Çalışanların mobbing davranışı karşısındaki tutumları ile kişilik özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Telman, Nursel | |
dc.contributor.author | Zorlu, Aziz | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:11:10Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:11:10Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/665146 | |
dc.description.abstract | İşyerinde karşılaşılan önemli sorunlardan biri olan mobbing (işyerinde psikolojik şiddet) ile eğitim kurumlarında da karşılaşılması kaçınılmazdır. Mobbingle karşılaşan her birey farklı tepki vermekte, farklı tutum sergilemektedir. Bu tutumları ve tepkileri belirleyen ise; çalışanın yetiştiği kültür, kişilik özellikleri, eğitim seviyesi vb unsurlardır.Bu çalışmanın amacı, çalışanların mobbing karşısındaki tutumları ile kişilik özellikleri arasında nasıl bir bağlantı olduğunun incelenmesidir.Bu araştırma, İstanbul ili Fatih ilçesinde Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi ilköğretim ve ortaöğretim okullarında 2008-2009 öğretim yılında görev yapan öğretmenler üzerinde yapılmıştır.Araştırmada bir kişilik testi (Eysenck Kişilik Envanteri), bir yıldırma anketi, mobbing karşısındaki tutumları ölçmeye yönelik bir tutum anketi ile demografik özellikleri belirleyecek anket uygulanmıştır. 114 katılımcı üzerinde uygulanan anketler istatistikî analizle değerlendirilmiştir. | |
dc.description.abstract | One of the major problem in the work place is people face mobbing at work (psychological violence at work). The educational institutions are also faced the same problem. The attitudes and the reactions of People who faces mobing are very different from each other. The reactions and attitudes appears from culture, personalities and education etc.The aim of this research, to find out how is the relationship between attitudes and personality traitsThe research in the Fatih district of Istanbul under the Ministry of National Education in the official primary and secondary school teachers who served in the 2008-2009 academic year was over.The study, a personality test (Eysenck Personality Inventory), a Mobbing survey, Mobbing in a questionnaire intended to measure attitudes across demographic survey was administered. 114 participants were evaluated with statistical analysis applied on questionnaires. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Çalışanların mobbing davranışı karşısındaki tutumları ile kişilik özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | A study of relations workers to personality when facing mobbing treatmen | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Psikoloji, İnsan Bilimleri ve Felsefe Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Attitudes | |
dc.subject.ytm | Teacher attitude | |
dc.subject.ytm | Personality | |
dc.subject.ytm | Personality traits | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Primary education teachers | |
dc.subject.ytm | Mobbing | |
dc.subject.ytm | Education psychology | |
dc.identifier.yokid | 357414 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MALTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 250419 | |
dc.description.pages | 119 | |
dc.publisher.discipline | Endüstri ve Örgüt Psikolojisi Bilim Dalı |