Show simple item record

dc.contributor.advisorAkçay, Halil
dc.contributor.authorEdelbi, Nader
dc.date.accessioned2021-05-08T09:32:12Z
dc.date.available2021-05-08T09:32:12Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-06-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/665602
dc.description.abstractBu çalışmada Mardin Artuklu Üniversitesi İslami İlimler Fakültesinde okuyan Türk öğrencilerinin imla hataları tahlil edilmiştir. Onların yazılı kâğıtlarından yararlanmak suretiyle hazırlık sınıfından başlayarak son sınıfa kadar yazım hataları gözler önüne serilmiştir. Bu manada yazım hatalarının sebepleri irdelenirken çeşitleri de istatiksel olarak ortaya konmuştur. Verilen istatistikler, imla hatalarının gelişim seyri, çeşitleri ve yoğunluk durumu açılarından tahlil edilmiştir.Çalışma, giriş, iki bölüm ve sonuçtan oluşmaktadır. Girişte imlânın ehemmiyeti, çalışmanın hedefi, çerçevesi, zorlukları, kavramları, yöntemi gibi hususlar ele alınmıştır. Birinci bölümde imlâ hatalarının tahlili hakkında bilgi verilirken bu konuda yapılan önceki çalışmalar da ele alınmıştır. İkinci bölümde Mardin Artuklu Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi öğrencilerinin imla hatalarının tespit ve tahlili yapılmıştır. Sonuç kısmında ise çalışma esnasında varılan neticeler ele alındığı gibi bu konuda öneriler de sunulmuştur.Anahtar Kelimeler: İmla, İmla Hataları, Yazım Hataları Tahlili, Türk Öğrenciler
dc.description.abstractIn this study, analyzed the orthographic errors of Turkish students who studying at Mardin Artuklu University Faculty of Islamic Sciences. The writing errors have been revealed by making use of their written papers from prep class to the last grade. In this context, the reasons of typing errors are examined and their varieties have been revealed statistically. The statistics were analyzed in terms of the progress of the spelling errors, types and density status.The study consists of introduction and two parts and results. In the introduction, issues such as the importance of writing, the aim, the framework, the difficulties, the concepts and the method of the study are discussed. In the first section have been discussed previous studies on this subject while giving information about the analysis of typographical errors. In the second section, the spelling errors of Mardin Artuklu University Faculty of Islamic Sciences students were determined and analyzed. In the conclusion part, the conclusions reached during the study and the suggestions are presented.Keywords: Orthography, Spell Errors, Analysis of Spelling Errors, Turkish Studentsen_US
dc.languageArabic
dc.language.isoar
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDilbilimtr_TR
dc.subjectLinguisticsen_US
dc.titleتحليل الأخطاء الإملائيّة لدى الطلّاب الأتراك في كلّيّات العلوم الإسلاميّة/الإلهيّات(جامعة ماردين آرتقلو كلّيّة العلوم الإسلاميّة أنموذجًا)
dc.title.alternativeİslâmî İlimler/İlahiyat fakültelerinde Türk öğrencilerinin imlâ hatalarının tahlili (Mardin Artuklu Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi örneği) Analysis of the Orthographic Errors of Turkish Students Who Studying at Faculties of Theology / Islamic Sciences (The University of Mardin Artuklu - Faculty of Islamic Sciences is a mode)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-16
dc.contributor.departmentTemel İslam Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10254594
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMARDİN ARTUKLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid623987
dc.description.pages127
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess