dc.contributor.advisor | Kalkan, Sevgi | |
dc.contributor.author | Çalişkan, Ümüt | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:11:17Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:11:17Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/665198 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın ilk bölümünde genelde toplantı kavramı çerçevesinde teorik bilgilerden; kısaca toplantı kavramı ve toplantı kelimesi çerçevesinde oluşabilecek literatür terimlerin açıklaması üzerinde durulmuş, toplantı çeşitleri nelerdir sorusuna yanıt aranmış ve halen tüm dünyada uygulanan çeşitli toplantı teknikleri tanıtılmıştır. Toplantı liderliğinin gerektirdiği bilgi ve beceriler tanıtılarak toplantı yönetim sanatının pratiğe aktarılması için gerekenler toplantı öncesi, toplantı sırsında ve toplantı sonrasında bölümleriyle verilerek bölüm nihayetlendirilmiştir.Araştırmanın ikinci bölümünde uygulanan yöntem üzerinde durularak aşağıdaki sonuçlara ulaşımlaştır.Bu araştırma İstanbul İli Anadolu Yakasında görev yapmakta olan okul yöneticilerinin toplantı yönetimi tutum ve becerilerinin öğretmenler tarafından algılarının cinsiyet, öğrenim durumu, meslekteki hizmet süresi, görev yeri bağımsız değişkenlerine göre farklıkları ortaya koymak amacıyla yapılmıştır.Araştırmanın evreninde 450 000 öğretmen bulunmaktadır. Araştırma evreninin tamamına ulaşılmasının zorluğu göz önünde bulundurularak örneklem olarak seçilen 750 öğretmene anket formları teslim edilmiş ve 613 öğretmenden cevap alınmıştır. Rastgele seçilen 13 form iptal edilerek 600 form değerlendirilmiştir.Araştırmada veri toplama aracı olarak anket uygulanmıştır. Anketi hazırlamak amacıyla konu ile ilgili kitap ve makaleler incelenmiş, internet taraması yapılmış, alanla ilgili uzman görüsüne başvurulmuş ve konu ile ilgili araştırmalar ile bunların veri toplama araçları incelenmiştir. Elde edilen bilgiler doğrultusunda 53 soruluk bir anket hazırlanmıştır.Anketin birinci bölümünden elde edilen demografik verilerin yüzde ve frekansları tablolaştırılmıştır. Anketin ikinci bölümünden elde edilen bilgiler doğrultusunda kategoriler arasında, öğretmenlerin anketin maddelerine vermiş oldukları yanıtların ortalamaları arasında anlamlı farklılık olup olmadığını belirlemek için, bağımsız grup t testi ve tek yönlü varyans analizi (anova) tekniklerinden yararlanılmıştır. Anova sonrası ortaya çıkan farklılığın hangi gruplar arasında olduğunu belirlemek için de tamamlayıcı Post Hoc LSD testinden yararlanılmıştır.Araştırmada elde edilen veriler, cinsiyet, öğrenim durumu, meslekteki hizmet süresi, görev yeri değişkenlerine bağlı olarak incelenmiştir.Yapılan bu araştırmada tüm alanlarda ortalamaların 3 ün üzerinde olmadığı görülmüş bu da okul yöneticilerin toplantı yönetimi tutum ve becerilerinin öğretmenler tarafından düşük değerlendirdiği sonucunu ortaya koymuştur. Buna göre okul yöneticileri gerekli toplantı yönetimi tutum ve becerilerini sergilememektedirler.Bu çalışmada erkek öğretmenler bayan öğretmenlere göre daha olumlu görüş bildirmişlerdir. Bayan öğretmenler ise bir çok ifadeye düşük katılım göstererek, yöneticilerin tutum ve becerilerini yeterli bulmamışlardır.Yine öğrenim durumunun yüksekliği ile yöneticinin sergilemesi gereken davranışları bekleme oranı arasında doğru orantı olduğu görülmüştür. Eğitim seviyesi arttıkça yöneticiden beklenen toplantı yönetimi tutum ve beceri beklentileri artmaktadır.Bir başka sonuçta kıdemi az olan öğretmenlerin beklentilerinin yüksekliğidir. Kıdemi çok olan öğretmenler yüksek katılım göstermişlerdir.Ayrıca araştırma sonuçları okul değişkenine göre belirgin bir farklılık tespit edememiştir.Etkili bir toplantı yönetimi olmadan okulların sağlıklı işlemesi ve geleceğin Türkiye'sine sahip çıkacak vasıflı insanlar yetiştirmesi mümkün değildir. Eğitimin kalitesini artırmak ve nitelikli gençler yetiştirebilmek için okullarımızda sağlıklı ve etkili toplantı yönetimi ortamı yaratmalıyız.Araştırmanın sonunda, elde edilen bulgulara dayalı olarak araştırmacı tarafından ortaya konulan önerilere yer verilmiştir. | |
dc.description.abstract | The first section of this study dwells upon the theoretical information about the general concept of meeting, namely upon the probable terms in the literature about the concept and word of meeting; tries to find an answer for what the types of meeting are; and finally, presents various meeting techniques which are still applied worldwide. In addition, the first section introduces the knowledge, skills and capabilities required for leadership in meeting management, and puts forward the requirements for the art of meeting management and classifies them as ?before the meeting?, ?during the meeting? and ?after the meeting? respectively.The second section dwells on the method of this study and has reached the results below.This study has been carried out in an attempt to show the differences in teachers? perceptions of the attitudes and capabilities of the school administrators commissioned in the Anatolian Side of Istanbul in meeting management, with reference to independent variables of gender, education level, professional service time and duty station.The population of the study includes 450.000 teachers. Considering the difficulty in reaching the whole population of the study, questionnaire forms have been delivered to a sample size of 750 teachers, and 613 of them have responded. Randomly chosen 13 forms have been cancelled and 600 forms have been taken into consideration in the evaluation period.As a means of data collection, questionnaire has been used in this study. In order to draw out the questionnaire, relevant books and articles have been scrutinized; internet search has been made; consultation have been carried out with the relevant experts in the field; and relevant studies and their data collection processes have been analyzed. In the light of the information collected, a questionnaire of 53 items has been prepared.The percents and frequencies of the demographic data collected in the first section of the questionnaire have been tabulated. In line with the data collected from the second section of the questionnaire, independent group test and one-way analysis of variance (Anova) have been used in order to determine if there is a significant difference between the categories in the means of the answers of the teachers to the items of the questionnaire. Supplementary Post Hoc LSD test has been used to find out among which groups the difference detected as a result of the Anova tests existed.The collected data has been analyzed with reference to independent variables of gender, level of education, professional service time and duty station.This study has discovered that the means in all fields are not above 3, indicating that the attitudes and capabilities of the school administrators in meeting management have been evaluated as inadequate. The results point out that the school administrators lack the necessary attitudes and capabilities in meeting management.In this study, male teachers have expressed a positive opinion with respect to female teachers, while they have given low scores in many items, finding the attitudes and capabilities of the administrators in meeting management inadequate.Likewise, this study has found out that there is a direct proportion between the level of education and the expectation for the necessary attitudes and capabilities an administrator shall exhibit. As the level of education increases, the expectations for attitudes and capabilities of administrators in meeting management also increase.Another finding of this study is the high level of expectation of the teachers with short length of service. Teachers with a long time of service have demonstrated a high participation.In addition, this study could not find an obvious difference with regard to the variable of school.Without an efficient meeting management, it is not possible for schools to operate healthily, and to cultivate the qualified citizens who will stake a claim on the future Turkey. In order to increase the quality of the education and to be able to raise qualified youngsters, we have to create a healthy and efficient meeting atmosphere in our schools.Suggestions of the researcher on the basis of the findings of this study have been given at the end of the study. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul yöneticilerinin toplantı yönetimi ile ilgili tutum ve becerilerinin öğretmenler tarafından algılanması | |
dc.title.alternative | The conception of teachers about attitudens and skills of school administrators in holding a meeting | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | Meetings | |
dc.subject.ytm | School administration | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Management | |
dc.subject.ytm | Manegerial skills | |
dc.subject.ytm | Attitudes | |
dc.subject.ytm | Teacher perception | |
dc.subject.ytm | Supervision of education | |
dc.subject.ytm | Meeting organization | |
dc.identifier.yokid | 340403 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MALTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 250426 | |
dc.description.pages | 186 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |