Show simple item record

dc.contributor.advisorDemir, Filiz
dc.contributor.authorErel, Saime Seda
dc.date.accessioned2021-05-08T09:11:33Z
dc.date.available2021-05-08T09:11:33Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/665321
dc.description.abstractİhtiyaçların yerini arzuların aldığı bir alışveriş şekli ancak üretimdençok tüketime endeksli toplumlarda görülmektedir. Tüketim kültürü, tüketmeninve `pazar toplumunun' bir kültürüdür.1 Bilgin'in ifade ettiği gibi ?tüketimtoplumu atmaya hazır insanlar' ve `atılmaya hazır eşyaların' olduğu birzenginlik ve gelişmişliğin gerekliliğini düşündürebilir.?2 Tüketmek için birneden olması gerekmeden sadece mutlu olmak, beğenmek veya alışverişetmeyi istemek yeterli olmaktadır. Tüketiciye, yeni ihtiyaçlar duyurulmak dave satın almaya yönlendiren ürünler sunulmaktadır.Tüketim toplumunda reklâm, tüketimin devamlılığını sağlamaktadır.Reklâmlar, yeni ihtiyaçları duyurucu ya da ihtiyaçsız satın almalarayönlendirici mesajlarla tüketiciyi harekete geçirmektedir.Modern Toplumda, toplumsal cinsiyetler arasındaki yakınlaşmatüketim alışkanlıklarını etkilemektedir. Toplumsal cinsiyetlerin ihtiyaçlarıtoplumsal yapıdaki değişimi etkilemektedir. Modern yapıdaki değişim farklı
dc.description.abstractA type of shopping that the needs are replaced by the wills canonly be seen in societies that are indexed to consumption more thenmanufacturing. The culture of consumption is a culture of consuming and?market community?1. As stated by the scholar ?the society ofconsumption can be considered as a requirement of wealth anddevelopment that is having ?the people that are ready to dispose? and ?thecommodities ready for disposal?2. Without having a reason forconsumption; only being happy, admiring or demanding of shopping canbe sufficient. The new requirements are announced to the consumer andthe products oriented to purchase are being submitted.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectRadyo-Televizyontr_TR
dc.subjectRadio and Televisionen_US
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.titleTüketim toplumunda değişen erkek imajı ve reklamlara yansıması
dc.title.alternativeChanging men's image in the consuming society and its reflection in commercials
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentRadyo Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid9016074
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid217670
dc.description.pages121
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess