Show simple item record

dc.contributor.advisorÜge, Mehmet Bayhan
dc.contributor.authorÖztürk, Özer
dc.date.accessioned2021-05-08T09:11:26Z
dc.date.available2021-05-08T09:11:26Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/665266
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacını; hiperaktif çocukların, okul başarılarına ve gelişimlerine etki eden, ailesel faktörlerin incelenmesi oluşturmuştur.Verilerin toplanmasında, öğrenci ve ailelerini tanımak amacıyla, ?Kişisel Bilgi Formu?, ?Anne-Baba Tutum Ölçeği?, ?Aile Sorunlarını Değerlendirme Ölçeği? kullanılmış; kendileri ve anne-babaları hakkındaki tüm veri hem çocuklardan hemde anne-babalarından alınmıştır.Çalışmanın bulgularına göre; kız öğrenciler, erkek öğrencilerden dersleri konusunda daha başarılı bulunmuş olup, öğrencilerin başarı durumları, anne-babalarının evli olup olmamalarına göre değişmemiştir. Anne-babanın çalışma ya da eğitim durumları, çocuklarının akademik başarı düzeylerini etkilememiş, ancak her ikisinin de artan yaşı, çocuklarının ders başarısı ile, pozitif yönde korelasyon içinde bulunmuştur. Diğer taraftan araştırma sonuçlarına göre, gerek annenin, gerekse babanın demokratik tutumunun, çocuğun yüksek akademik başarısı ile ilişkisi saptanmıştır. Tutum, boyutlarına göre değerlendirildiğinde ise, anne-babanın sağladığı psikolojik özerklik boyutunun, hem kız hem de erkek öğrencilerin okul başarılarına katkı sağladığı bulunmuş olup, buna ek olarak annelerin kabul/ilgi boyutunda aldıkları yüksek puanların, erkek değil ama kızların ders başarıları ile ilişkili olduğu saptanmıştır. Diğer taraftan Dikkat Eksikliği ve Hiperaktif Bozukluğu ( DEHB) olan çocukların algıladıkları, ebeveynlerinin evlilik durumları ve aile sorunları ise, derslerini etkilememiştir.Sonuç olarak; anne-babaların çocuklarına karşı sergiledikleri tutum ve davranışların önemi, bir kez daha bu çalışma ile ortaya konmuştur. Ayrıca araştırmadan elde edilen bulgular, diğer araştırma bulguları çerçevesinde tartışılmış, ileride yapılacak benzer amaçlı çalışmalar için de faydalı olacağı düşünülen öneriler sunulmuştur.ANAHTAR KELİMELER?Hiperaktif?Okul başarısı?Tutum?Çocuğun Davranışı?Anne ? Baba Tutumu
dc.description.abstractThe primary purpose of this study is to examine the family factors; affecting the academic achievement and development of the hyperactive children.?Personal Information Form?, ?Parent Attitude Scale? and ?Family Affairs Evaluation Scale? were used to learn about the students and their families while gathering the data; all the data about the students and the parents were received from both the children and their parents.According to the findings of the study, the female students are more successful than male students in their courses, however the achievement level of the students wasn?t predicated on their parents? being married or being divorced. The parents? education levels or working conditions, didn?t affect the children?s academic achievement, however there was a positive correlation between the parents? ages and the children?s achievement level; as the parents get older, the achievement level of the children increases. On the other hand, in line with the findings of the study, the democratic attitudes of the parents, are found to be relational with the children?s higher academic achievements. On consideration of the dimensions of the attitudes, the level of autonomy provided by the parents, contribute to the academic achievement of both male and female students. In addition to this, the mothers? getting high points on care/concern dimension, was found to be interrelated with the female students? academic achievement. The children?s perception of the marriage contentment and family affairs, didn?t affect their academic achievement.As a conclusion; this study once more, puts forth the importance of the parents? attitudes and behaviours to their children, for consideration. Moreover, the findings of the study were discussed within the framework of other studies? findings, and proposals that are believed to be beneficiary for the similar future studies, were provided.KEYWORDS?Hyperactivity?Academic achievement?Attitude?Behaviour?Parents Attitudeen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleHiperaktif çocukların(7-12 yaş) sorunlarının çözümlenmesinde ve akademik başarısında aile tutumlarının etkisinin araştırılması
dc.title.alternativeResearch about the effect of the family attitude in solving the problems of hyperactive children (7-12 ages) and their academical success
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPsikoloji, İnsan Bilimleri ve Felsefe Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHyperactivity disorder
dc.subject.ytmAttention deficit disorder with hyperactivity
dc.subject.ytmFamily attitude
dc.subject.ytmSchool achievement
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.identifier.yokid322458
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid250356
dc.description.pages133
dc.publisher.disciplineKlinik Psikoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess