dc.contributor.advisor | Temel, Ali | |
dc.contributor.author | Uzun, Gözde | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:11:09Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:11:09Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/665141 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, İstanbul ilinde kaynaştırma uygulamalarının yapıldığı ilköğretim okullarında görev yapan müdürlerin kaynaştırma uygulamalarındaki rolünü incelemek ve kaynaştırma uygulamalarına ilişkin görüş ve önerilerini almaktır. Araştırma, gönüllü olarak katılan on yedi ilköğretim okulu müdürü ile yürütülmüştür. Araştırmada yarı-yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmış ve betimsel olarak analiz edilen bulgular niceliksel olarak sunulmuştur.Araştırmanın sonucunda elde edilen bulgularda, ilköğretim okulu müdürlerinin tamamının kaynaştırma uygulamalarını yararlı buldukları ancak okullarındaki uygulamaların sorumluluğunun büyük kısmını rehber öğretmenlerden bekledikleri gözlenmiştir. Müdürler, kaynaştırma uygulamalarını yürütürken, karşılaştıkları sorunların büyük bölümünün kaynaştırma öğrencilerinin aileleri, öğretmenler ve diğer öğrencilerin aileleri ile ilgili olduğunu ifade etmişlerdir. Ayrıca müdürler, kaynaştırma öğrencilerinin ailelerinin, öğretmenlerin, sınıf mevcudunun, okul yönetiminin ve fiziksel ortamın kaynaştırma uygulamalarının başarısını etkileyen unsurlar arasında yer aldığını ifade etmişlerdir. Müdürlerin kaynaştırma uygulamalarının başarısını arttırmaya yönelik önerileri arasında ise kaynaştırma uygulamalarında yer alan öğretmenlerin ve yöneticilerin bu konuda eğitim almaları, sınıf mevcudunun az olması, destek özel eğitim hizmetlerinin sağlanması, uygun fiziksel ortamın sağlanması ve fiziksel kaynakların arttırılması yer almaktadır.Araştırma kapsamında elde edilen bulgular, çeşitli önerilerin ortaya çıkmasını sağlamıştır. En önemli öneri, kaynaştırma uygulamalarının yürütüldüğü okullarda, yöneticilerin, öğretmenlerin, rehber öğretmenlerin, ailelerin, tüm öğrencilerin ve okul personelinin kaynaştırma uygulamaları hakkında bilgilendirilmeleri yönündedir. Ayrıca okul yöneticilerinin, kaynaştırma uygulamalarına olumlu yaklaşmaları ve kaynaştırma uygulamalarının tüm paydaşlarına bu tutumlarıyla örnek olmaları kaynaştırma uygulamalarının başarısını arttırabilir. Kaynaştırma uygulamalarında önemli bir sorumluluk yüklenmiş olan okul rehber öğretmenlere, gerekli desteğin sağlanması da kaynaştırma uygulamalarının başarısını arttırabilecek öneriler arasında yer almaktadır.Anahtar Sözcükler : Özel Eğitim, Kaynaştırma, İlköğretim Okulu Müdürleri. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to analyze the primary school principals' roles and considering their views and suggestions about inclusion applications in their schools in Istanbul. The study was completed with seventeen principals who voluntarily participated in this research. Semi-structured interview technique was conducted in the study and the collected data, analyzed by using descriptive techniques, were presented quantitatively.Results of the study showed that all of the primary school principals found inclusion applications as beneficial but it was observed that majority of the responsibility of those applications in schools were expected from guidance counsellors. Principals stated that while conducting inclusion applications, majority of the problems they faced was due to inclusive students? families, teachers and other students? families. In addition, the principals mentioned inclusive students? families, teachers, class size, school management and physical environment are among the factors that affect the success of inclusion applications. Training principals and teachers who participate in inclusive applications, reducing the class size, providing supportive special education services, providing appropriate physical environment, and increasing physical resources are among principals? suggestions to improve the success of inclusion applications.The findings of the research have provided many suggestions about inclusion. The most important suggestion is to give information to principals, teachers, guidance counsellors, all the parents and students, and school staff about inclusion applications in the schools that inclusive activities are done. Moreover, positive approaches of school administrators to inclusion applications and role of these positive attitudes as a sample to all people participating in inclusive activities can increase the success of inclusion applications. Providing the necessary support to guidance counsellors, who have important responsibilities in inclusion programs, are among suggestions that can increase the success of inclusion applications.Key words: Special education, integration, primary school principals. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Kaynaştırma uygulamalarında ilköğretim okulu müdürlerinin rolü ve kaynaştırma uygulamalarına ilişkin görüş ve önerileri | |
dc.title.alternative | Role of primary school principals in inclusion applications and their views and suggestions related to inclusion applications | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Inclusive education | |
dc.subject.ytm | Special education | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.identifier.yokid | 358664 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MALTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 250341 | |
dc.description.pages | 98 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı | |