Show simple item record

dc.contributor.advisorÇetin, Münevver
dc.contributor.authorAltinöz, Murat
dc.date.accessioned2021-05-08T09:11:22Z
dc.date.available2021-05-08T09:11:22Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/665232
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, İstanbul ili sınırları içinde faaliyet gösteren özel ilköğretim okullarında modern yönetim yaklaşımlarının ne derecede uygulandığının belirlenmesidir. Bunun için de modern yönetim teorilerin uygulamadaki en belirgin taraflarından olan öğretmen ve yönetici görüşlerine başvurulmuştur. Modern yönetim anlayışının kendi okullarında, liderlik stilleri, iletişim, motive etme, değişimi yönetme, yetki verme, karar verme ve zaman yönetimi boyutlarında ne derecede var olduğunun ölçülmesine dair sorulan sorularla öğretmen ve yönetici algıları değerlendirilmeye çalışılmıştır. Buna ek olarak, özel ilköğretim okullarının idareciye tanıdığı inisiyatif kullanma yetkisinin yönetim yaklaşımına etkisi de incelenmiştir.Araştırmanın örneklemini ise İstanbul'daki ilçelerden oranlı küme örneklemesi yaparak belirlenen, Sultanbeyli, Üsküdar, Bağcılar ve Bahçelievler ilçelerindeki, araştırmaya katılmayı kabul eden, özel ilköğretim okullarında çalışan, yöneticiler ve öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmanın geçerliliğinin ve güvenirliğinin artırılması için İstanbul'un tamamının soysa ekonomik düzeyini yansıtabilecek ilçeler ve okullar araştırmaya alan teşkil etmiştir. En olumlunun 1 ile ifade edildiği Beşli Likert tipinde hazırlanan anket soruları deneklerin, ilköğretim okullarında ki yöneticilerin modern yönetim yaklaşımlarına katılma derecelerini ortalamada 2,16 ile değerlendirmişlerdir. Yani bir başka deyişle bu araştırmaya ayna tutacak olursak 5 üzerinden 3,84 ile özel okul yöneticilerinin modern yönetim yaklaşımlarının derecesi yansıtılmıştır.
dc.description.abstractThe purpose of this research is to determine whether the private primary schools, within the city limits of Istanbul, work according to the modern management principles; if that is the case, in which degree they practice the principles. For this aim, we take views of teachers and school managers, who are the basic partners of modern management approaches in practice. They give their opinion about if modern management approaches in their school are applied according to the directions: Concerning leadership, communication stile, motivation, leading change, responsibility, making decision and time management. In addition to this, the initiative rights which the school managers have, is also examined in terms of its effect on to the modern management approach.The sample size of this study is limited to four districts in Istanbul: Bahçelievler, Üsküdar, Sultanbeyli and Bağcılar. Teachers and school managers of private primary schools in these areas are questioned accordingly. In order to increase the validity and reliability of the study, samples were taken in sufficient numbers from schools and areas which reflect the general socio-economic situation of the whole Istanbul. Survey questions were prepared in Likert System with five point range, in which 1 reflected the most positive. As a result, the degree of participation of the primary school managers in modern management approaches is found 2,16 from the range of 5. Clearly, this survey reflected that from the range of 5, the private school managers have the idea of modern management approaches with the point 3,84.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmen ve yönetici algılarına göre özel okul öneticilerinin yönetim yaklaşımları ve uygulama
dc.title.alternativeManagement approaches and applications of private school administrators according to the perceptions of teachers and administrators
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSchool administration
dc.subject.ytmManagement
dc.subject.ytmModern management
dc.subject.ytmSpecial schools
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.identifier.yokid337413
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid250366
dc.description.pages158
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess