Show simple item record

dc.contributor.advisorÇetin, Münevver
dc.contributor.authorOkan, Hamdiye
dc.date.accessioned2021-05-08T09:10:56Z
dc.date.available2021-05-08T09:10:56Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/665039
dc.description.abstractAraştırmanın evrenini, orta öğretimde çalışan, öğretmenler oluşturmaktadır. Örneklem olarak, İstanbul'un Maltepe, Pendik ve Kartal ilçelerindeki T.C. Milli Eğitim Bakanlığı'na özel ve resmi ortaöğretim okullarında görev yapan rastgele seçilen 106'sı erkek, 151'i bayan toplam 257 öğretmenden oluşmaktadır.Araştırmada, orta öğretimde görevli öğretmenlerin karşılaştıkları yıldırıcı davranışların iş doyumu arasındaki etkisi ve bazı değişkenler (cinsiyet, yaş, branş, kıdem, eğitim düzeyi) ile ilişkisini incelenmiştir. Bu amaçla Araştırmada öğretmenlere üç anket verilmiştir, birinci anket, öğretmenlerin özelliklerine ilişkin kişisel bilgilerin alındığı kişiler bilgi formundan oluşmaktadır. Diğer ölçek yıldırıcı davranış ölçeği oluşmaktadır ve üçüncü ölçekte ise iş doyumu ölçeği verilerek, ölçek sonuçları toplandıktan sonra veriler Sosyal Bilimler için geliştirilmiş olan SPSS v13.0 istatistik paket programı kullanılarak analiz edilmiştir.Araştırmada elde edilen verilerin analizinde Bağımsız Değişkenli t Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) ve Pearson Korelasyon Analizi, kullanılmıştır. Analizlerde anlamlılık için asgari kritik değer 0.05 olarak alınarak, elde edilen bulgular doğrultusunda istatistiki ve mantıksal yorumlar yapılmıştırAraştırmada elde edilen bulgular sonucunda; istatistiksel olarak öğretmenlerin maruz kaldıkları yıldırma eylemleri, yıldırıcı davranışlar anketi puanlarına göre yaş, cinsiyet, medeni durum, kıdem, görev yapılan okul türü değişkenlerine göre anlamlı bir fark göstermemektedir. Ayrıca yıldırma eylemleri ile iş doyumu arasındaki korelasyon sonuçlarına göre anlamlı bir ilişki olmadığı görülmektedir. Bununla birlikte; yıldırıcı davranışlara maruz kalan öğretmenler arasında yapılan, İstatistiksel analiz sonuçlarına bakıldığında ise yıldırıcı davranış ölçeği sonuçları ile öğretmenlerin cinsiyetleri arasında anlamlı bir fark görülmektedir.Araştırmanın bulguları ve sonuçları ışığında önerilerde bulunularak bir sonraki araştırmalar için diğer araştırmacılara öneriler geliştirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Yıldırıcı davranış, iş doyumu
dc.description.abstractThe universe of study, working in secondary education, consisting of teachers. As a sample of Istanbul, Maltepe, Pendik and Kartal districts TC Ministry of Education, who work in private and public secondary schools randomly selected 106 men, 151 women consisted of 257 teachers.Study, they face years of secondary school teachers' job satisfaction between the effects of user behavior, and some variables (gender, age, industry, seniority, education level) and the relationship examined. Three surveys were given to teachers for this purpose in the study, the first survey of personal information relating to the characteristics of teachers received information form that consists of people. Other intimidating behavior scale is composed of scales and the job satisfaction scale in the third on a given scale, scale, after the results of data collected for the Social Sciences statistical software package was developed using SPSS v13.0 was analyzed.Independent study variables in the analysis of the data obtained with t test, One-Way Analysis of Variance (ANOVA) and Pearson correlation analysis, were used. Minimum critical value for significance was taken as 0.05, in line with the findings of statistical and logical comments madeStudy obtained findings, the statistical as teachers suffer intimidation actions, intimidating behavior questionnaire score according to age, sex, marital status, seniority, function, type of school variables is a significant difference does not show. Acts of intimidation and also the correlation between job satisfaction and no significant relationship is observed according to the results. However, exposed to intimidating behavior among teachers, considering the results of statistical analysis of the results of the daunting scale of the behavior of the teachers are significant differences between the sexes.The results of the research findings and make recommendations in light of the following research proposals were developed for other researchers.Anahtar Kelimeler: Mobbing, job satisfactionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaöğretim öğretmenlerinin karşılaştıları yıldırıcı davranışlar ile işdoyumu arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between mobing and job satisfaction of high schools' teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmHigh schools teachers
dc.subject.ytmProblems of teachers
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmHigh schools
dc.subject.ytmMobbing
dc.identifier.yokid370318
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid254023
dc.description.pages125
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess