İstanbul ili mesleki eğitim merkezlerindeki yöneticilerin mesleki eğitim geliştirme projesi kapsamındaki yeni eğitim uygulamalarına ilişkin algıları
dc.contributor.advisor | Farsakoğlu, Mustafa | |
dc.contributor.author | Yildiz, Latif | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:11:24Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:11:24Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/665250 | |
dc.description.abstract | Türkiye uzun süredir iş gücünün niteliğini yükseltmek ve ekonominin tüm sektörlerinde istihdam imkânlarını artırabilmek için mesleki eğitim sistemini geliştirmeye çalışmaktadır. Bu çaba, Türkiye'nin dünyanın önde gelen ekonomileri arasında rekabet edebilirliği ve Avrupa Birliği'ne giriş bağlamında daha da anlamlı hale gelmesini amaçlamaktadır.Türkiye'de mesleki eğitim ve öğretim sisteminin geliştirme projesi (Megep), AB ve Türk Hükümeti'nin fikir birliği içinde olduğu, Türkiye'nin AB müktesebatının üstlenilmesi gereklerini yerine getirmeye yönelik olan bir kaç ana faaliyetten biridir. Projenin genel hedefi ülkenin sosyo-ekonomik gereksinimlerine cevap veren ve yaşam boyu öğrenme ilkelerine dayalı modern, esnek ve yüksek nitelikli bir mesleki eğitim sisteminin geliştirilmesidir.Megep, mesleki eğitim ve öğretim sisteminin modernizasyonunun desteklenmesinde, sosyal ortakların alacağı role özel hassasiyet göstermektedir. Aslında, mesleki eğitimin kurumsal ve eğitim sorunları üzerinde sosyal ortakların katılımını arttırmak, mesleki eğitim sistemini topluma daha yaklaştıracak, eğitimde arz ve talep dengesini kuracak ve yerel ve merkezi düzeylerde başarılı reformun uygulanma koşullarını yaratacak anahtar noktalardan biridir.Araştırma, Marmara bölgesi İstanbul ili mesleki eğitim merkezleri ile sınırlı tutulmuştur.Araştırma sonunda elde edilen bulgulardan, kaynak alınan Megep `in uygulandığı mesleki eğitim merkezlerindeki idarecilerin bu yeni eğitim uygulamaları hakkındaki görüşleri birbirine paralel görüşlere sahip oldukları anlaşılmıştır.Elde edilen bulgulardan yararlanılarak, mesleki eğitimin, ülkenin gereksinim duyduğu beyin ve işgücünün yetiştirilmesinde sağlayacağı yararlar vurgulanarak öneriler getirilmiştir. | |
dc.description.abstract | The EU?s taking takes big steps to use Vocational and Technical Education as the most important employment tool, is of great importance for Turkey that has younger population than EU. But unemplayment is one of the greatest problems of Turkey. There fore educating its youth as qualified people in order to reach the EU?s standarts is a must for Turkey.For a long time, Turkey has been working to improve the quality of its labor force as well as the employment rates in every section of economy by developing vocational education system. This effort aims to make Turkey competable in world?s top economies and become more profound in the process of Turkey?s EU application.In Turkey, Strengthening The Vocational Education and Training System (SVET) project has been accepted both by Turkish Government and the EU and also is one of the main activities of Turkey to fulfill EU?s needs. The main target of the project is to realize a modern, life-long learning oriented, versatile, flexible and a qualified education system that meets the socio-economic needs of the country.SVET is generally concerned with the modernization and the support of the vocational education system, as well as with the role of social co-operators. In fact, having the social partners? care more for the vocational educations? institutional and educational problems is one of the key points that will make vocational education belong to society, balance the submission and demand in education and create suitable conditions for local and central education reforms successfully.In Turkey, four staff members actively work for this project in pilot vocational schools. The school manager and project vice-manager are responsible for reports and projects to make the project and modular education system work properly in the institution. The Leader of Change Teachers and Program coordinators are responsible for conveying new teaching methods and technologies to other teachers in the school.In the research, the duty has been inquired about the success of the project. The research is bounded in the pilot vocational and technical schools in the Marmara Region.The findings show that source groups have parallel opinions about the projectUsing the findings of the research, some suggestions have been made by emphasizing the utilities of vocational and technical education about raising the needed manpower of the country. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İstanbul ili mesleki eğitim merkezlerindeki yöneticilerin mesleki eğitim geliştirme projesi kapsamındaki yeni eğitim uygulamalarına ilişkin algıları | |
dc.title.alternative | Perceptions of the education leaders on new vocational training applications - İstanbul samole | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Vocational education centers | |
dc.subject.ytm | Managers | |
dc.subject.ytm | Vocational education | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.identifier.yokid | 327873 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MALTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 250460 | |
dc.description.pages | 101 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |