Ortaöğretim kurumlarında örgüt kültürü ile örgütsel güven arasındaki ilişki
dc.contributor.advisor | Özgeldi, Mürşide | |
dc.contributor.author | Yüksel, Fatma | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:11:17Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:11:17Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/665194 | |
dc.description.abstract | Örgüt kültürü ve örgütsel güven arasındaki ilişkinin belirlenmesine yönelik olarak yapılan bu araştırmada, örgüt kültürü ile örgütsel güven arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarmak hedeflenmiştir. Araştırma; örgüt kültürü ile örgütsel güven kavramları, yöntem, bulgular, sonuç ve öneriler olmak üzere dört bölüm altında toplanmıştır.Araştırmanın uygulanmasında ölçekler, önceden belirlenmiş devlet ve özel ortaöğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlere uygulanmıştır. Araştırma kapsamında kullanılan ölçekler üç bölümden; Kişisel Bilgi Formu 6, Örgütsel Kültür Ölçeği 36, Örgütsel Güven Ölçeği 40, toplam 82 sorudan oluşmaktadır. 200 öğretmene yapılan anketler daha sonra elde edilen verilerin tümü ile beraber SPSS 15.0 (Sosyal Bilimler için İstatistik Programı) ile analize tabi tutulmuştur.Araştırmadan elde edilen analizler sonucunda; araştırmaya katılan öğretmenlerin, örgütsel kültür ve alt boyutların algılama düzeyleri ile örgütsel güven ve alt boyutlarını algılama düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemek üzere yapılan korelasyon analizi sonucu, her iki ölçeğin ve alt boyutlarının tümü arasında 0,001 anlam düzeyinde pozitif yönde bir ilişki olduğu bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Örgüt kültürü ve örgütsel güven | |
dc.description.abstract | ABSTRACTThis research aims to reveal the relationship between the organizational culture and organizational trust. It is made of four parts under the name of; Research, Organizational Culture and Organizational Trust, Method, Evidences, Conclusion and Solutions.During the research all the surveys has been applied to the teachers who work for the primary sections of public and private schools. The surveys consist of three sections; Personal Information Form 6, Organizational Culture Scale 36, Organizational Trust Scale 40 and in total 82 questions. It has been answered by 200 teachers. All the data is analysed by Social Sciences Statistics Programme (SPSS 15.0)At the end of the research it is seen that, the correlation analysis which is done to detect the relationship between the teachers' organizational culture and the level of perception of its sub dimensions and organizational trust and the level of perception in its sub dimensions, there is a positive relation of 0.001 between all of the two scales and all of the sub dimensions.Key Words: Organizational Culture, Organizational Trust | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaöğretim kurumlarında örgüt kültürü ile örgütsel güven arasındaki ilişki | |
dc.title.alternative | Relationship between the organizational culture and organizational trust in primary sections | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Secondary education institutions | |
dc.subject.ytm | Organizational culture | |
dc.subject.ytm | Organizational trust | |
dc.identifier.yokid | 342309 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MALTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 250427 | |
dc.description.pages | 140 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |