Show simple item record

dc.contributor.advisorGöz, İlyas
dc.contributor.authorÖztep, İdil Cemre
dc.date.accessioned2021-05-08T09:10:50Z
dc.date.available2021-05-08T09:10:50Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664991
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı, lise seviyesinde okuyan duygusal istismara uğramış ergenler ile uğramamış ergenlerin kaygı düzeyleri ve denetim odaklarının karşılaştırarak incelenmesidir. Araştırmaya katılan gönüllü öğrencilerin, duygusal istismar algıları, denetim odağı algıları, kaygı durumları, cinsiyetleri, yaşları, anne ve babalarının eğitim durumları, ailelerin tutumları ve ailelerinin aylık ortalama gelirleri ayrıntılı olarak incelenmiştir.
dc.description.abstractThe main purpose of this research is to compare and investigate anxiety and locus of control of the high school adolescents with and without emotinal abuse history. Emotional abuse perception, locus of control, anxiety, sex, age, educational status of their parents, behavior of their parents and parental monthly income have been investigated in detail of the voluntarily participated students.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleDuygusal istismar algılayan ve algılamayan ergenlerin kaygı düzeyleri ve denetim odaklarının karşılaştırılması
dc.title.alternativeComparing anxiety and locus of control of the high school adolescents with and without emotinal abuse history.
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPuberty
dc.subject.ytmAbuse
dc.subject.ytmAnxiety level
dc.subject.ytmSocio-demographic characteristics
dc.subject.ytmChild abuse
dc.subject.ytmEmotional abuse
dc.subject.ytmAnxiety
dc.subject.ytmLocus of control
dc.identifier.yokid385242
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid278771
dc.description.pages135
dc.publisher.disciplineAdli Psikoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess