Show simple item record

dc.contributor.advisorÖngider Gregory, Nilgün
dc.contributor.authorAkhunlar, Miraç Neslihan
dc.date.accessioned2021-05-08T09:10:53Z
dc.date.available2021-05-08T09:10:53Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/665016
dc.description.abstractBu çalışmada Üniversite öğrencilerinin bağlanma stilleri ile uyum süreçleri arasındaki ilişki incelenmiştir.Araştırmaya Uşak Üniversitesi'ne devam eden 1033 öğrenci katılmıştır. Araştırmanın 566'sı (%54.79) kız ve 467'si (% 45.21) erkek öğrencidir. Öğrenciler 1., 2., 3. ve 4. sınıflardan seçkisiz olarak seçilmiştir. Araştırmada Hacettepe Kişilik Envanteri, Yakın İlişkilerde Yaşantılar Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır.Araştırmadan elde edilen verilere göre, güvenli bağlanma stili olan öğrencilerin korkulu, kayıtsız ve saplantılı bağlanan öğrencilerden daha yüksek genel uyumları bulunmaktadır. Bununla birlikte 23 yaş ve üzerindeki öğrencilerin 18-22 yaş arasındaki öğrencilere göre genel uyumları daha yüksek bulunmuştur. Ayrıca, ilişkide karşı cinse çok fazla güvenen öğrencilerin hiç güvenmeyen öğrencilerden daha yüksek genel uyumları olduğu bulunmuştur.Bu çalışmada, üniversite öğrencilerinin bağlanma stillerinin genel uyumlarını etkilediği görülmektedir. Genel uyumu en yüksek gerçekleştiren kişilerin ise güvenli bağlanma stili olan öğrenciler olduğu görülmüştür.
dc.description.abstractThis study invesitgated the relationship between attachment styles and adjustment process of university students.The sample of the study consisted of 1033 (566 female and 467 male) students of Usak Universty. The students selected randomly from 1., 2., 3. and 4. grades. The Personal Information Form, Experiences in Close Relationships Inventory and Hacettepe Personality Inventory was used in the research.According to findings, students of secure attachment style have higher general adjustment than students of reckless, obsession and fear attachment styles. However, 23 years and upper students have higher general adjustment than 18-22 years students have. Students of too much trust in heterosexual relationships have higher general adjustment than students of mistrusted in heterosexual relationships have.This study obtained the effects of attachment styles on general adjustment of university students. İt is seen that the student with the higest general adjustment is the students of having secure attachment style.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin bağlanma stilleri ile uyum süreçleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeTo investigate the relationship between attachment styles and adjustment process of university students.
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAttachment
dc.subject.ytmAdaptation process
dc.subject.ytmAdjustment
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmAttachment styles
dc.subject.ytmUniversity students
dc.identifier.yokid379207
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid278794
dc.description.pages91
dc.publisher.disciplineKlinik Psikoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess