Show simple item record

dc.contributor.advisorAvcı, Süleyman
dc.contributor.authorBeler, Yahya
dc.date.accessioned2021-05-08T09:10:49Z
dc.date.available2021-05-08T09:10:49Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664985
dc.description.abstractBu araştırma, ilköğretim üçüncü sınıf hayat bilgisi dersine yönelik hazırlanan katlı öğretim tasarımının, öğrencilerin öğrenme düzeyi ile sınıf yönetimine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel (örnek olay) ve nicel (tarama) araştırma yöntemleri birlikte kullanılmıştır. Araştırma Malatya ili Darende ilçesi Ilıca ilköğretim Okulu üçüncü sınıf öğrencileri üzerinde yapılmıştır. Veri toplamak amacıyla, öğretmen görüşme formu, öğrenci görüşme formu, gözlem formu ve son test kullanılmıştır. Öğretim tasarımı, Dün, Bugün, Yarın temasının dokuz konusu için katlı öğretim yöntemi kullanılarak tasarlanmıştır. Öğretmen ilk olarak kısa bir sunum yapmış, ardından parmak yukarı tekniği kullanılarak öğrenciler seviye gruplarına ayrılmıştır. Son olarak, her grup kendi seviyesine uygun hazırlanan etkinlikler yoluyla bireysel veya grup çalışması yaparak öğrenmelerini tamamlamışlardır. Araştırma bulgularına göre, katlı öğretim düşük ve yüksek öğrenme düzeyine sahip tüm öğrencilerin öğrenmelerini olumlu yönde etkilemektedir. Etkinlikler seviyeye uygun olduğu için, tüm gruplar etkinlikleri rahatlıkla yapmışlar, bu da onların motivasyonlarını artırmıştır. Öğrenciler etkinliklere isteyerek ve severek katılmışlardır. Öğretmen sınıfı derse katma yönünde hiç zorlanmamıştır.
dc.description.abstractThis study aimed to examine the effects of a tiered instructional design on classroom management and the learning level of students. The instructional program was prepared for an introductory science course for 3rd grade pupils at an elementary school in Ilıca District of Malatya Province. The study combined qualitative (case study) and quantitative (scanning) research methods. In order to collect data, a teacher interview form, student interview form, observation form and post-test were used. The teaching program was planned using a tiered instruction method for nine subjects of the ?Yesterday, Today, Tomorrow? curriculum theme. The teacher made a short presentation and then students were classified into ability groups by using the ?tomb up? technique. Finally, each group completed learning activity via individual and group tasks based on activities appropriate to their abilities. The results indicate that tiered instruction had positive effects on the learning outcomes of all students of both high and low abilities. Since activities were appropriate for the level of students, all groups completed the classroom activities easily, which increased their motivation. Students participated in activities voluntarily and enthusiastically and the teacher did not experience any difficulty in ensuring class participation in the courses.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFarklılaştırılmış öğretim ortamının sınıf yönetimine ve öğrencilerin akademik başarısına etkisi
dc.title.alternativeFarklılaştırılmış öğretim ortamının sınıf yönetimine ve öğrencilerin akademik başarısına etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmDifferentiated instruction
dc.subject.ytmClassroom management
dc.subject.ytmManagement
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmEducational environment
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmLife science lesson
dc.identifier.yokid385415
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid278756
dc.description.pages124
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess