Show simple item record

dc.contributor.advisorKarahan, Firdevs
dc.contributor.authorTürkmen, Çiğdem
dc.date.accessioned2021-05-08T09:10:55Z
dc.date.available2021-05-08T09:10:55Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/665029
dc.description.abstractÖğrenicilerin başka bir dilde yazarken kendi kültürel bakış açılarıyla yazdıklarına dair kuvvetli bir inanış olduğundan, bu çalışmanın asıl amacı özür ve red stratejilerini tanımlamak ve bu stratejilerin İngilizce anadil konuşurları tarafından nasıl algılandıklarını incelemektir. Bu çalışmada kullanılan veriler 15 Türk, 15 Koreli ve 14 Taylandlı öğreniciden özür ve ret stratejilerinin kullanımını gerektiren dört adet yazılı söylem tamamlama testi kullanılarak toplanmıştır. Veriler toplandıktan sonra öğrenicilerin özür stratejileri Blum-Kulka ve diğerlerine (1989) ait olan sözeylemlerin farklı kültürlerde yerine getiriliş biçimini incelemeye dönük projenin Tanımlama Kılavuzu temel alınarak oluşturulan bir kontrol listesine dayanarak tanımlanmış ve karşılaştırılmıştır. Red cümleleri ise ilk olarak Beebe ve diğerleri (1990) tarafından geliştirilen sonrasında Fe'lix-Brasdefer (2006) tarafından uyarlanan ret stratejileri sınıflandırmasına dayandırılarak başka bir kontrol listesine yerleştirilmiştir.Türklerin, Korelilerin ve Taylandlıların özür ve red cümlelerini uygunluk açısından kıyaslamak için katılımcıların söz edimleri bir İngiliz ve bir Amerikalı anadil konuşurun algılarına ve beklentilerine göre değerlendirilmiştir. Sonuçlar tüm katılımcıların benzer stratejileri kullandıklarını göstermektedir. Lakin katılımcıların kimi cümlelerinde kültüre özgü öğelere rastlandığından, bu cümleler anadil konuşurları tarafından uygun bulunmamış ve eleştirilmiştir.
dc.description.abstractSince there is a strong belief that learners write from their cultural point of view while they are writing in another language, the main aim of this study is to examine the apology and refusal strategies of learners and to reveal how these strategies are perceived by Native Speakers of English. The data of this study was collected from 15 Turkish, 15 Korean and 14 Thai learners of English through written Discourse Completion Tests that are composed of four situations that the use of apology and refusal strategies. After collecting the data the apology strategies were identified and compared based on the checklist that is formed according to Blum-Kulka et al.`s (1989) CCSARP Coding Manual while the refusal productions were placed on another checklist that was based on the refusal strategies classification first developed by Beebe et al.(1990) then later adapted by Fe?lix-Brasdefer (2006). In order to compare the apology and refusal productions of the Turkish, Korean and Thai participants in terms of appropriateness, the speech act productions of the participants were evaluated by one British Native Speaker and one American Native Speaker based on their perception and expectation. The results indicated that all participants responded in similar ways. But since some of the productions of the participants have culture specific components, these utterances were found inappropriate and criticized by the Native Speaker raters.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDilbilimtr_TR
dc.subjectLinguisticsen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleThe perception of native and non-native speakers of English on the performance of apologies and refusals by Turkish, Korean and thai learners of English
dc.title.alternativeTürk, Koreli ve Taylandlı İngilizce öğrenicilerinin özür ve red üretimleri üzerine anadili İngilizce olan ve olmayan İngilizce konuşucuların algıları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmStudy of languages
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmSpeaking
dc.subject.ytmSpeech acts
dc.subject.ytmStudents perceptions
dc.subject.ytmCulture
dc.subject.ytmMother tonque
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmCultural effect
dc.identifier.yokid372116
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid254030
dc.description.pages200
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess