Show simple item record

dc.contributor.advisorTelman, Nursel
dc.contributor.authorZorlu, Aziz
dc.date.accessioned2021-05-08T09:11:10Z
dc.date.available2021-05-08T09:11:10Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/665146
dc.description.abstractİşyerinde karşılaşılan önemli sorunlardan biri olan mobbing (işyerinde psikolojik şiddet) ile eğitim kurumlarında da karşılaşılması kaçınılmazdır. Mobbingle karşılaşan her birey farklı tepki vermekte, farklı tutum sergilemektedir. Bu tutumları ve tepkileri belirleyen ise; çalışanın yetiştiği kültür, kişilik özellikleri, eğitim seviyesi vb unsurlardır.Bu çalışmanın amacı, çalışanların mobbing karşısındaki tutumları ile kişilik özellikleri arasında nasıl bir bağlantı olduğunun incelenmesidir.Bu araştırma, İstanbul ili Fatih ilçesinde Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi ilköğretim ve ortaöğretim okullarında 2008-2009 öğretim yılında görev yapan öğretmenler üzerinde yapılmıştır.Araştırmada bir kişilik testi (Eysenck Kişilik Envanteri), bir yıldırma anketi, mobbing karşısındaki tutumları ölçmeye yönelik bir tutum anketi ile demografik özellikleri belirleyecek anket uygulanmıştır. 114 katılımcı üzerinde uygulanan anketler istatistikî analizle değerlendirilmiştir.
dc.description.abstractOne of the major problem in the work place is people face mobbing at work (psychological violence at work). The educational institutions are also faced the same problem. The attitudes and the reactions of People who faces mobing are very different from each other. The reactions and attitudes appears from culture, personalities and education etc.The aim of this research, to find out how is the relationship between attitudes and personality traitsThe research in the Fatih district of Istanbul under the Ministry of National Education in the official primary and secondary school teachers who served in the 2008-2009 academic year was over.The study, a personality test (Eysenck Personality Inventory), a Mobbing survey, Mobbing in a questionnaire intended to measure attitudes across demographic survey was administered. 114 participants were evaluated with statistical analysis applied on questionnaires.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÇalışanların mobbing davranışı karşısındaki tutumları ile kişilik özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeA study of relations workers to personality when facing mobbing treatmen
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPsikoloji, İnsan Bilimleri ve Felsefe Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmTeacher attitude
dc.subject.ytmPersonality
dc.subject.ytmPersonality traits
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmMobbing
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.identifier.yokid357414
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid250419
dc.description.pages119
dc.publisher.disciplineEndüstri ve Örgüt Psikolojisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess