Öğretmenlerin örgütsel sosyalleşmelerinin okul yöneticilerinin liderlik tarzlarına ilişkin algılarına göre incelenmesi:Özel eğitim öğretmenleri örneği
dc.contributor.advisor | Gümüş, Aynur Eren | |
dc.contributor.author | Çalişkan, İsenbike Güniz | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:11:08Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:11:08Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/665129 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, Özel eğitim öğretmenlerinin örgütsel sosyalleşmelerinin; (iş doyumu, motivasyon, bağlılık ve kabullenmeleri), yöneticilerinin algıladıkları liderlik tarzlarına ve bazı değişkenlere (cinsiyet, yaş, kıdem, medeni durum, aynı kurumda çalışma süresi, çalışılan kurum) göre farklılık gösterip göstermediğini ortaya çıkarmaktır.Araştırma betimsel-tarama yöntemine göre yapılmıştır. Bu araştırmanın çalışma evreni 2008-2009 eğitim-öğretim yılında İstanbul ili özel eğitim okullarında görev yapan 310 özel eğitim öğretmeni ile 423 özel eğitim sınıflarında görev yapan öğretmen olmak üzere toplam 733 öğretmen oluşturmuştur Belirtilen evrenden seçkisiz yolla belirlenen ölçekleri almayı kabul eden 180 öğretmen örneklemi oluşturmuştur. Örneklem grubuna, öğretmenlerin örgütsel sosyalleşme düzeyini belirlemek amacıyla ?Örgütsel Sosyalleşme Ölçeği? ve okul yöneticilerinin liderlik tarzlarına ilişkin öğretmen algılarını belirlemek için de ?Liderlik Davranışlarını Belirleme Ölçeği? kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS programında çözümlenmiştir. Verilerin analizi için ikili gruplarda bağımsız gruplar için t testi, ikiden fazla gruplar için normal dağılım elde edilmesi durumunda Tek Yönlü Varyans Analizi, varyansların homojen olduğu durumlarda Scheffe testi ve gruplar arası farklılıkları belirlemek için Dunnet C testi kullanılmıştır.Araştırmadan elde edilen bulgular sonucunda; Özel eğitim öğretmenlerinin örgütsel sosyalleşme puanları ile yöneticilerinde algıladıkları göreve yönelik liderlik tarzı düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık olduğu, öğretmenlerinin örgütsel sosyalleşme puanları ile yaşa, kıdeme ve kurumda çalışma süresine göre anlamlı fark olduğu, cinsiyete, medeni duruma ve çalışılan kurum tipine göre anlamlı fark olmadığı sonuçları elde edilmiştir.Bulgular literatür ışığında tartışılmıştır. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study, the special education teachers social organizational; (job satisfaction, motivation, commitment and acceptance of), managers perceive their leadership style, and some variables (gender, age, seniority, marital status, in the same institution working hours, working the institutions) vary according to whether people is revealed.Research was carried out according to the descriptive-scanning method. This universe of research studies 2008-2009 academic year in the İstanbul special education schools that serve 310 special education teachers and 423 special education classes served as the teachers a total of 733 teachers created the universe from specified random way determined scales agree to receive 180 teachers formed sample.Sample group, teachers in order to determine the degree of organizational socialization `Organizational Socialization Scale` and the school administrator's leadership style to determine the perception of teachers regarding the `Determination of Leadership Behavior Scale` was used. Data obtained was resolved in the SPSS program. Data for the analysis of two groups t test for independent groups, for more than two groups to obtain a normal distribution in case of One-Way Analysis of Variance, Variances homogeneous in cases where the Scheffe test and differences between groups to determine Dunnet C test.Without investigating the resulting findings as a result of special education teachers organizational socialization scores with the officers of the perceived task-oriented leadership style between levels a significant difference is the teacher of organizational socialization scores with age, seniority and institutions working in time according to the significant difference that age, gender, marital status and plays the institution no significant difference according to the type of results was obtained. Results are discussed in the literature. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğretmenlerin örgütsel sosyalleşmelerinin okul yöneticilerinin liderlik tarzlarına ilişkin algılarına göre incelenmesi:Özel eğitim öğretmenleri örneği | |
dc.title.alternative | Organizational leadership style of teachers regarding their perception of social according to school administrators review: Special education teachers sample | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Special education | |
dc.subject.ytm | Special education teachers | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Leadership | |
dc.subject.ytm | Socialization | |
dc.subject.ytm | Organizational socialization | |
dc.subject.ytm | Teacher perception | |
dc.identifier.yokid | 360700 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MALTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 250334 | |
dc.description.pages | 165 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |