Show simple item record

dc.contributor.advisorKılıç, Veysel
dc.contributor.authorAkbuz, Sevgül
dc.date.accessioned2021-05-08T09:41:37Z
dc.date.available2021-05-08T09:41:37Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/665844
dc.description.abstractBu tezin amacı, Bologna Süreci esaslarının, Türk Yüksek Öğrenim Sistemi' nde dört yıllık lisans öğrencilerine verilen İngilizce ders içeriklerine uygulanmasındaki etkileri incelemektir. Bu inceleme Yıldız Teknik ve Sakarya Üniversite' lerde dört yıllık lisan eğitimi alınan öğrenciler için verilen zorunlu İngilizce ders içerikleri üzerine geliştirilmiştir. Bu çalışmada, Avrupa Birliği (AB) tarafından bir eğitim reform hareketi olarak başlatılan Bologna Süreci' nin genişlemesini ve Türkiye' nin 2001 yılında sürece dahil olmasını takip eden dönemde, zorunlu İngilizce derslerinin Bologna temel hedeflerini gerçekleştirmedeki rolü üzerinde durulmuştur. Bu bakımdan, tez Bologna Süreci temel hedefleri olan öğrenci ve akademik kadro hareketiliği ve mezunların iş bulabilirliği konusunda, İngilizce dil öğreniminin rolü konusuna odaklanmaktadır. Sürecin ana özelliklerinin yanısıra, `yeterlilikler', `yeterlilikler çerçeveleri', ve yeterliliklerleri oluşturan temel unsurlar gibi önemli kavramları içeren bir bölüm Bologna Süreci resmi dökümanlarıyla açıklanmakta ve irdelenmektedir. Tezin içerisinde yer alan kavramlar yukarıda adı geçen iki üniversiteden elde edilen verilerin değerlendirilmesinde yardımcı olmak için kullanılmaktadır. Bu çalışma, aynı zamanda, müfredat hazırlama aşamasında bahsedilen temel unsurlar ile zorunlu İngilizce dersleri arasındaki bağlantının önemini, bütün üniversitelerin lisans öğrencileri için İngilizce dil yeterliliklerini Türk Ulusal Yeterlilikler Çerçevesi ile birlikte tüm Avrupa Yüksek Öğrenim Alanında da tanımlanmış olması gerektiğini ortaya koymaktadır. Tezin en önemli bölümü, Bologna Süreci temel prensiplerinin lisans düzeyinde verilen İngilizce derslerinin müfredat incelemesi kısmından elde edilen sonuçların değerlendirilmesi için ayrılmıştır. Ulaşılan sonuçların ışığında, Türk Yüksek Öğretim Sistemindeki lisans öğrencileri için hazırlanan zorunlu İngilizce derslerinin müfredatlarında Bologna Süreci' nden sonra görülen değişiklikler ya da yeni uygulamalar kapsamlı bir şekilde incelenmektedir.
dc.description.abstractThis thesis aims at analysing the implementation of the Bologna Process principles on the content of English language courses for four-year Bachelor Degree students in the Turkish Higher Education. This analysis is built on the curricula of compulsory English courses offered in two Turkish Universities which are Yıldız Technical University and Sakarya University. Following the extension of the Bologna Process, started as an educational reform by the EU, and Turkey?s involvement in 2001, the contribution of compulsory English language courses for fulfilment of the major Bologna objectives has been emphasized in this present study. In this respect, this thesis focuses on the role of English language teaching/ learning in working towards the Bologna Process main objectives which are mobility of the students and academic staff and employability of the graduates. The background of the Bologna Process as well as its key features is explained and discussed through the official documents, including the reference points for some important concepts such as qualifications, qualifications frameworks, and the core key components of qualifications. The concepts presented in this thesis are aimed at helping the evaluation of the results obtained from the case studies taking place in two Turkish Universities mentioned above. This study then defines the relationship between these core elements and compulsory English courses while designing course curricula, suggesting that all universities should describe the English language qualifications for Bachelor Degree students throughout the European Higher Education Area as well as within the context of Turkish National Qualifications Framework. In particular, the important part of the thesis is then devoted to the evaluation of the results obtained from the curricula analysis part relevant to the implementation of the Bologna Process principles on English language teaching at Bachelor?s Degree. In the light of the findings, the changes and new implementations seen in the curricula of compulsory English courses offered for Bachelor Degree students in Turkish Higher Education after the Bologna Process have been comprehensively explored.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe implementation of the principles of the Bologna process in English courses in Bachelor` s degree programmes in Turkey
dc.title.alternativeBolonya süreci prensiplerinin, Türkiye? de dört yıllık eğitimde verilen İngilizce ders içeriklerine uygulanması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentAvrupa Birliği Siyaseti ve Uluslararası İlişkiler Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmBologna process
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmHigher education institutions
dc.identifier.yokid358038
dc.publisher.instituteAvrupa Birliği Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid270130
dc.description.pages172
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess