Show simple item record

dc.contributor.advisorÇetin, Münevver Ölçüm
dc.contributor.authorGökçe, İsmail
dc.date.accessioned2021-05-08T09:10:59Z
dc.date.available2021-05-08T09:10:59Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/665061
dc.description.abstractKüreselleşen, baş döndürücü bir hızla gelişen ve değişen dünyamızda bireylere istendik yönde davranışlar kazandırmak, bireysel kaliteyi toplam kaliteye dönüştürmede, kitlelerin geleceğini pozitif ivmeye yönlendirmede liderlere ihtiyaç vardır.Yaşam boyu eğitim felsefesinin benimsendiği günümüzde, kurumlarda, eğitim sürecinin dinamiklerini, maddi manevi insan kaynaklarını en iyi şekilde kullanabilecek ve yönetebilecek liderler istihdam etmek kaçınılmazdır.Bu araştırmada, Zihin engelliler okullarındaki yöneticilerin liderlik davranışı gösterip göstermediği öğretmen algılarına göre incelenmiştir. Araştırmanın evrenini İstanbul İli Anadolu yakasındaki zihin engelliler okullarında çalışan öğretmenler oluşturmaktadır. Örneklem alınmamış araştırma evrenin tamamı üzerinde yapılmıştır. Araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Ölçek olarak yapıyı kurma ve anlayış gösterme şeklinde iki alt boyuta sahip olan ``Liderlik Davranışlarını Betimleme Ölçeği'' kullanılmıştır. Tüm istatistiksel analizler SPSS for WİNDOWS programı ile gerçekleştirilmiştir.Araştırmada elde edilen sonuçlara göre;Araştırma grubunu oluşturan öğretmenlerin müdürlerinin liderlik davranışlarını göstermeleri konusundaki algıları yüksek düzeyde çıkmıştır. Öğretmenlerin branşlarına göre yöneticilerinde anlayış göstermeye ve yapı kurmaya yönelik algıladıkları liderlik davranışları istatistiksel olarak anlamlı bulunmamıştır. Öğretmenlerin cinsiyetlerine göre yöneticilerinde anlayış göstermeye ve yapı kurmaya yönelik algıladıkları liderlik davranışları istatistiksel olarak anlamlı bulunmamıştır. Öğretmenlerin yaşlarına göre yöneticilerinde anlayış göstermeye ve yapı kurmaya yönelik algıladıkları liderlik davranışları istatistiksel olarak anlamlı bulunmamıştır. Öğretmenlerin öğrenim durumlarına göre yöneticilerinde anlayış göstermeye ve yapı kurmaya yönelik algıladıkları liderlik davranışları istatistiksel olarak anlamlı bulunmamıştır. Öğretmenlerin kıdemlerine göre yöneticilerinde anlayış göstermeye yönelik algıladıkları liderlik davranışları istatistiksel olarak anlamlı bulunmamıştır. Öğretmenlerin kıdemine göre yöneticilerinde yapı kurmaya yönelik algıladıkları liderlik davranışları istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur. Öğretmenlerin medeni durumuna göre yöneticilerinde anlayış göstermeye ve yapı kurmaya yönelik algıladıkları liderlik davranışları istatistiksel olarak anlamlı bulunmamıştır.Araştırmada elde edilen bulgular, yorumlanmış ve tartışılmıştır. Ayrıca, konu ile ilgilenen araştırmacılara fikir vermesi için sonuç bölümünde çeşitli önerilere yer verilmiştir.
dc.description.abstractIn our rapidly globalizing developing world leaders are needed to convert individiual quality to total quality, the future of the masses in a positive direction for routing.Today the philosphy of lifelong education are adopted and ıt is inevitable to employ leaders who can manage the educational process in institutians, material and spritual resources in the best way people can use.In this study mentally handicapped school administors are examined according to the teacher perception whether or not their principals show leadership behaviour. The search is based on the teachers who are working in mentally handicapped schools in Anatolia side in Istanbul. In this study only one sample is not taken, all the teacher?s opinion are considered. Descriptive screening model is used in the research. Leadership behaviour scales are used which have got two submodels. One of them is establishing and maintaining vision, mission and goals the other is maintaining positive interpersonal relationship. All statical analysis is performed with SPSS For Windows Programme.According to survey results;The perspectives of teachers are positive in leadership behaviour of their principals and quality of work life. Findings show that the branch of teachers dont play a role in the teacher?s perceptions of leadership behaviour. Analysis of the role gender the leadership behaviour revealed no statistical significance. There are not significant differences for the age of teachers. No correlations are found be statistically significant for the educational status of teachers. However for the seniority of teacher are observed positive. No differences appear between teachers? marital status regarding overall the principal features.The findings of the study are interpreted and discussed. In the result section where various suggestions are given for idea to researchers.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYöneticilerin liderlik özellikleri ?zihin engelliler okulları örneği?
dc.title.alternativeAn assessment on leadership behaviors? of mentally handicapped school principals that perceiving by teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSpecial education
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmSpecial education institutions
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmMentally retardation
dc.identifier.yokid367696
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid254001
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess