Show simple item record

dc.contributor.advisorSavcı, Mesut
dc.contributor.authorBayraktarkatal, Ertekin
dc.date.accessioned2021-05-08T09:10:50Z
dc.date.available2021-05-08T09:10:50Z
dc.date.submitted1988
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664992
dc.description.abstractGemi dip yapısını oluşturan elemanlar (dolu döşekler, omurga ve yan tülaniler) ızgara sistem olarak modellenmiştir. Bu sistem iki ayrı metodla çözülmüş ve Norveç Loydunun kurallarında verilen değerlerle karşılaştırılmıştır.İlk olarak enine ve boyuna elemanların kesişim noktalarındaki taşıma oranları birim yükler için hesap edilerek kirişler ayrı ayrı mütalaa edilip moment ve gerilme dağılımları bulunmuştur. Bunun için her kesişim noktasındaki birim yüklerden dolayı oluşan çökmeler Mohr yöntemi ile bulunup, enine ve boyuna elemanların kesişim noktalarında birbirlerine eşitlenilerek bilinmeyen taşıma oranları cinsinden denklemler oluşturulmuştur. Bu denklemler çözülerek bilinmeyen taşıma oranları (kesişim noktalarında) bulunmuştur. İkinci yöntemde ise enine ve boyuna kirişler kesişim noktalarındaki tepki kuvvetleri, dış yükler cinsinden indis uylaşımı ile genelleştirilmiştir.Enine kirişler elastik sürekli bir mesnet üzerinde kabul edilmiş ve yine herhangi bir kesişim noktasındaki çökmeler eşitlenerek bilinmeyenler bulunmuştur. Bunun için kiriş diferansiyel denklemi indis uylaşımı ile genelleştirilip Laplace Transform metoduyla çözülmüştür.
dc.description.abstractThe bottom structure of a ship a very significant contribution to the strength of a beam-like ship. The keel, floors and the plating together form the bottom structure. This system may be costructed in one of several ways depending on the structural properties of the ship;for example, a single bottom as in a tanker, a double bottom as in container ships.Let us consider a ship constructed in the transverse system with a doubla bottom. The longitudinal girders with the keel lying along the symmetryaxis and the transverse floors extending along the whole breadth of the hull may together be regarded as a `grillage` structure extending along a part of the length of the ship hull that is bounded at both ends by ransverse bulkheads.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGemi Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMarine Engineeringen_US
dc.titleGem dip yapısındaki gerilmelerin incelenmesi
dc.title.alternativeAn investigation into the stresses in ship bottom structures
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid10172668
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid476297
dc.description.pages60
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess