Show simple item record

dc.contributor.advisorÇetin, Münevver Ölçüm
dc.contributor.authorKaya, Ayhan
dc.date.accessioned2021-05-08T09:11:01Z
dc.date.available2021-05-08T09:11:01Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/665078
dc.description.abstractEtkili okula ulaşmada ilk adım etkili ve yeterli yöneticiye bağlıdır. Etkili okulların öğrenci başarısı üzerinde etkili olması ve güçlü öğretimsel liderler tarafından yönetiliyor olması öğretimsel liderlik araştırmalarına hız kazandırmıştır. Öğretimsel lider olarak okul müdürleri olumlu bir okul iklimi kurarak etkin öğrenmenin temelini oluşturmalıdır. Okul müdürleri okulun varlık nedeninin öğrencinin başarılı bir şekilde yetişmesini sağlamak olduğunu unutmamalıdır.Okullar, etkili bir eğitim ve öğretim sağlayabilmek için uygun ve olumlu bir örgüt kültürü oluşturmak zorundadırlar. Her örgüt kendi örgütsel kültürünün yansıması olarak ele alındığında, okullar için aynı yargıda bulunabiliriz. Her okul kendi örgütsel kültürü ile diğer okullardan ayrılır. Her okulun kendine özgü bir kültürel ve örgütsel yapısı olmakla birlikte, kimi zaman diğer okullarla da benzerlikler gösterir. Bir okulun örgütsel kültürünün oluşturulmasını ve bunların yönetici ve öğretmenlerce kabul alanına alınması, bir okulun başarısının şekillenmesinde bize yardımcı olur.Bu araştırmada örgütsel iklim ile yöneticilik becerileri arasındaki ilişki ele alınmakta ve bunların öğretmenler tarafından algılanma düzeyleri incelenmektedir.Araştırma, tarama modeli kullanılarak yapılmıştır. Çalışma evrenini, İstanbul ili Avrupa yakası sınırları içerisindeki normal öğretim yapan Kız Teknik ve Meslek Liseleri oluşturmuştur. Araştırma verileri, evrende bulunan 12 ilçede ki Kız Teknik ve Meslek Lisesinde görev yapan 350 bayan, 116 erkek öğretmene anket uygulanması sonucu elde edilmiş. Veriler, bilgisayar ortamında ve SPSS istatistik programı kullanılarak çözümlenmiştir. Verilerin istatistiksel çözümlemeleri için; frekans ve yüzdelik analizler, ilişkisiz grup ?t? testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), tek yönlü varyans analizinde anlamlı farklılaşma bulunduğu durumlarda post-hoc Scheffe testi ve pearson çarpım momentler korelasyon katsayısı gibi istatistiksel teknikler kullanılmıştır.Araştırma sonucuna dayanarak, cinsiyetin, yaş grubunun, kıdemin, eğitim düzeyinin ve görev türünün, 30 sorudan oluşan ölçeğe verilen cevaplarda istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık oluşturduğu belirlenmiştir.Böylece, yöneticilerin yöneticilik becerilerinin örgüt iklimine yaptığı katkıların, öğretmenler tarafından algılanma düzeyi üzerinde önemli ölçüde etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelime: Örgüt Kültürü, Örgüt İklimi, Okul İklimi, Yönetim, Yönetici Davranışları.
dc.description.abstractThe first criteria in ensuring an effective school depends on the availability of an effective and sufficient president. The fact that effective schools, that are managed by strong educational leaders, influence the success of the students paved the way to increased number of studies on educational leadership. School leaders, as educationalleaders should prepare the grounds of effective learning by ensuring a positive school environment. School presidents should not forget that the reason d?etre of schools is ensuring the success of the students.Schools need to form a positive organizational culture so as to provide proper and effective education and instruction. Every organization when considered as the reflection of its own culture, it can be stated for the schools that each school is distinguished from the other schools in terms of its own organizational culture. In addition to the fact that every school has a peculiar cultural and organizational structure, they share certain common similarities with other schools. When the organizational culture of a given school is formed and identified, it is then easier to understand the influence of the behaviours principals and teachers adopt on the school success.This study deals with organizational climate and the relationship between organizational climate and the managerial skills of the principals and with a focus onthe perception level of the teachers.Research was done by using scanning model. Working universe was created by the normal teaching Technical and Vocational High Schools for Girls on the European side of Istanbul Province. The research data obtained by the survey applied to 350 female and 116 male teachers who work in Technical and Vocational High Schools for Girls, in the 12 districts of the universe. The data was resolved by computing and using the SPSS statistics program. For the statistical analyzes of the data, frequency and percentage analysis , unrelated groups `t` test , one-way analysis of variance (ANOVA) ,if significant differences were seen at the one-way analysis of variance, statistical techniques such as post-hoc Scheffe test and Pearson multiplication moments , correlation coefficient were used.The significance level was 0.05. As a result of the study, it is seen in the answers given to the 30-item scale that gender, age, seniority, educational level and the function at school were statistically significant variables.As a result of the study, it is seen in the answers given to the 30-item scale that gender, age, seniority, educational level and the function at school were statistically significant variables.Consequently, it is concluded that the contribution of the managerial skills of the principals to organizational climate has to a great extent an influence on teachers? perception.Key Words: Organizational Culture, Organizational Climate, Management, Managerial Bahaviours.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleKız teknik ve meslek liselerindeki yöneticilerin, yöneticilik becerileri ile okul iklimi arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relation between school atmosphere and managerial skills of managers at technical and vocational high schools for girls
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHigh schools
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmManegerial skills
dc.subject.ytmSkill
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmGirls' technical schools
dc.subject.ytmOrganizational climate
dc.subject.ytmSchool climate
dc.identifier.yokid365664
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid254007
dc.description.pages166
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess