dc.contributor.advisor | Aydın, Oktay | |
dc.contributor.author | Aydin, Hüseyin | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:11:21Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:11:21Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/665223 | |
dc.description.abstract | Küreselleşen dünyada iş gücünün önemi ve verimliliği hızla önem kazanmıştır. İş gücünün kalitesi ve verimliliği işi üretenlerin kalifiye olmasına bağlıdır. Bu bağlamda Mesleki ve Teknik Eğitim konusu gündeme gelmektedir. Bireylerin istihdama yönelik yetiştirilmesi ve yetişen bireylerin en kısa sürede sektörde yerini alması konusu sanayi için olmazsa olmaz şartlardan biridir. Mesleki ve Teknik Eğitimin amacı;Genel anlamda bireylerin işe hazırlanma süreci olan mesleki eğitim, ülkelerin ekonomik ve sosyal koşullarına göre farklı şekillerde gerçekleşmektedir. Mesleki ve teknik eğitim, toplumsal ve bireysel hedeflere yönelik, belirli bir mesleğin gerektirdiği bilgi, beceri ve uygulama yeteneklerinin kazandırılarak, bireyi toplumun talepleri ve hedefleri doğrultusunda yetiştirmektir ( Akyüz, 1998: 23 ).Bu amaç doğrultusunda Mesleki ve Teknik Eğitim' in bireylere gerektirdiği bilgi, beceri ve uygulama yeteneklerinin kazandırması, bireyi toplumun talepleri ve hedefleri doğrultusunda yetiştirmesinde gelişmiş ülkelerle işbirliği içerisinde çalışarak mesleki yeterlilikleri belirlemek ve geliştirmek gerekmektedir. Bu doğrultuda Mesleki Eğitim sisteminin yenilenmesi ve geliştirilmesi çalışması MEGEP (Mesleki Eğitimi Güçlendirme Projesi)' le Modüler Öğretim Sistemi uygulanmaya başlanmıştır.Modüler öğretim sisteminin amacı, öğrencilerin mezun olduktan sonra kolay istihdam edilmeleri için gerekli bilgi ve becerinin kazanmalarını sağlamaktır. Öğretmenler açısından ise teknolojik gelişmeleri takip edip, sürekli kendilerini yenilemelerini ve öğrenci merkezli eğitim ile istihdam edilebilir öğrenciler yetiştirilmesini sağlamaktır.Bu çalışmanın amacı, Megep projesinin uygulanmasında karşılaşılan sorunları tespit ederek, öneriler sunmaktır. Böylece idareci, öğretmen ve öğrencilere ışık tutacak bir çalışma yapmaktır. Mesleki Teknik Eğitim' i sağlam zeminlere oturtarak sistemin sürekli ve kalıcı çalışmasına katkıda bulunmaktır. Çıkan ürünlerin sağlıklı ve geleceğe damga vuracak kalite ve güvencede olmasını sağlamaktır. Mesleki Teknik Eğitim'in gelişmesi, Türkiye` mizin çağdaş medeniyetler seviyesinin üstüne çıkmasına birincil katkıda sağlayacaktır.Araştırma için anket çalışmalarına başlamadan önce, literatür taraması yapılarak mevcut durumu tespit etmek amacıyla Türkiye' de Mesleki ve Teknik Eğitim ile Avrupa Birliği ülkelerindeki Mesleki ve Teknik Eğitim' in konuları incelenmiştir. Ayrıca Avrupa Birliği Ortaöğretim Projeleri ve AB Mesleki Eğitim Projeleri de incelenmiştir. Literatür taramasından sonra uygulanmakta olan MEGEP (Mesleki Eğitimi Güçlendirme Projesi)' nin, proje sorumluları, koordinatörleri ve program yönetici ve uygulayıcılarıyla görüşülerek fikirleri alınmıştır. Anket soruları MEGEP (Mesleki Eğitimi Güçlendirme Projesi)' in program koordinatörleri ve değişim uzmanlarının görüş ve önerileri ışığında hazırlanmıştır.?Yönetici ve Öğretmenlerin Görüşlerine Göre MEGEP (Mesleki Eğitimi Güçlendirme Projesi)' in Uygulanmasında Yaşanan Sorunların İncelenmesi? konulu bu çalışma da öğretmenlerin sistemi değerlendirmelerine yönelik hazırlanan anket soruları İstanbul ili Avrupa yakasındaki örneklem olarak seçilen 9 meslek lisenin anketi uygulamayı kabul eden yönetici ve öğretmenlerine uygulanmıştır.Araştırmada anketlerde yer alan sorular beşli likert türü ölçekle değerlendirilmiş. Likert türü ölçekte, ?Kesinlikle Katılmıyorum, Çoğunlukla Katılmıyorum, Katılıyorum, Çoğunlukla Katılıyorum, Kesinlikle Katılıyorum ? seçenekleri kullanılmıştır. Ölçekte en düşük sayısal değer 1, en yüksek sayısal değer ise 5'tir. Uygulanan anketlerin SPSS (Statistical Packet Social Sciences) programında istatistikleri çıkartılmış ve değerlendirmelere ilişkin sonuçlar elde edilmiştir.Araştırma sonuçlarına göre, yöneticilerinin ve öğretmenlerin, MEGEP (Mesleki Eğitimi Güçlendirme Projesi)' in Uygulanmasında Yaşanan Sorunların İncelenmesi çalışmasının mesleki kıdem, cinsiyet değişkenine göre bazı sorulara verilen cevaplarda anlamlı bir farklılık gösterdiği bulunmuştur. Görev türü değişkenine göre ise farklılaşmamaya neden olmamaktadır. Ayrıca yöneticilerin öğretmenlere göre yaşanan sorunlara daha az katıldıkları görülmüştür.Anahtar sözcükler: Mesleki Teknik Eğitim, Megep, modüler sistem | |
dc.description.abstract | In globalizing world, the importance and efficiency of labor force get importance rapidly. Quality and efficiency of labor force depend on qualifications of people who are producing work. In this connection, subject of Vocational and Technical Education becomes a current issue. Educating individuals aimed at employment and subject of taking place in sector by educated individuals as soon as possible is one of sine qua non for industry. Aim of Vocational and Technical Education;In generally terms, vocational education which is the process of preparation to work of individuals becomes reality in different types according to economical and social conditions of countries. Vocational and technical education is bringing individual up in the direction of demands and aims of society, by bringing individuals in skills and application abilities and knowledge required by a definite profession devoted to communal and individual aims. (Akyüz, 1998:23)For this purpose, Vocational and Technical Education?s requirement of knowledge, skills and application abilities earned to individuals, identifying vocational efficiency and developing are necessary by working in cooperation with developed countries in growing individual in line with society?s demands and aims. Accordingly, Modular Education System started to apply with MEGEP (The Enhancement Project of Vocational Education) which is the study of innovation and development of Vocational Education?s system.The aim of modular education system is providing to earn the knowledge and skills which are necessary for employing students after education easily. From the point of teachers, following technological developments and constant self reformation and providing to bringing employing students up with student centered education.The aim of this work, offering suggestions by confirming problem encountered in application of MEGEP project. By this way, working-out casting light on managers, teachers and students. Contributing system to work constant and permanent by putting Vocational Technical Education on stable base. Providing emanating products being healthy and in the quality and guaranty of branding to the future. Development of Vocational Technical Education primarily contributes Turkey to arise over contemporary civilizations? level.Before starting questionnaire studies for research, in the aim of confirming current situation by literature review, subjects of Vocational and Technical Education in Turkey and Vocational and Technical Education in the European Union countries were analyzed. Secondary Education Projects of the European Union and EU Vocational Education Projects are analyzed also. After literature review, opinions were got by interviewing project officers, coordinators, program managers and applicators of MEGEP(The Enhancement Project of Vocational Education). Survey questions were prepared under light of opinions and suggestions of MEGEP(The Enhancement Project of Vocational Education)?s program coordinators and change experts.In the study with the subject of ?Reviewing the Problems Encountered In Application Of MEGEP(The Enhancement Project of Vocational Education) According to Opinions of Managers and Teachers ?, survey questions which were prepared for evaluating system by teachers, were applied to managers and teachers who accepted to apply this survey in 9 vocational high school which were chosen as sample in Istanbul city European side.In research, questions taking place in surveys were evaluated with 5 point likert scale. In likert scale, ?Strongly disagree, frequently disagree, agree, frequently agree, strongly agree? choices were used. In the scale minimum numerical value is 1, maximum numerical value is 5. Applied surveys? statics in SPSS (Statistical Packet Social Sciences) program were picked and gained the results of evaluations.According to the research results, in given results to some questions of the study of reviewing the problems encountered in application of MEGEP(The Enhancement Project of Vocational Education) a meaningful difference was found according to professional seniority, gender variables of managers and teachers . Duty type variable was not caused differentiation. An also it was seen that managers participating the problems encountered less than the teachers.Key words: Vocational Technical Education, MEGEP, Modular System | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Teknik Eğitim | tr_TR |
dc.subject | Technical Education | en_US |
dc.title | Yönetici ve öğretmen görüşlerine göre MEGEP (Mesleki Eğitimi Güçlendirme Projesi)` in uygulanmasında yaşanan sorunların incelenmesi | |
dc.title.alternative | Reviewing the problems encountered in application of MEGEP (The Enhancement Project of Vocational Education) according to opinions of managers and teachers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Vocational education | |
dc.subject.ytm | SVET Project | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Technical education | |
dc.identifier.yokid | 339649 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MALTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 250429 | |
dc.description.pages | 149 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı | |