Devlet okullarında görevli öğretmenlerin disiplin yaklaşımları
dc.contributor.advisor | Farsakoğlu, Mustafa | |
dc.contributor.author | Çerçi, Haci Yaver | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:11:17Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:11:17Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/665196 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma ?Devlet okullarında görevli öğretmenlerin disiplin olaylarına yaklaşımlarını'' belirlemek amacıyla yapılmıştır. Disiplin kurallar bütünüdür. Kuralların olmadığı yerde düzensizlik, keyfilik yaşanır. İstenilen amaçlar gerçekleşmez. Disiplin eğitimde ilk yerleştirilmesi gereken değerlerin başında gelmektedir. Eğitim okullarda gerçekleşmektedir. Öğrenciler, öğretmenler, aileler ve okul idaresi okulun en temel yapı taşlarıdır. Okullarda istenmeyen olaylar bu yapı taşları arasında gerçekleşmektedir. Disiplin olaylarının nedenleri birbirinden farklılık göstermektedir. Öğrenciler okula başladıkları yaşlar ile ve bitirdikleri yaşlar arasında farklı biyolojik dönemler geçirmektedir. Ergenlik öğrenci davranışları üzerinde etkin bir dönemdir. Aileler öğrencilerin davranışlarında etkilidir. Öğretmenlerin disiplin yaklaşımlarındaki farklılıkları öğrencileri ile sorun yaşamalarına neden olmaktadır.Araştırma için seçilen evren İstanbul ili Avrupa yakasında yer alan Bakırköy, Bağcılar, Fatih, Esenler, Göngören' ilçesindeki okullardır. Araştırma yöntemlerinden genel tarama modeli kullanılmıştır.Devlet okullarında görevli öğretmenlerin disiplin yaklaşımlarını ölçmek amacıyla araştırmacı tarafından gerçekleştirilen kişisel bilgi formu ve 24 maddelik disiplin nedenleri anketi kullanılmıştır. Ankete katılan öğretmen sayısı 348 kişidir. Elde edilen bilgiler SPSS 16 kodlanarak analiz yapılmıştır.IAraştırma sonuçlarına göre;Devlet okullarında görevli öğretmenlerin okuldaki disiplin yaklaşımları cinsiyetlerine göre farklılaşmamaktadır. Devlet okullarında görevli öğretmenlerin okuldaki disiplin yaklaşımları sınıf veya branş öğretmeni olmasına göre farklılaşmaktadır.Devlet okullarında görevli öğretmenlerin okuldaki disiplin yaklaşımları yaşa göre farklılaşmaktadır. Devlet okullarında görevli öğretmenlerin okuldaki disiplin yaklaşımları eğitim düzeyine göre farklılaşmamaktadır. Devlet okullarında görevli öğretmenlerin okuldaki disiplin yaklaşımları mezun oldukları fakülteye göre farklılaşmamaktadır.Devlet okullarında görevli öğretmenlerin okuldaki disiplin yaklaşımları kıdemine göre farklılaşmaktadır. Devlet okullarında görevli öğretmenlerin okuldaki disiplin yaklaşımları görev yaptıkları okullara göre farklılaşmaktadır.Devlet okullarında görevli öğretmenlerin okuldaki disiplin yaklaşımları disiplin yönetimi ile ilgili kurs almalarına göre farklılaşmamaktadır.Anahtar Sözcükler: Disiplin, Ceza, Ergenlik, Öğretmen | |
dc.description.abstract | This research conducted to determine discipline approach of the teachers who work in state school. Discipline is the total of rules. Discipline is first value to be given in education.Students, teachers, parents and school management are the basic object.Undesired event occur among those subject. The reason of discipline events is display difference from each others.The students have experience different biological period of time between starting school ages and finishing school ages. Adolescence is active time on the students behavior. Parents are effective on the students behavior. The difference of discipline approach of the teachers is cause problems with their students.The research includes the school determined in Bakırköy, Bagcılar, Eseneler, Fatih, Göngören, İstanbul. General scanning is used which one of the descriptive research. In order to measure the discipline approach of the teacher in state schools, personal information form 24 items questionnaire are used by researcher. The 348 teachers included to this questionnaire. The obtained data have been analyzed with SPSS 16.0 software .According to the result of the research, the approach of the teachers who work in state schools, on discipline doesn?t show any difference in accordance with their gender,The approach of the teachers who works in state schools on discipline doesn?t show any difference accordance with their education level faculty. The approach of the teachers who works in state schools on discipline doesn?t show any difference in accordance with their taking course on discipline. The approach of the teachers who works in state schools on discipline show difference in accordance with their branch, The approach of the teachers who works in state schools on discipline show difference in accordance with their age, The approach of the teachers who works in state schools on discipline show difference in accordance with their experience,The approach of the teachers who works in state schools on discipline show difference in accordance with their kind of schoolKey words: Discipline, Adolescence, Punishment, Teachers who work in state school | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Devlet okullarında görevli öğretmenlerin disiplin yaklaşımları | |
dc.title.alternative | Discipline approach of the teachers who work in state school | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | State schools | |
dc.subject.ytm | Discipline | |
dc.identifier.yokid | 342500 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MALTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 250424 | |
dc.description.pages | 150 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |