2000-2007 yılları arasında Türk sinemasında film müziği kullanımı
dc.contributor.advisor | Uysal, Ömer Saydam | |
dc.contributor.author | Akgün, Hakki Ali | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:11:17Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:11:17Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/665200 | |
dc.description.abstract | 1928 Ağustos ayında Sinemanın en büyük estetikçilerinden biri olan Eisenstein, Pudovkin ve Aleksandrov ile birlikte yayınladıkları bildiride ses-görüntü birlikteliği konusunda şunları söyler: ?Ses, sinemaya yenilik ya da moda olsun diye gelmedi. Sessiz sinemanın, plastik anlatımının sınırlarını zorlamasıyla sesli sinemaya geçildi. Anlatım alanını genişletmek zorunluluğunu da sinema başlangıcından beri hissetmiştir. Daha ilk yıllarında, sessiz sinema plastik imajla yetinmeyip elindeki tüm olanaklarla ses imajını kullanmaya eğilmiştir.? (Eisenstein,1975:75).Eisenstein'ın bu sözlerinden yola çıkacak olursak ses sinema için oldukça önemli bir unsurdur. Müziğin ise seslerin , bir anlam oluşturacak şekilde sanatsal olarak kullanımı olduğunu hatırlarsak müziğin sinemaya sanatsal anlatım açısından önemli bir katkıda bulunduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz.Tarihsel olarak baktığımızda günümüze kadar sayısız sinema filminde gerek alıntı gerekse özgün olarak bestelenmiş birçok müzik kullanılmıştır. Film müziklerinin birçoğu başarılı olmuşken başarısız örnekler de yok değildir. Bu çalışmada; Film müziği nedir? İyi bir film müziği nasıl olmalıdır? Gibi sorulara cevaplar aranırken Film müziğinin tarihsel yolculuğuna da göz atılacaktır.Film müziği kavramsal ve tarihsel olarak incelendikten sonra günümüz Türk Sinemasındaki kullanımı, filmlerin başarısına ve anlatımına olan katkısı değerlendirilecek ve bu konuda bazı önerilerde bulunulacaktır. Seçilen 2000-2007 yılları arası dönemin özelliği ise bu dönemde gerek gişe hasılatlarında gösterilen başarı gerekse olumlu yönde alınan eleştiriler ve 2000 yılında Zeki ökten'in yönettiği ve müziklerini Engin Düzyol'un yaptığı Güle Güle filminin Fransa'da yılın en iyi film müziği ödülünü kazanmış olmasıdır. Bu dönemdeki Türk Sinemasının öykü, çekim teknikleri ve kurgu açısından gelişmişliği film müziği kullanımında da aynı düzeyde gelişmiş midir? Gelişmeye ihtiyacı mı vardır? | |
dc.description.abstract | In August of 1928 Eisenstein who is one of the greatest aestheticians of cinematography has declared a bullettin with together Pudovkin and Alexandrov about ensemble of sound-vision. He told; ?Sound didn?t aplly to cinematography just as an ordinary change or fashion. Plastic image of Silent Film has forced its own limits and as a result Sound cinematography is applied. Absolute necessity of developing the range of expression has felt from the beginning of the cinematography. Even from the first years of Silent Film, it hasn?t contended with that plastic image and tried all the possibilities to use sound image.If we lead to the same result from Eisenstein?s thoughts sound is a very significent factor for the cinema. If we remember that music is an artistic way of using sound as a meaningful manner then we can easily tell that music has a very important contribution for artistic expression in cinema.As we look from a historical view countless cinema films has film music as adapted music or as original music usage. Lots of film music has been successful but there was unsuccessful examples too. In this study we are gonig to try to answer some questions such as; What is film music? How can we describe a good film music? Is film music really necessary? Also we are going to take a look at to the historical journey of film music.After we digged out film music as conceptually and historically we are going to assest the benefit of film music for the success and supporting the expression of films in recent Turkish Cinema. The speciality of 2000-2007 term is having high box office receipts from films and having positive critiques from critics. Also in 2000 ?Güle Güle? which is directed by Zeki Ökten and film musics composed by Engin Düzyol has won film music award in France. During this chosen period Turkish Cinema has made many progressions in narrative, filming technics and editing. Is this situation same for film music too or there is more to progress about film music? | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.subject | Radyo-Televizyon | tr_TR |
dc.subject | Radio and Television | en_US |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | 2000-2007 yılları arasında Türk sinemasında film müziği kullanımı | |
dc.title.alternative | Usage of film music in Turkish cinema among the years of 2000-2007 | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Radyo Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Cinema | |
dc.subject.ytm | Turkish cinema | |
dc.subject.ytm | Music | |
dc.subject.ytm | Film music | |
dc.identifier.yokid | 340604 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MALTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 250443 | |
dc.description.pages | 113 | |
dc.publisher.discipline | Radyo Televizyon Bilim Dalı |