Show simple item record

dc.contributor.advisorBeltekin, Nurettin
dc.contributor.authorÇete, Ufuk
dc.date.accessioned2021-05-08T09:32:28Z
dc.date.available2021-05-08T09:32:28Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-06-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/665666
dc.description.abstractBu çalışmada eğitim hakkı algısı ve eğitim hakkı ihlalleri saptanmaya çalışılmıştır. Çalışmanın evreni 2015-2016 Eğitim-Öğretim yılında Mardin Artuklu Üniversitesi'nde pedagojik formasyon eğitimi alan 181'i kadın, 139'u erkek toplam 320 aday öğretmendir. Nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak geliştirilen yazılı görüşme formu kullanılmıştır. Veriler analiz edilerek verilen cevaplan gruplandırılarak frekansları tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda aday öğretmenlerin çevrelerinde gördükleri yada yaşadıkları eğitim hakkı ihlalleri belirlenmiştir.
dc.description.abstractIn this study, the right to education was perceived and violations of the right to education were tried to be detected. The student's universe teaches a total of 320 candidates, 181 female and 139 male, who have been trained in pedagogical formation at Mardin Artuklu University during the 2015-2016 academic year. Qualitative research method is used. Written interview form developed as data collection tool was used. The data were analyzed and the answers were grouped and their frequencies were determined. The most common violation of the right to education has been determined as the result of the research.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAday öğretmenlerin eğitim hakkına ilişkin algılar
dc.title.alternativeThe relationship between candidate teachers about education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-09
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmnull
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEducation rights
dc.identifier.yokid10149027
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMARDİN ARTUKLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid622955
dc.description.pages32
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess