Yöneticilere göre sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetme becerileri
dc.contributor.advisor | Çetin, Münevver | |
dc.contributor.author | Akdeniz, Hayati | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:11:21Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:11:21Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/665225 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın temel amacı; İstanbul ili Pendik ilçe merkezindeki ilköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerilerine ilişkin ilköğretim okulları yönetici görüşlerini belirlemek ve bu bulgular ışığında öneriler getirmektir.Bu amacı gerçekleştirmek için Pendik ilçesinde görev yapan 15 ilköğretim okulu yöneticisi , 254 sınıf öğretmeni üzerinde anket uygulaması yapılmıştır.Araştırmanın ilk aşamasında anket ile toplanan süreksiz değişkenlere ilişkin frekans ve yüzdeler bulunmuştur.Daha sonraki aşamada anket ile toplanan süreksiz bağımsız değişkenlere göre araştırmanın sürekli bağımlı değişkeni olan Sınıf Yönetimi Becerileri Ölçeği Toplam Alt Boyutları Puanları ortalamalarının farklılıklarını saptamak için ilişkisiz(bağımsız) Grup ?t? Testi, man-whitney ?U? testi, Tek Yönlü Varyans Analizi(ANOVA), LSD testi, Tamhane testi ve Kruskal ?Wallis hipotez testleri kullanılmıştır. Araştırmanın tüm istatistiksel analizleri SPSS for WİNDOWS programı ile gerçekleştirilmiştir.Araştırma bulgularına göre, sınıf yönetimi becerilerinin uygulama düzeyine ilişkin yönetici algılarının yaş, mesleki kıdem ve sınıf mevcudu değişkenine göre farklılık gösterdiğini; cinsiyet, öğretim düzeyi ve bitirdikleri okul değişkenine göre farklılık göstermediğini ortaya koymaktadır.Araştırma bulgularının; sınıf öğretmenlerine, etkili ve verimli öğretme-öğrenme süreci sağlamaları ve sınıf yönetimini oluşturan boyutlara ilişkin yeterliliklerini arttırmaları yolunda yardımcı olacağı umulmaktadır.Anahtar Kelimeler: Sınıf Öğretmenleri , İlköretim Okulu Yöneticileri, Sınıf Yönetimi Becerileri | |
dc.description.abstract | The main aim of this research is to detect the opinions of primary education directors, who works in the primary education schools in Pendik İstanbul, about class direction and to offer some ideas according to data obtained with this research.To reach this aim, a survey has been made with 254 primary education teachers who work in 15 different primary education schools in Pendik.As the first step, the percentages and periodicity, which belongs to impermanent variations, have been obtained by surveys. After this, hypothesis tests (such as independent Group ?t? Test, Man-Whitney ?U? test, Oneway Variance test called as ANOVA, LSD test, whole section test and Kruskal-Wallis hypothesis test) have been used in order to analyze ?The Difference of Avareges Class Management Skills Scale?s total base dimensions points? which is the permanent dependent variation of the survey according to the impermanent independent variations that are collected with survey. The statistical analyses of this research have been done with the help of SPSS for Windows programme.By the help of date obtained by this research, management perception, which belongs to the application of class management skills, differs due to age, experience and total number of students in class and do not differ due to gender, education level and graduation level.This researh data is expected to help teachers about providing an impressive teaching& learning duration and developing the skills of class management.Key words are: Class Teachers, Directors of Primary Education Schools, Class Management Skills. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Yöneticilere göre sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetme becerileri | |
dc.title.alternative | The class management skills of primary education teachers according to managers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | School teachers | |
dc.subject.ytm | Classroom management | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Primary education teachers | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.identifier.yokid | 339788 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MALTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 250347 | |
dc.description.pages | 147 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |