Show simple item record

dc.contributor.advisorTelman, Nursel
dc.contributor.authorKaya, Erdem
dc.date.accessioned2021-05-08T09:11:18Z
dc.date.available2021-05-08T09:11:18Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/665206
dc.description.abstractÖzel ilköğretim ve ortaöğretim okullarında çalışan öğretmenlerin işlerini yaparken duygularını yönetmek durumunda oldukları ve bu durum ile iş doyumları ve iş stresleri arasında bir etkileşim araştırılmıştır. ?İşyerinde etkileşim halinde olunan, hizmet sunulan kişilere işin gereği olan duyguların yansıtılması? olarak tanımlanan duygusal emek kavramı özel okullarda araştırılmıştır. Araştırmada iş doyumu ve iş stresinin de harcanan duygusal emek doğrultusunda nasıl etkilendiği değerlendirilmiştir. Araştırmada İstanbul'daki özel okullardan 174 öğretmene Genel Bilgi Formu, Duygusal Emek Davranışları Ölçeği, İş Doyumu Ölçeği ve İş stresi Ölçeği uygulanmıştır. Yapılan analizlerde kurumların öğretmenlerden duygusal emek davranışı beklediği, öğretmenlerin duygusal emek davranışına uygun davrandığı görülmüştür. Duygusal Emek davranışları ve alt testleri ile İş doyumu ve iş stresinin bazı alt ölçekleri arasında anlamlı düzeyde korelâsyonlar elde edilmiştir. Özel okullarda duyusal emek harcanma düzeyi yüksek, iş doyumu yüksek ve iş stresi de düşük çıkmıştır.
dc.description.abstractPrivate Education is still a new developing field and it is emphasized that it failed to reach the expected level in Turkey. Private schools provide education to children and the young in line with the goals of the national education and te laws and the regulations which are under the control of The Ministry of National Education . Another function of private schools is that they serve as an employment area for teachers.The quality of working conditions of teachers influence both students and teachers. The roles expected from teachers differ according to the needs of era and teachers are expected to keep up with the all these changes. Particularly teachers employed at private schools which have higher expectations are exposed to higher stress and their work satisfaction decreases in line with all these negative factors. In addition, the fact that they perform too much emotional labor on which all their works depend is rarely refered. On being aware or not, work of teachers include physical, cognitive and emotional labor. The aim of the current research is to explore the relations between emotional labor, work satisfaction and work stress of teachers employed at private schools.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÖzel okul öğretmenlerinin duygusal emek davranışını algılama biçimleri ile iş doyumları ve iş stresleri arasındaki ilişki
dc.title.alternativePrivate school teachers with emotional labor behavior detection format the relationship between job satisfaction and job stress
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSpecial schools
dc.subject.ytmEmetional labor
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmJob stress
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid339372
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid250376
dc.description.pages131
dc.publisher.disciplineEndüstri ve Örgüt Psikolojisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess