8-10 yaş çocuklarında de/hb olgusunun zeka,kognitifve kişilik dinamikleri açılarından incelenmesi
dc.contributor.advisor | Uluğ, Mücella | |
dc.contributor.author | Aktaş, Gonca | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:11:48Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:11:48Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/665431 | |
dc.description.abstract | 8?10 Yas Çocuklarında DE/HB Olgusunun Zeka, Kognitif ve KisilikDinamikleri Açılarından ncelenmesi ?Bu arastırmada DE/HB belirtileri gösteren ancak tanısı konulmamıs ve ilaçkullanmamıs 8-10 yas aralıgındaki 30 çocuk, DE/HB belirtileri göstermeyen 8-10 yasaralıgındaki 31 çocuk, karsılastırılmıstır. Tüm olgulara DSM-IV ölçütlerine göredegerlendirildikten sonra, WlSC-R, BGGA ve Ç.A.T uygulanmıstır. Olgularınannelerine de Eysenck Kisilik Envanteri uygulanmıstır.Enürezis ve kardes geçimine göre ve disiplin yöntemleri konusunda esle uyumdurumu gruplar arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık görülmektedir. Disiplinyöntemlerinden; dayak uygulaması oranı deney grubu olgularında kontrole göreanlamlı düzeyde yüksek bulunmustur.Kardes rekabeti gruplara göre anlamlı farklılık göstermemektedir. Annefigürünün sefkatli olusu deney grubu olgularında kontrole göre anlamlı düzeydedüsük bulunmustur. Endise yapılarından onaylanmama puanı deney grubuolgularında kontrole göre ileri düzeyde anlamlı düsük bulunmustur. Sevgi eksikligipuanı deney grubu olgularında kontrole göre anlamlı düzeyde yüksek bulunmustur.Otorite puanlarından güçlü figürü puanları deney grubu olgularında kontrole göreanlamlı düzeyde düsük bulunmustur. Sevecen puanları da yine deney grubuolgularında anlamlı düzeyde düsüktür.Anne kisilik envanterinde nörotik puanı ve BGGA ölçümlerinden toplam hatapuanı ve perseverasyon hata puanı deney grubu olgularında kontrol grubu olgularına | |
dc.description.abstract | An Examination of ADHD in 8?10 Aged Children by the Aspects of IQ, Cognitive andDynamics of Personality ?In this study, the clinical group consists of 30 children ( 8?10 ) who have syptomps ofADHD but not diagnosed as ADHD and haven?t used drugs and the control group whichconsists of 31 children ( 8?10 ) who haven?t had symptomps of ADHD had been compared.The two groups have been evaluated according to DSM-IV criteria and CAT, Bender GestaltTest, WISC-R have been applied to the children. The Eysenck Personality Questionnaireapplied to the mothers of the children.Accompany with brothers/sisters and compatibility of parents in using methods ofdiscipline are significantly high in control group compared to clinical group. Enuresis andbeating are significantly high in clinical group compared to control groupCompared to control group, the ?tender? mother figure and competition betweenbrothers/sisters are seen significantly low in clinical group. In relation to nature of anxieties,?disapproval? points are remarkably low and ?lack of love? points are significantly high inclinical group compared to control group. In assestment of the authoratative points such as?vivid? and ?caring? points are also significantly low in clinical compared to control group.Neuroticism points in EPQ and the total fault points, perseveration points in BenderTest are significantly high in clinical group compared to control group. There are nosignificant differences between the groups in WISC-R scores.Key words: ADHD, CAT, Bender Gestalt Test, WISC-R | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | 8-10 yaş çocuklarında de/hb olgusunun zeka,kognitifve kişilik dinamikleri açılarından incelenmesi | |
dc.title.alternative | An examination of adhd in 8-10 aged children by the aspects of iq, cognitive and dynamics of personality | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Psikoloji, İnsan Bilimleri ve Felsefe Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9001501 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MALTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 217678 | |
dc.description.pages | 153 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |