İlköğretim okullarinda görev yapan yöneticilerin ve İngilizce öğretmenlerinin bilgisayar destekli İngilizce öğretimine ilişkin algıları( İstanbul ili Üsküdar ilçesi örneği )
dc.contributor.advisor | Çetin, Münevver | |
dc.contributor.author | Türkoğlu, Muhammet Emin | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:11:03Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:11:03Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/665089 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, İstanbul ili, Üsküdar İlçesinde görev yapan ilköğretim okulu yöneticilerinin ve İngilizce öğretmenlerinin bilgisayar destekli eğitime ilişkin algılarının cinsiyet, yaş, öğretmenlik mesleğindeki hizmet yılı, dyned ile ilgili seminer alma vb. özelliklere göre farklılık gösterip göstermediğine dair elde edilen veriler incelenmiş ve yorumlanmıştır.Araştırmanın evrenini, İstanbul ili Üsküdar ilçesi, ilköğretim kurumlarında görev yapan ve okullarında dyned laboratuarı bulunan yöneticiler ve İngilizce öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırma evreni örneklem olarak alındığından, ayrıca bir örneklem alma yoluna gidilmemiştir. Araştırmada anketi geçerli sayılan 256 ilköğretim İngilizce öğretmeninin ve yöneticinin verileri değerlendirilmiştir.Verileri toplamak amacıyla, görüş ölçeği formu uygulanmıştır. Birinci bölümde, araştırmaya katılan öğretmenlere ait kişisel bilgileri ait sorular yer almaktadır. İkinci bölümde, öğretmenlerin bilgisayar destekli eğitime ilişkin görüşlerini belirttikleri kısım yer almaktadır.Araştırmada elde edilen veriler SPSS programı kullanılarak çözümlenmiş ve bu verilerin alt problemlere göre anlamlı bir farklılığın olup olmadığını belirlemek amacıyla frekans (f), yüzde (%) değerleri hesaplanmış ve ilgili analizler yapılmıştır.Araştırma sonucunda elde edilen bulgularda 11 amaca yönelik sorulara cevaplar elde edilerek bulgular kısmında ifade edilmiştir.Anahtar Kelimler: Eğitim Teknolojisi, Bilgisayar Destekli Eğitim, Bilgisayar Destekli Yabancı Dil Eğitimi | |
dc.description.abstract | In this study, the perceptions of English language teaachers and administrators working in primary schools, in İstanbul, Üsküdar towards computer assisted learning was determined and searched if these perceptions differentiate according to such factors as age, seniority .The data according to such features showing difference were examined and interpreted.English teachers and administrators working in primary schools, in İstanbul, Üsküdar were included in the universe of the research. According to the list, the whole number of teachers and administrators in the scope of universe at that time when the research was carried out was 256. For the universe of the research was taken as the sampling, no sampling was done. In this research, the data of 256 Primary English teachers and administrators ,whose surveys were valid, were evaluated.With the aim of gathering the data, an opinion scale form was developed. The scale consists of two parts. In the fırst part; the questions of personal informations belonging to the teachers who took part in the research are stated. In the second part; the questions oriented towards determining how teachers need computer technology and believe in its necessity and accept it are stated.The data in the research was analysed by using SPSS programmes and frequency (f) and percentage (%) values of the datas were counted with the aim of determining whether the data have a significant difference.The findings of the research are stated in the findings section according to the answers given for the 11 sub-aims.Key Words: Technology of Education, Computer Assisted Learnnig, Computer Foreign Language Learning. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim okullarinda görev yapan yöneticilerin ve İngilizce öğretmenlerinin bilgisayar destekli İngilizce öğretimine ilişkin algıları( İstanbul ili Üsküdar ilçesi örneği ) | |
dc.title.alternative | Perceptions of english language teachers and administrators working in primary schools towards computer assisted english learning | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Branch teachers | |
dc.subject.ytm | Teacher perception | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | School administrators perception | |
dc.subject.ytm | English lessons | |
dc.subject.ytm | Computer assisted instruction | |
dc.identifier.yokid | 362041 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MALTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 250333 | |
dc.description.pages | 130 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı |