Kadının eğitim durumunun aile içi iletişimine etkisinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Kaya, Ferda Şule | |
dc.contributor.author | Bozdağ, Hülya | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:11:45Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:11:45Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/665404 | |
dc.description.abstract | Bu arastırma, egitimle baslayan bilinçlenme sürecinin kadının aile içindeki yerini dahaolumlu bir yere tasıyıp tasımadıgını ve aile içi iliskilerinde okur-yazar olmayan kadınlara göreherhangi bir degisiklik olup olmadıgını incelemek amacıyla yapılmıstır.Arastırmanın baslangıcında kadınların yüksek egitim almasıyla aile içi iliskileriarasında pozitif bir ilgilesim oldugu düsünülmüstür.Arastırma stanbul Marmara Egitim Vakfı'nın 2005/2006 Ulusal Egitime DestekKampanyası kapsamındaki okuma yazma kursuna yeni baslayan 30 evli ve çocuklu kadınkursiyere ve farklı meslek gruplarından 30 evli ve çocuklu üniversite mezunu kadınauygulanmıstır.Arastırmada veri toplamak amacıyla 24 soruluk kisisel Bilgi Formu, 77/84(77+7)soruluk anket, 60 sorudan olusan `Aile Degerlendirme Ölçegi', 36 sorudan olusan`Aile Yapısını Degerlendirme Aracı' ve 20 sorudan olusan `Durumluk Kaygı Envanteri'uygulanmıstır. Sorular kursiyerlere, henüz okur- yazar olmadıkları için tek tek okunmus olup,açık uçlu sorulmustur. Verdikleri cevaplar dogrultusunda asagıdaki seçenekler isaretlenmistir.Sınıf ortamında, ögretmenlerinin sorumlulugunda 30 evli kadına, Anket ve Bilgi Formuuygulanmıs ve gözlem yapılmıstır.Veriler aritmetik ortalama, standart sapma, çift yönlü varyans analizi, t-testi vePearson çarpım moment korelasyon kat sayı hesaplamaları kullanılarak SPSS programının 11.versiyonuyla bilgisayarda analiz edilmistir. Grafik ve tablolarda MS Office Excel 2000kullanılmıstır.Yapılan istatistiksel islemler sonucunda elde edilen bulgulara göre, beklentilerdogrultusunda, üniversite bitirmis denekler birlik, yetkinlik, roller, duygusal tepki verme,gereken ilgiyi gösterme, davranıs kontrolü ve genel islevlerde okur-yazar olmayan deneklere | |
dc.description.abstract | This research examines if the consciousness raising which starts through highereducation provides a better position for women in the family and if there is a significantdifference between the educated and the illiterate women?s relationship with their familymembers.It was hypothesized that there would be a positive correlation between women?shaving higher education and having a good relationship in the family.The scales and the questionnaire were given to two groups of 30 married women withchildren (totally 60 women) 1- A university graduate group of 30 from various professionalgroups. 2- An illiterate group of 30 who have just started to learn how to read and write underthe auspices of stanbul Marmara Egitim Vakfı 2005-2006 Ulusal Egitime DestekKampanyası.Family?s psychological well-being was measured by the Family Structure EvaluationDevice (AYDA) and Family Assesment Device (ADÖ) and Spielberger?s Anxiety Scale. Thesubjects of this study were also asked to complete a 84-question Personal nformation Form.Each question which was open-ended was read to the illiterate group face to face as they don?tknow how to write and read yet. While the questions were being answered, they were beingobserved.Data collected from the questionnaires and scales was statistically analysed with thehelp of the SPSS 11 computer programme to perform arithmetic mean, standart deviation,variance, t-test and Pearson multiply momentum correlation efficient. For tables MS OfficeExcel 2000 was used..The significant correlations found between family relationships and the highereducation women get confirm our hypothesis suggesting that as the women?s education | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Kadının eğitim durumunun aile içi iletişimine etkisinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | A study of the effects of the women's education in the family relationships | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Psikoloji, İnsan Bilimleri ve Felsefe Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9014382 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MALTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 217674 | |
dc.description.pages | 253 | |
dc.publisher.discipline | Agronomi Bilim Dalı |