Show simple item record

dc.contributor.advisorHaydari Pakkan, Nazan
dc.contributor.authorCivaş, Gökçen
dc.date.accessioned2021-05-08T09:10:51Z
dc.date.available2021-05-08T09:10:51Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/665002
dc.description.abstractSinema toplumsal olaylardan ve olgulardan beslenen, etkilenen bir sanattır. 1990 sonrası Türkiye yönetmen sineması alanının incelendiği bu çalışmada son dönem kültürel, ekonomik ve politik şartlar üzerinde önemli etkisi olan küreselleşme sürecinin muhalif sinema üzerindeki etkisi incelenmektedir.Küreselleşme kavramının farklı tanımlarına, küreselleşme sürecinin kültür üzerindeki etkilerine değinilerek küreselleşmenin sinema üzerindeki etkileri ortaya konmaktadır. Küreselleşmenin bir sonucu olarak ortaya çıkan kimlik kavramındaki değişim ve çokkültürcülük politikasının, etnik kimliklere yüklediği politik anlama genel bir çerçeveden bakılarak 1990 sonrası Türkiye yönetmen sineması içerisinde değerlendirilebilecek yeni politik sinemanın muhalif niteliği Yeşim Ustaoğlu filmleri üzerinden ?iktidar? ve ?muhalefet? kavramlarıyla tartışılmaktadır.Çalışmanın kavramsal çerçevesini oluşturan Michel Foucault'un ?iktidar? ve ?muhalefet? tanımları, Foucault'un izlediği yol tersten izlenerek, muhalefeti tanımlamak için öncelikle iktidarın tanımının yapılması yolu ile ortaya konmaktadır. Yeni politik sinemanın bir muhalefet alanı olarak nasıl tanımlandığı ve Ulusötesi sinema ile gösterdiği bezerliklere değinilerek, 1990 sonrası Türkiye yönetmen sineması alanından örnek olarak seçilen Yeşim Ustaoğlu sineması, aidiyet, kimlik, bellek ve yolculuk kavramları ile incelenerek Türkiye'de yeni politik sinemanın muhalefet alanı olarak taşıdığı nitelik değerlendirilmektedir.
dc.description.abstractThe ?power? and ?opposition? definitions of Michel Foucault construct the conceptual framework of this study. However, by following a contrary method to Foucault, ?opposition? is defined in relation to ?power?. By referring to how the New Politic Cinema is defined as an opposition arena and its similarities to Trans-national Cinema, the essence of the New Politic Cinema in view of Yeşim Ustaoğlu?s cinema thereby becomes an epitome that represents the Turkish auteur cinema after 1990, and also by its categorisation, identity, mind and journey concepts.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleYeni politik sinema: Yeşim Ustaoğlu sineması üzerine bir inceleme
dc.title.alternativeNew political cinema: An analysis of Yeşim Ustaoglu cinema
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentRadyo Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmUstaoğlu, Yeşim
dc.subject.ytmDirector
dc.subject.ytmTurkish cinema
dc.subject.ytmCinema
dc.subject.ytmPolitical cinema
dc.identifier.yokid384578
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid278730
dc.description.pages152
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess