Yeni politik sinema: Yeşim Ustaoğlu sineması üzerine bir inceleme
dc.contributor.advisor | Haydari Pakkan, Nazan | |
dc.contributor.author | Civaş, Gökçen | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:10:51Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:10:51Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/665002 | |
dc.description.abstract | Sinema toplumsal olaylardan ve olgulardan beslenen, etkilenen bir sanattır. 1990 sonrası Türkiye yönetmen sineması alanının incelendiği bu çalışmada son dönem kültürel, ekonomik ve politik şartlar üzerinde önemli etkisi olan küreselleşme sürecinin muhalif sinema üzerindeki etkisi incelenmektedir.Küreselleşme kavramının farklı tanımlarına, küreselleşme sürecinin kültür üzerindeki etkilerine değinilerek küreselleşmenin sinema üzerindeki etkileri ortaya konmaktadır. Küreselleşmenin bir sonucu olarak ortaya çıkan kimlik kavramındaki değişim ve çokkültürcülük politikasının, etnik kimliklere yüklediği politik anlama genel bir çerçeveden bakılarak 1990 sonrası Türkiye yönetmen sineması içerisinde değerlendirilebilecek yeni politik sinemanın muhalif niteliği Yeşim Ustaoğlu filmleri üzerinden ?iktidar? ve ?muhalefet? kavramlarıyla tartışılmaktadır.Çalışmanın kavramsal çerçevesini oluşturan Michel Foucault'un ?iktidar? ve ?muhalefet? tanımları, Foucault'un izlediği yol tersten izlenerek, muhalefeti tanımlamak için öncelikle iktidarın tanımının yapılması yolu ile ortaya konmaktadır. Yeni politik sinemanın bir muhalefet alanı olarak nasıl tanımlandığı ve Ulusötesi sinema ile gösterdiği bezerliklere değinilerek, 1990 sonrası Türkiye yönetmen sineması alanından örnek olarak seçilen Yeşim Ustaoğlu sineması, aidiyet, kimlik, bellek ve yolculuk kavramları ile incelenerek Türkiye'de yeni politik sinemanın muhalefet alanı olarak taşıdığı nitelik değerlendirilmektedir. | |
dc.description.abstract | The ?power? and ?opposition? definitions of Michel Foucault construct the conceptual framework of this study. However, by following a contrary method to Foucault, ?opposition? is defined in relation to ?power?. By referring to how the New Politic Cinema is defined as an opposition arena and its similarities to Trans-national Cinema, the essence of the New Politic Cinema in view of Yeşim Ustaoğlu?s cinema thereby becomes an epitome that represents the Turkish auteur cinema after 1990, and also by its categorisation, identity, mind and journey concepts. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | Yeni politik sinema: Yeşim Ustaoğlu sineması üzerine bir inceleme | |
dc.title.alternative | New political cinema: An analysis of Yeşim Ustaoglu cinema | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Radyo Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Ustaoğlu, Yeşim | |
dc.subject.ytm | Director | |
dc.subject.ytm | Turkish cinema | |
dc.subject.ytm | Cinema | |
dc.subject.ytm | Political cinema | |
dc.identifier.yokid | 384578 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MALTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 278730 | |
dc.description.pages | 152 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |