Müzikle gevşeme teknikleri kullanılarak verilen problem çözme eğitiminin öğretmenlerin sınıf yönetim becerilerine etkisi
dc.contributor.advisor | Kalı Soyer, Makbule | |
dc.contributor.author | Ertürkler, Ayşen | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:11:04Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:11:04Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/665096 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, müzikle gevşeme teknikleri kullanılarak verilen problem çözme eğitiminin öğretmenlerin sınıf yönetim becerilerine etkisini incelemektir.Bu çalışma, nitel araştırma olarak tasarlanmış ve örnek olay yönteminin teori test tekniğinden yararlanarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini Ataşehir Hasan Leyli İlköğretim Okulunda görev yapan öğretmenler oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemini gönüllülük esasına dayalı olarak bu evrenden seçilmiş 30 öğretmen oluşturmuştur. Örneklimi oluşturan grubun yarısının I. Kademe, diğer yarısının II. Kademede görevli olmasına dikkat edilmiştir. Araştırmanın verileri odak grup görüşmesi yoluyla toplanmıştır. Öğretmenlerin sınıf yönetimlerini olumsuz etkileyen problemli öğrenci davranışları ve bu sorunun çözüm yöntemlerini belirlemek üzere, uygulama öncesi yedi öğretmenle yarı yapılandırılmış odak grup görüşmesi yapılmıştır. Uygulama öncesi yapılan odak grup görüşmesine ait veriler çözümlenmiş ve temalar oluşturulmuştur. Ulaşılan temalar uygulamada referans olarak kullanılmıştır. Örneklem grubu oluşturan öğretmenler 15'er kişilik iki gruba ayrılmıştır. ?Müzikle Problem Çözme Becerileri Programı? her bir grup için 120'şer dakikalık beş oturum şeklinde uygulanmıştır. Programın uygulanmasından üç gün sonra birinci odak grup görüşmesi yapılan aynı öğretmenlerle ikinci kez odak grup görüşmesi yapılmıştır. İkinci kez yapılan odak grup görüşmesinde programın değerlendirilmesi, kazanımlar ve birinci görüşmede dile getirilen sınıf içi problemlerle baş etme yöntemlerinde bir değişim olup olmadığı ele alınmıştır. Bu görüşmeye yönelik veriler çözümlenmiş ve temalar oluşturulmuştur.Araştırma bulguları incelendiğinde;Uygulama öncesi yapılan odak grup görüşmesinde öğretmenler sınıf yönetiminde sorun yaratan öğrenci davranışlarını dinleme problemi, konsantrasyon eksikliği ve dikkatini toparlayamama olarak sıralamışlardır. Bu problemlerle baş etmede kendilerini yetersiz algıladıkları, problem çözme basamaklarını bilmedikleri, müzik ve beraberinde gevşeme tekniklerini kullanma konusunda bir fikre sahip olmadıklarını ifade etmişlerdir.?Müzikle Problem Çözme Becerileri Programı?nın uygulanmasından sonra ikinci kez yapılan odak grup görüşmesinde aşağıdaki temalara ulaşılmıştır: Grup çalışmasının olumlu etkisi, uygulamada kazanılanların gerçek hayatta ve sınıf ortamında kullanılabileceği, müzikle gevşeme tekniklerinin sürdürülebilir olduğu, problemin çözümünün problemin gerçek sahibi tarafından gerçekleşeceği, problem çözümünün gelecek yönelimli olduğu, problem çözümünde ?Ben Dili?nin önemli olduğu, gevşeme tekniğini kullanmanın çözüm arayışını olumlu yönden etkileyeceği şeklinde temalara ulaşılmıştır. Öğretmenler sınıf yönetiminde karşılaştıkları problemli davranışlarla baş etmede müziği kullanma konusunda, ancak ?Müzikle Problem Çözme Becerileri Programı?nın uygulanması sırasında kullanıldığı biçimiyle dinletebileceklerini belirtmişlerdir.Araştırma kapsamında elde edilen öğretmen görüşlerine göre müzikle gevşeme teknikleri kullanarak problem çözme eğitiminin öğretmenlerin sınıf yönetimi becerilerine olumlu etkisinin olduğu söylenebilir. Sınıf yönetiminde, öğretmenlerin gevşeme ve problem çözme tekniklerini kullanması ile geniş kazanımlara ulaşılması mümkündür.Anahtar Kelimeler: Sınıf Yönetimi, Problem Çözme, Gevşeme Tekniği, Müzikle Gevşeme. | |
dc.description.abstract | The aim of this research is investigating the effects of problem solving training with the use of relaxation techniques using music on the classroom management skills of the teachers.This study is completed by using theory-test technique of case study method, which is a type of qualitative research. The scope of this study includes teachers who work at Ataşehir Hasan Leyli Primary School. The sample of the research consists of 30 teachers selected from this scope by their own will. It is regarded that half of the group which makes up the sample in the study is from the first degree and the other half is chosen from the teachers which work at the second degree. The original data was collected by meeting focus group. In order to assess the students? behavior that affects the solutions for this problem before the application, a semi-structured interview is done with 7 teachers. The data related to the interview prior to application is analyzed and themes are stated. The themes are used as a reference in the application. The teachers which comprise the sample group are divided into two parts. ?The problem solving skills program via music? is applied in five sessions 120 minutes for each group. Three days after the implementation of the program, the second interview is done with the teachers with whom the first focus group interviews have been done. In the second focus group interview, whether there is a change in program evaluation; goals and the in class problem solving techniques stated in the first interview is investigated. The data with respect to this interview is organized and themes are formed.When research findings are analyzed:In the focus group interviews prior to application, teachers listed the problematic students in classroom management as the problem of listening, concentration and difficulties in paying attention to tasks. They reported that they find themselves insufficient in coping with these problems, they do not know problem solving stages and they do not have any idea about using music and relaxation techniques.In the second focus group interview following the application of problem solving skills via music perform, the following themes are found; the positive effects of group work, the fact that the goals of application can be used in real life and class environment, the fact that relaxation techniques via music are sustainable, the problem can be solved by the owner of the problem himself, the solution of the problems is future oriented, the language of self, the use of relaxation techniques has positive effects on solution of the problem. Considering the use of music for coping with the problematic behaviors in classroom management, the teachers stated that they could apply the ?Problem Solving Skills Program via Music? only in the form it is presented in the application of the program.According to the teachers? comments gathered from the research, it can be claimed that the problem solving training with the use of relaxation techniques via music has positive effects on the classroom management skills of the teacher. It is possible that teachers can achieve goals by using relaxation and problem solving techniques in the classroom management.Key Words: Classroom Management, Problem Solution, Relaxation Technique, Relaxation via Music. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Müzikle gevşeme teknikleri kullanılarak verilen problem çözme eğitiminin öğretmenlerin sınıf yönetim becerilerine etkisi | |
dc.title.alternative | The problem solving training with the use of relaxation techniques via music has effects on the classroom management skills of the teacher | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Music | |
dc.subject.ytm | Relaxation therapy | |
dc.subject.ytm | Problem solving | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Management | |
dc.subject.ytm | Classroom management | |
dc.identifier.yokid | 360092 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MALTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 250336 | |
dc.description.pages | 194 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |