Show simple item record

dc.contributor.advisorKirazoğlu, Cem
dc.contributor.authorDemir, Şenol
dc.date.accessioned2021-05-08T09:11:05Z
dc.date.available2021-05-08T09:11:05Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/665108
dc.description.abstractSendikaların bugün birçok ülkede eski önem ve güçlerini yitirmeleri; işlevlerini genişletme, üye sayısını ve desteğini arttırma çabalarına girişmelerini gerektirmektedir. Bunun yolunun ise büyük ölçüde üyelerin sendikalara ilişkin olumlu ve güçlü tutumlar geliştirmelerini, sendikal faaliyetlere katılımlarını sağlamaktan geçtiği bilinmektedir. Sendikaya bağlılık düzeyi, çalışanların sendikayı ne derece benimsediklerinin ve desteklemeye hazır olduklarının önemli bir göstergesi olarak ele alınmaktadır.Sendikaların amaçlarına ulaşma konusunda sendikanın yeterliliği genel olarak üye sadakatine, örgütlü işgücünün amaçlarına yönelik inancına ve kendi iradesiyle hizmet etme gönüllülüğüne dayandığından, bağlılık sendikal dokunun önemli bir parçasıdır. Özellikle toplu sözleşmesiz ve grevsiz yürütülen memur sendikacılığında üyelerin sendikaya karsı olumlu tutum ve davranışları, toplu görüşme sürecinde hak mücadelesi etkin bir şekilde verilmesinde ve üyenin sendikada kalmasında önemli bir etkendir.Bu çalışmada kamu eğitim çalışanlarının sendikal bağlılığı, sendikaya sadakat, sendikaya karsı sorumluluk, sendika için çalışmaya isteklilik ve sendikalılığın önemine inanma faktörleri düzeyinde ele alınmıştır ve eğitim işkolunda çalışan sendikalı öğretmenlerin sendikal bağlılık eğilimleri araştırılmaya çalışılmıştır. Bu araştırma İstanbul ilinde 490 katılımcı üzerinde uygulanmıştır.Anahtar Sözcükler : Sendikal Bağlılık, Sendikaya Sadakat, Sendikaya karsı sorumluluk, Sendika için Çalışmaya isteklilik, Sendikalılığın önemine inanma.
dc.description.abstractAs nowadays the unions lose their importance and power in most countries, it is required that they seek for expanding their functions and raising the number and support of their members. It is clear that this aim can be mainly fulfilled by members? positive and everlasting attitudes towards the unions, and by making members attend in unionist activities. The level of commitment to a union is argued out as a significant indication of to what level employees embrance the union and if they are ready to support it or not.A union?s sufficiency in reaching its goals generally depends on the faith of members, belief in purpose of the organized labor and the volunteerism to serve by one?s will power. Because of this reason, commitment is an important part of the unionist configuration. Especially in civil servant unionism which is executed without any collective agreements or strikes the positive attitude and behaviours of members towards the union have an important effect on struggling actively for rights in collective agreement process and on member?s decision to stay in the union.In this study, the unionist commitment of government education employees has been researched on the level of unionist commitment, faith and responsibility to the union, willingness to work for the union and the belief in the importance of unionization and affinity for unionist commitment of the unionist teachers has been studied. This study has been applied to 490 participants in İstanbul.Key words: Unionist commitment, willingness to work for a union, unionist faithfulness, responsibility for the union, the belief in theimportance of unionization.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okullarında çalışan öğretmenlerin sendikal bağlılıklarının demografik özelliklerine göre incelenmesi
dc.title.alternativeWorking in primary schools according to demographic characteristics of the teachers' union loyalty investigation
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmUnionization
dc.subject.ytmUnions
dc.subject.ytmDemographic characteristics
dc.identifier.yokid339110
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid250370
dc.description.pages118
dc.publisher.disciplineEğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess