Show simple item record

dc.contributor.advisorÇetin, Münevver
dc.contributor.authorTürkoğlu, Muhammet Emin
dc.date.accessioned2021-05-08T09:11:03Z
dc.date.available2021-05-08T09:11:03Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/665089
dc.description.abstractBu araştırmada, İstanbul ili, Üsküdar İlçesinde görev yapan ilköğretim okulu yöneticilerinin ve İngilizce öğretmenlerinin bilgisayar destekli eğitime ilişkin algılarının cinsiyet, yaş, öğretmenlik mesleğindeki hizmet yılı, dyned ile ilgili seminer alma vb. özelliklere göre farklılık gösterip göstermediğine dair elde edilen veriler incelenmiş ve yorumlanmıştır.Araştırmanın evrenini, İstanbul ili Üsküdar ilçesi, ilköğretim kurumlarında görev yapan ve okullarında dyned laboratuarı bulunan yöneticiler ve İngilizce öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırma evreni örneklem olarak alındığından, ayrıca bir örneklem alma yoluna gidilmemiştir. Araştırmada anketi geçerli sayılan 256 ilköğretim İngilizce öğretmeninin ve yöneticinin verileri değerlendirilmiştir.Verileri toplamak amacıyla, görüş ölçeği formu uygulanmıştır. Birinci bölümde, araştırmaya katılan öğretmenlere ait kişisel bilgileri ait sorular yer almaktadır. İkinci bölümde, öğretmenlerin bilgisayar destekli eğitime ilişkin görüşlerini belirttikleri kısım yer almaktadır.Araştırmada elde edilen veriler SPSS programı kullanılarak çözümlenmiş ve bu verilerin alt problemlere göre anlamlı bir farklılığın olup olmadığını belirlemek amacıyla frekans (f), yüzde (%) değerleri hesaplanmış ve ilgili analizler yapılmıştır.Araştırma sonucunda elde edilen bulgularda 11 amaca yönelik sorulara cevaplar elde edilerek bulgular kısmında ifade edilmiştir.Anahtar Kelimler: Eğitim Teknolojisi, Bilgisayar Destekli Eğitim, Bilgisayar Destekli Yabancı Dil Eğitimi
dc.description.abstractIn this study, the perceptions of English language teaachers and administrators working in primary schools, in İstanbul, Üsküdar towards computer assisted learning was determined and searched if these perceptions differentiate according to such factors as age, seniority .The data according to such features showing difference were examined and interpreted.English teachers and administrators working in primary schools, in İstanbul, Üsküdar were included in the universe of the research. According to the list, the whole number of teachers and administrators in the scope of universe at that time when the research was carried out was 256. For the universe of the research was taken as the sampling, no sampling was done. In this research, the data of 256 Primary English teachers and administrators ,whose surveys were valid, were evaluated.With the aim of gathering the data, an opinion scale form was developed. The scale consists of two parts. In the fırst part; the questions of personal informations belonging to the teachers who took part in the research are stated. In the second part; the questions oriented towards determining how teachers need computer technology and believe in its necessity and accept it are stated.The data in the research was analysed by using SPSS programmes and frequency (f) and percentage (%) values of the datas were counted with the aim of determining whether the data have a significant difference.The findings of the research are stated in the findings section according to the answers given for the 11 sub-aims.Key Words: Technology of Education, Computer Assisted Learnnig, Computer Foreign Language Learning.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okullarinda görev yapan yöneticilerin ve İngilizce öğretmenlerinin bilgisayar destekli İngilizce öğretimine ilişkin algıları( İstanbul ili Üsküdar ilçesi örneği )
dc.title.alternativePerceptions of english language teachers and administrators working in primary schools towards computer assisted english learning
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmBranch teachers
dc.subject.ytmTeacher perception
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmSchool administrators perception
dc.subject.ytmEnglish lessons
dc.subject.ytmComputer assisted instruction
dc.identifier.yokid362041
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid250333
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineEğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess