Show simple item record

dc.contributor.advisorÇelen, Nermin
dc.contributor.authorKalyoncu, Şenay
dc.date.accessioned2021-05-08T09:11:29Z
dc.date.available2021-05-08T09:11:29Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/665291
dc.description.abstractAraştırmada 10-11 yaş grubu çocukların Bilişsel Değerlendirme sistemleri ile Yönetici İşlevleri arasındaki ilişkiye bakılmıştır. Bilişsel Değerlendirme Sistemini Ölçmek için CAS ölçeği,Yönetici İşlevleri Ölçmek içinse Çocuklar İçin Kategori Testi(CCT) kullanılmıştır. Araştırmada Bilgi Formu kullanılmıştır. Örneklem grubu 10-11 yaş grubunda 198 özel okul öğrencisi seçilmiştir. Araştırmanın ilk aşamasında, sürekli değişkenlerin betimleyici istatistiklerini belirlemek üzere aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri kullanılmıştır. Değişkenler arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla Bağımsız Grup t Testi kullanılmıştır. İki değişkenin birbiriyle ilişkisini belirlemek amacıyla Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı kullanılmıştır. Ayrıca demografik verilere ilişkin verilerin analizinde Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) uygulanmıştır. Nan paremetrik olarak da P testi kullanılmıştır.Elde edilen bulgular CAS testinin matrisler,sözel-uzamsal ilişkiler,şekil hafıza işlemlerini kapsayan eş zamanlı bilişsel işlevlerle ve Planlanmış Bağlantılar ile CCT tarafından ölçülen Farklılık Muhakemesi,Uzamsal ve Orantılı Muhakeme,Bellek testlerinin ilişkili olduğu görülmüştür. Yine CAS tarafından ölçülen Ardıllık alt testi ile CCT tarafından ölçülen Bellek arasında ilişki görülmüştür. Elde edilen bulgular Planlama,muhakeme,ardıllık ile yönetici işlevlerin ilişkili olduğunu göstermiştir. Bu çalışmanın araştırmacılara yeni fikirler sunacağı ve bu alanda çalışmaların geliştirileceği düşünülmektedir.Anahtar Sözcükler; Bilişsel Değerlendirme Sistemi, Yönetici İşlevler, Bellek
dc.description.abstractIn the research made among children aged 10-11 the relationship between Cognitive Assesment System and executive functions was investigated. For the measurement Cognitive Assesment System of CAS scale; for that of executive functions Children Category Test was used.An `Information booklet? was used in the research.For the sample group, students aged 10-11 from 198 private college students were chosen.At the first stage of the research, to be able to determine continious variables? descriptional statistics, arithmetical average and standart deviation values were used.In order to determine the relationship between the variables independent Group T ?Test was used.For the determination of the relationship between two variables Pearson Correlation Analysis was used. Besides, for the analysis of the demographic data ANOVA was applied. In additon, as non-parametric. Post -Hoc Scheffe Test was used.Outcomes of the research:CAS test was seen to be related to the Nonverbal matrices, Verbal spatial relations, Figure memory , by CCT Oddity Reasoning, Proportional Reasoning, memory. Furthermore relationship between Successive measured by CAS and memory measured by CCT was seen. ? Furthermore a relationship between Successive measured by CAS and memory measured by CCT was seen.Results obtained show a relationship between planning, reasoning, successive and executive functions.It is tought that this research is going to present new ideas for researchers and improve the studies in this field.Keywords ; Cognitive Assesment System, Executive functions, memoryen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleBilişsel değerlendirme sistemi ile yönetici işlevler arasındaki ilişki
dc.title.alternativeChildren aged 10-11 the relationship between cognitive assesment system and executive functions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPsikoloji, İnsan Bilimleri ve Felsefe Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCognitive assessment system
dc.subject.ytmExecutive functions
dc.subject.ytmMemory
dc.identifier.yokid307874
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid250452
dc.description.pages125
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess