On the path towards European Union`s sustainable urban mobility plans: Solving Turkey`s urban mobility problems
dc.contributor.advisor | Ersoy, İmre Sabahat | |
dc.contributor.author | Yerli, Bilgesu Güneş | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:41:11Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:41:11Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2019-03-01 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/665742 | |
dc.description.abstract | 2000lerden itibaren kentleşmenin etkisiyle dünyadaki büyük şehirlerde, vatandaşların hayat kalitesi giderek azalmaktadır. Kentleşmenin getirdiği artan ulaşım ihtiyacı, kısa mesafeli yaya ulaşımının yerini motorlu ulaşıma bırakmıştır ancak kentleşme ve altyapı yatırımları motorlu ulaşımın negatif etkileriyle başa çıkamamış ve hatta uygun altyapı sağlayarak artışını desteklemiştir. Sonuç olarak da insanlar için değil, araçlar için tasarlanmış, kent içi hareketlilik problemleriyle vatandaşlarının hayat kalitesini düşüren, kirli, sürdürülemez şehirler ortaya çıkmıştır. Son zamanlarda kent içi hareketlilik problemlerini sürdürülebilir çözümlerle ortadan kaldırmanın önemi daha da açık hale gelmiştir. 2016'da Türkiye dünyanın trafiği en yoğun 10'uncu ülkesi seçildi. Bu sebeple, Türk şehirlerindeki kent içi hareketlilik problemlerine, sürdürülebilir hareketlilik çözümleriyle çare bulunması bu tezin amacını oluşturmaktadır. Bu tezle, Türk şehirlerinde son zamanlarda yaşanan kent içi hareketlilik problemlerinin çözümü araştırıldı. Bu bağlamda: 1. Bölümde tezin ana sorunu, soruları, hipotezleri ve içeriği tanımlandı. 2. Bölümde literatür incelemesi yapıldı. 3. Bölümde sürdürülebilir kent içi hareketlilik konsepti ve sürdürülebilir kent içi hareketliliğin Avrupa Birliği ve Türkiyedeki durumuna bakıldı. 4. Bölümde Türkiye'deki sürdürülebilir kent içi hareketliliğin mevcut durumu soru kağıdı vasıtasıyla derinlemesine analiz edildi. 5. Bölümde ise bisikletli ulaşım, Türk şehirleri için sürdürülebilir kent içi hareketlilik çözümü olarak önerildi. Ve bisikletli ulaşımı teşvik etmek için, Türk şehirleri için bisiklet yolu projelerinin ön değerlendirmesini yapabilen bisikletli ulaşım göstergeleri hazırlandı ve örnek çalışma olarak Eskişehir bu göstergelerle değerlendirildi. Bölüm 6 ise tezin sonucunu hipotezler ışığında değerlendirerek, gelecekteki araştırmalar için öneriler sundu. | |
dc.description.abstract | The life quality of citizens is diminishing with the urbanisation since 2000s in all major cities around the world. The increasing need for travel with urbanisation shifted from short distance and pedestrian mobility travel to motorized transport as city and infrastructure development could either not cope with the negative impacts of motorisation or even supported its rising by providing suitable transport infrastructure. The results are polluted and unsustainable cities just designed for cars not for people which causes urban mobility problems that decreased the citizen's quality of life. The importance to overcome urban mobility problems with sustainable solutions is hence very evident in our times. Turkey is selected as the 10th congested country in the world in 2016. From this point of view, trying to solve Turkish cities' urban mobility problems by sustainable mobility solutions is the aim of this thesis.With this thesis, solutions to recent urban mobility problems in Turkish cities are examined. In this structure: Chapter 1, Introduction identifies the main problem, questions, hypotheses and scope. Chapter 2 focuses the literature of the thesis. Chapter 3 focuses the sustainable urban mobility concept and examines sustainable urban mobility in the EU and the Turkey. Chapter 4 focuses deeply to Turkey's current situation on sustainable urban mobility via questionnaire. Chapter 5 concentrates on cycling as a sustainable urban mobility solution for Turkish cities. To motivate cycling, cycling indicators are developed for Turkish cities to pre-evaluate bike lane projects and a case study evaluation for the city of Eskişehir is calculated using these indicators. Finally, Chapter 6 provides the conclusions of the thesis by evaluating hypotheses and recommendations for future research. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Ekonomi | tr_TR |
dc.subject | Economics | en_US |
dc.title | On the path towards European Union`s sustainable urban mobility plans: Solving Turkey`s urban mobility problems | |
dc.title.alternative | Avrupa Birliği'nin sürdürülebilir kent içi hareketlilik planları'na doğru: Türkiye'nin kent içi hareketlilik problemlerini çözmek | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2019-03-01 | |
dc.contributor.department | Avrupa Birliği İktisadı Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Key performance indicator | |
dc.subject.ytm | Sustainable transport | |
dc.subject.ytm | European Union | |
dc.subject.ytm | Urban planning | |
dc.subject.ytm | Urbanization | |
dc.subject.ytm | Traffic planning | |
dc.subject.ytm | Transport planning | |
dc.subject.ytm | Sustainability | |
dc.subject.ytm | Sustainable environment | |
dc.subject.ytm | Bicycle | |
dc.identifier.yokid | 10172462 | |
dc.publisher.institute | Avrupa Birliği Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MARMARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 504854 | |
dc.description.pages | 224 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |