Show simple item record

dc.contributor.advisorÇelen, Nermin
dc.contributor.authorÖz, Merve
dc.date.accessioned2021-05-08T09:11:12Z
dc.date.available2021-05-08T09:11:12Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/665160
dc.description.abstractBilgisayar oyunlarının çocuklar üzerinde çeşitli etkileri olduğuna dair pek çok araştırma yapılmıştır. Bilgisayar oyunlarının çocuklardaki bilişsel performans düzeyine etkisi olabilmektedir.Bu araştırmanın temel amacı; bilgisayar oyunlarının, çocuklardaki bilişsel performans düzeyine etkisinin araştırılmasıdır. Bu amaç doğrultusunda bu araştırmada, çocukların bilgisayar oyunu oynama süresi ile bilişsel performans düzeyleri arasındaki ilişki incelenmiştir.Araştırmada veri toplamak amacıyla `'Kişisel Bilgi Formu'' ve Jack A. Naglieri ve J.P. Das tarafından geliştirilen ve İstanbul Üniversitesi Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Öğretim Görevlisi Yrd. Doç. Tamer Ergin tarafından 2003 yılında standardize edilen `'Bilişsel Değerlendirme Sistemi (Cognitive Assessment System-CAS)'' kullanılmıştır.Araştırmanın örneklemi 9-10 yaşlarındaki toplam 84 ilköğretim okulu öğrencisinden oluşmaktadır.Araştırmanın sonucunda çocukların bilgisayar oyunu oynama sıklığının çocukların bilişsel performans düzeyleri üzerinde anlamlı fark yaratabildiği ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstractThere are many studies about computer games? various effects on children. Computer games have effects on children?s cognitive performance.The main purpose of this research is to study about computer games? effects on children?s cognitive performance. For this purpose, the relationship between children?s playing computer games time and their cognitive performance level are examined in this research.`?Personal Information Form?? and `?Cognitive Assessment System (CAS)?? have been used to collectdata in this study. Cognitive Assessment System (CAS) has beed developed by Jack A. Nagliere and J.P. Das and standardized by Yrd. Doç. Tamer Ergin (2003) İstanbul University, Hasan Ali Yücel Faculty of Education Sciences Department instructor.In this study it has been worked with children of age 9-10 and has been reached to 84 children.Research resulted giving that computer game playing time has significant effects on children?scognitive performance level.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleBilgisayar oyunlarının çocukların bilişsel performansına etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeAnalysing the effects of computer games on children?s cognitive performance
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmComputer games
dc.subject.ytmChildren
dc.subject.ytmCognitive development
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmDevelopment psychology
dc.identifier.yokid356624
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid250441
dc.description.pages80
dc.publisher.disciplineGelişim Psikolojisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess