Show simple item record

dc.contributor.advisorGümüş, Aynur Eren
dc.contributor.authorKorkmaz, Doğan
dc.date.accessioned2021-05-08T09:10:48Z
dc.date.available2021-05-08T09:10:48Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664981
dc.description.abstractBu çalışma, Vakıf üniversitelerinin Yabancı Diller Bölümünde görevli İngilizce öğretim elemanlarının performans değerlendirmesine ilişkin eğilimlerini incelemek üzere 2009-2010 eğitim öğretim yılında, İstanbul ilindeki vakıf üniversitelerinde yapılmıştır. Araştırma ilişkisel-tarama modeline uygun olarak yapılmıştır.Araştırmanın bulgularına göre; Vakıf Üniversitelerinin Yabancı Diller Bölümünde görevli İngilizce öğretim elemanlarının performans değerlendirmesinin önemi ve gereğine dair eğilimlerinin kadın ve erkek öğretim elemanlarının arasında anlamlı farklılık bulunduğu ve kadınların puanlarının daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. İngilizce öğretim elemanlarının performans değerlendirmenin önemi ve gereğine ilişkin algılarında anlamlı ve negatif yönde bir ilişki bulunmuştur.
dc.description.abstractThis study was carried out to analyze tendencies in performance evaluation of language intructors working in Departments of Foreign Languages in Foundation Universitites in İstanbul in the 2009-2010 academic year. In this research two evaluation instruments were used as data collection tools. This research was carried out using the data collected from thirteen foundation universities in İstanbul. The research was done according to the relational-scanning model .According to the findings of the research, it was observed that there was a meaningful differentiation between male and female instructors? tendencies regarding the importance and the necessity of performance evaluation of language intructors working in Departments of Foreign Languages in Foundation Universitites, with female instructors have higher points. A meaningful and negative relationship detected in English language intructors? perceptions in terms of the importance of performance evaluation.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleVakıf üniversitelerinin yabancı diller bölümünde görevli İngilizce öğretim elemanlarının performans değerlendirmesine ilişkin eğilimlerinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe analysis of performance evaluation tendencies of language instructors working in departments of foreign languages in foundation universities
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPerformance evaluation
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmInstructors
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmAcademic personnel
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmFoundation universities
dc.identifier.yokid386511
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid278753
dc.description.pages129
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess