On yedinci yüzyıl ve sonrasında çokluk kavramı
dc.contributor.advisor | Sarıalioğlu, Kenan | |
dc.contributor.author | Güzün, Nihat | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:32:26Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:32:26Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2020-07-31 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/665660 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada on yedinci yüzyıldan itibaren kullanılmaya başlanılan `çokluk` ve `halk` kavramlarının felsefesine değinilmektedir. Bu kavramları sırasıyla Spinoza ve Hobbes ortaya atmıştır. Spinoza'ya göre bütün medeni özgürlükler çokluk üzerinden yükselir. Hobbes ise halk kavramını devletle bütünleştirir. Çokluk kendi haklarını egemene devretmediği için bir düşman olarak algılanır. Burada çokluk toplumsal farklılıklara vurgu yaparken, halk ise bir'in yönetimini ön plana çıkarır. On yedinci yüzyıldan itibaren çokluğun geri plana itilmesiyle beraber halk kavramı ağırlık kazanır. Bu durum da ulus devletlerin ortaya çıkmasına zemin hazırlar. Bu çalışmada yirminci yüzyılla beraber ulus devletlerin ortaya çıkardığı sorunlar üzerine W. Kymlicka, C. Taylor ve P. Chatterjee''nin yaptığı tartışmalar üzerinde durulmaktadır. Aynı zamanda A. Negri ve M. Hardt'ın `çokluk` kavramına yaklaşımları ele alınmaktadır. Bu çalışmada çokluk felsefesinin düşünsel temelleri siyaset felsefesinin kavramlarıyla açıklanmaya çalışılmıştır.Anahtar kelimeler: Bir, Çokluk, çokkültürlülük, Siyaset Felsefesi | |
dc.description.abstract | In this study, it is focused on the concepts of `multitude` and `public` which have been started to be used from 17th century. Spinoza and Hobbes have respectively come up with these concepts. According to Spinoza, all civil freedoms rise in terms of the multitude. On the other hand, Hobbes relates the concept of public to the state. Because multitude does not assign its rights to the sovereign, it is perceived as an enemy. Here, the multitude prioritizes social differences while the public emphasizes the ruling of the `one`. By ignoring of the multitude from the 17th century, the public concept gains importance. Such a situation gives nation states a ground to show up. In this study, it is focused on the discussions that were made by W. Kymlicka, C. Taylor and P. Chatterjee on the problems rising with nation states with 20th century. The approaches of Antonio Negri and Micheal Hardt to the `multitude` are mentioned, as well. In this paper, it is tried to explain the intellectual basics of the philosophy of multitude with the concepts of political philosophy.Keywords: The One, Multitude, Multiculturalism, Political Philosophy | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Felsefe | tr_TR |
dc.subject | Philosophy | en_US |
dc.title | On yedinci yüzyıl ve sonrasında çokluk kavramı | |
dc.title.alternative | The concept of multitude in and post 17th century | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-07-31 | |
dc.contributor.department | Felsefe Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Philosophy | |
dc.subject.ytm | Political philosophy | |
dc.subject.ytm | Modern philosophy | |
dc.subject.ytm | 17. century | |
dc.subject.ytm | Multitude | |
dc.subject.ytm | Multiculturalism | |
dc.identifier.yokid | 10158711 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MARDİN ARTUKLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 469503 | |
dc.description.pages | 85 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |