenmistir. Bu görev AB'nin ilk defa Tindemannraporunda açıkça dile getirdigi `Avrupa Toplumu' yaratma projesidir. Egitim ve kültüralanları içinde baslatılan ögrenci degisim programları, ögrenci hareketliligi aktiviteleriya da kültür programları egitim ve kültürün yanı sıra toplumların birbirleriylekaynasmasını, daha yakından tanımasını ve müsterek bir çatı altında olduklarını süreklihatırlatma ve `biz' duygusu içinde hareket etmelerini saglamaktır. Bu sebeple bu tez deortaya konan egitim ve kültürün sadece kendi alanları içinde sınırlandırılmamasıgerektigi aksine çok daha genis ve önemli bir amaca hizmet ettiginin altı çizilmistir.Ayrıca egitim ve kültürün AB içindeki yeri ve öneminin yanı sıra uluslararası boyutu veAB'nin üçüncü ülkelerle olan isbirligi anlatılmıstır. Öyle görünüyor ki AB'nin özelliklegelecekteki hedef ve beklentileri çerçevesinde ve Lizbon stratejisi geregince `dünyadakien rekabetçi ve dinamik bilgi tabanlı ekonomisi' olma yolundaki hedefi bu iki politikaalanını yakın zamanda daha da önemli kılacaktır. | |
dc.description.abstract | As a dynamic and ongoing process European integration has faced many difficulties sofar. Nevertheless through widening and deepening policies the European Union (EU)tries to expand its competence in different policy areas. Two of these areas, namelyeducation and culture have close links within today?s highly debated subject of`integration of the people? within the EU project.The aim of this thesis is to analyze the role, the effects and the aims of the educationand cultural fields in creating the `peoples of Europe? project. While in the field ofeducation the EU pursues the aims of Bologna Process to establish European HigherEducation Area until 2010, closer cooperation and protecting the common culturalheritage that Europe owns are the main concerns of the cultural policy. Besides theseaims, these two policy areas also support the efforts to create the `peoples of Europe?project which was for the first time introduced in the Tindemanns report. Theprogrammes introduced under education and culture such as the student exchange,student mobility and cultural action programmes are opening the way for interculturaldialogue, harmonization of the people, making them feel belonging to the sameCommunity and to spread the `we? feeling across Europe. That is to say these twopolicy areas interact with the aim of supporting the social construction of the EU. Thisthesis has also focused on the external dimension of education and cultural fields suchas the cooperation with third countries to highlight the global actorness of the EU. Sincethe future aim and goals of the Union were stated clearly in the Lisbon EuropeanCouncil as `creating a knowledge based economy and society?. It seems that educationand cultural policy fields will become more and more important for the future of the EUparticularly in achieving these aims. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Uluslararası İlişkiler | tr_TR |
dc.subject | International Relations | en_US |
dc.title | Role of education and cultural policies in the social construction of the European Union | |
dc.title.alternative | Eğitim ve kültür politikalarının Avrupa Birliği?nin sosyal bütünleşme sürecindeki rolü | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Avrupa Birliği Siyaseti ve Uluslararası İlişkiler Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9008707 | |
dc.publisher.institute | Avrupa Birliği Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MARMARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 211157 | |
dc.description.pages | 93 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |