Show simple item record

dc.contributor.advisorÇelen, Nermin
dc.contributor.authorDayioğlu, Saime Hüget Çölban
dc.date.accessioned2021-05-08T09:10:58Z
dc.date.available2021-05-08T09:10:58Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/665049
dc.description.abstractBu araştırma ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin yöneticilerine duydukları güven ile iş doyumları arasındaki ilişkiyi bazı değişkenlere göre incelemeyi amaçlamaktadır.İlişkisel tarama modeliyle yapılan bu araştırmanın bağımsız değişkenleri cinsiyet, mesleki kıdem ve eğitim düzeyidir. Araştırmada veri toplama araçları olarak ?Kişisel Bilgi Formu?, ?Yöneticiye Duyulan Güven Ölçeği? ve ?İş Doyumu Ölçeği? kullanılmıştır.İstanbul Avrupa Yakası, Bakırköy ilçesinde 2008?2009 eğitim-öğretim yılında resmi ilköğretim okullarında görev yapan 120 öğretmen bu araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır.Yapılan istatistiksel analizler sonucunda elde edilen bulgulardan bazıları şu şekilde özetlenebilir: Öğretmenlerin yöneticilerine olan güvenleri ile iş doyumları arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki vardır. Bulgulara göre öğretmenlerin yöneticilerine olan güvenleri arttıkça iş doyumları da artmaktadır. Öğretmenlerin yöneticilerine olan güven duygularının, onların iş doyum düzeylerini yordamada anlamlı bir yordayıcı olduğu belirtilmektedir. Öğretmenlerin güven ölçeği ve iş doyumu ölçeğinin bazı alt boyutları arasında anlamlı ilişkiler bulunmuştur. Öğretmenlerin yöneticilerine olan güvenleri ile iş doyumlarının demografik özelliklerine göre farklılık gösterip göstermediğine ilişkin bulgulara göre cinsiyetler arasında anlamlı bir farklılığa rastlanmamıştır. Kadın ve erkek öğretmenlerin yöneticilerine olan güven düzeyleri ve iş doyum düzeyleri ile güven ölçeği alt boyutlarına ilişkin düşünceleri ve iş doyumu ölçeği alt boyutlarına ilişkin düşünceleri benzerlik göstermektedir. Bulgulara göre 1-10 yıl arası kıdeme sahip öğretmenlerin yöneticilerine olan güvenleri daha yüksektir, 21 yıl ve üzeri yıl arası kıdeme sahip öğretmenlerin iş doyumları daha yüksektir. Son olarak elde edilen bulgulara göre farklı yükseköğretim kurumlarından mezun olan öğretmenlerin yöneticilerine olan güven düzeyleri ve iş doyum düzeyleri benzerlik göstermektedir.Anahtar Kelimeler: Güven, İş Doyumu, Yöneticiye Duyulan Güven.
dc.description.abstractThe aim of this study is to analyse the relation between the confidence that the teachers working in primary schools have in their administrators and their job satisfaction according to some variables.The independent variables of this study which was made through relational scanning are; sex, Professional seniority and educational level. ?Personal Information Form?, ?Confidence in the Principle Scale? and ? Job Satisfaction Scale? are used as means of data gathering in the survey.120 teachers who worked in the official primary schools in Bakırköy,European Side of İstanbul, during 2008-2009 educational year are the samples of this research.Some of the findings which were gathered as a result of the statistical analyses can be summarized as following: There is a significant relation in a positive aspect between the confidence that the teachers have in their administrators and their job satisfaction. According to the findings if the the confidence that the teachers have in their administrators increases their job satisfaction increases as well. The teachers? feeling of confidence in their administrators is indicated as a significant determiner in determining their job satisfaction level. There are significant relations between teachers? confidence scale and the basis of job satisfaction scale lower dimensions. A significant relation is not found between sexes according to the findings whether there is a difference between theachers? confidence in their administrators and the demographical characteristics of their job satisfaction. Male and female teachers? confidence level in their administrators and their job satisfaction level don?t have any similarities with their views about confidence scale lower dimension and job satisfaction lower dimension. According to the findings, the teachers who have seniority from 1 to 10 years have a higher confidence in their principles, those who have seniority over 21 years have a higher job satisfaction. Finally, according to the findings the confidence level in administrators and job satisfaction level of the teachers who graduated from different universities have similarities.KEY WORDS: Confidence, Job Satisfaction, Confidence in Administrator.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okullarında çalışan öğretmenlerin yöneticilerine duydukları güven ile iş doyumları arasındaki ilişki ?Bakırköy ilçesi örneği?
dc.title.alternativePrimary school teachers? in the employee executive trust to relationship between job satisfaction `sample of Bakirköy`
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmConfidence
dc.subject.ytmTrust relationship
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.identifier.yokid369376
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid254027
dc.description.pages111
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess