Show simple item record

dc.contributor.advisorTemel, Ali
dc.contributor.authorToplu, Delya Berna
dc.date.accessioned2021-05-08T09:10:57Z
dc.date.available2021-05-08T09:10:57Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/665041
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, resmi ve özel lise yöneticilerinin iş güçlükleri ve iş tatmin durumlarını ortaya koyarak çözüm önerileri getirmektir. Bu amaçla, nitel araştırma veri toplama tekniklerinden yarı-yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Betimsel olarak analiz edilen bulgular niceliksel olarak sunulmuştur.Araştırmanın sonucunda elde edilen bulgularda, resmi ve özel lise yöneticilerinin yönetimde en önemli buldukları unsurlar; idari kadro, öğretmenler ve öğrencilerdir. Okulun sistem olarak en kritik öğeleri ise, yönetim, öğretmenler ve rehberlik servisleridir. Okul yöneticisinin zamanını çalan başlıca işler, eğitim ve öğretim dışındaki işler olarak ortaya çıkmıştır. Binanın durumu, servis problemleri, öğrenci evrak işleri, yemek problemleridir. Yöneticiler bu problemin sadece iş bölümü yapılarak ortadan kalkabileceğini ifade etmişlerdir. Yöneticiler kararlarını bağımsız bir ortamda alamadıklarını, mevzuatların onları çok sınırladığını ifade etmişlerdir. Yöneticiler işlerinde karşılaştıkları problemlerin en çok öğretmenler tarafından ortaya çıktığını çünkü gerekli şekilde işlerine özen göstermediklerini ifade etmişlerdir.Diğer taraftan görüşülen yöneticiler, öğrencilerinin başarısından dolayı mutluluk duyduklarını, öğrencilerin başarısız olduğunda ise üzüldüklerini ve işlerine karşı motivasyonlarının düştüğünü ifade etmişlerdir. Ayrıca yöneticiler mesleğe ilk başladıkları zamanla, şu an arasında genel olarak olumlu farklarının olduğunu, gün geçtikçe işlerinde daha deneyimli ve bilgili olarak daha şevk ve heyecanla çalıştıklarını ifade etmişlerdir.Araştırma kapsamında elde edilen bulgular, çeşitli önerilerin ortaya çıkmasını sağlamıştır. Yöneticilerin, yeni yöneticiler için başlıca önerileri; yönetmeliğin çok iyi bilinmesi, yeniliklere açık, iletişim gücü kuvvetli, adil davranmasını bilen, kişiye ve mesleğe saygılı olunması üzerinde durmuşlardır.Bunların yanı sıra, iyi bir çalışma ekibi oluşturulması, insan ilişkilerinin iyi olması ve güven telkin edebilmek, veli-öğrenci-öğretmen işbirliği ve iyi bir yönetim ekibiyle çalışılması diğer öneriler arasında yer almaktadır.Anahtar Kelimeler : İş güçlüğü, İş Tatmini, İş Tatminsizliği
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to set forth the job difficulties and job satisfaction situations of the public and private schools? directors and to bring out solution proposals. In this regard, among the qualitative research data collections techniques, the half-structured interviews are utilized in this study. Findings which are analyzed descriptively are presented quantitatively.According to the findings reached at the end of the research; public and private schools? directors set the most important elements in the administration as: administrative cadre, teachers and students. The most critical components of the school as system are to be administration, teachers and consultancy services. The research shows that the main tasks that take the time of the school administrator are the tasks other than education and training. Condition of the building, problems in school bus services and student paper/document issues are among such tasks. School directors stated that this problem can ben solved only by job sharing (division of labour). Directors also emphasized that they cannot take decisions in an independent environment and they are too much restricted by the regulations. Administrators alsodeclared that the most of the problems they face are created by the teachers since they do not do their jobs properly.On the other hand, administrators with whom were interviewed expressed that they feel happy as a result of the success of their students and they get upset when their students get unsuccessful and their motivations at job decrease. In addition, administrators stated that there are positive differences at present in comparison to the time they start working. They underlined that they get more experienced and proficient day by day, thereby they work more enthusiastically and more excitingly.The findings reached at the end of the study enable to put forth various suggestions. The main suggestions set by the administrators for the new administrators are: to know the regulations very well, to be open to changes/reforms, to have strong communication skills, to behave fairly, to be respectful to person and the job.In addition to those criterias, forming a well-functioning working team, having good relationship with people, ensuring to be trustworthy, creating parent-student-teacher cooperation and working together with a good administration team are among the other suggestions.Keywords : Job difficulty, job satisfaction, job unsatisfactionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleResmi ve özel lise yöneticilerinin iş güçlükleri ve iş tatmin durumları
dc.title.alternativeThe situations of job difficulties and job satisfaction of private and state schools' directors
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHigh schools
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmJob difficulty
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.identifier.yokid370206
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid254026
dc.description.pages140
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess