An assessment of teacher training programs in public and private university foreign languages department preparatory schools and the instructors perception and relevance
dc.contributor.advisor | Çevik, Yıldıray | |
dc.contributor.author | Balcioğlu, Levent | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:10:47Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:10:47Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664971 | |
dc.description.abstract | Öğretmen eğitimi İngiliz Dili Eğitimi camiasının her zaman en öncelikli gündemini oluşturmuştur. İngiliz Dili Eğitimi (ELT) bölümleri daha eğitim programlarının ilk başlarından itibaren öğrencilerine en çağdaş teknik ve metotların gösterildiği bir eğitim modelini amaçlamışlardır. Dahası, ELT bölümleri her yıl ders programlarını bu gelişmeleri dikkate alarak daha fazla fayda sağlamak amaçlı olarak yeniden düzenlemektedir. Bu durum ELT bölümlerinden mezun öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme ve kişisel gelişim ihtiyaçları gerçeğini akla getirmektedir. Bu ihtiyaca istinaden öğretmen eğitimi programları (teacher training programs) doğmuş ve bu doğrultuda düzenlenmiştir. Bu çalışmanın amacı bu eğitim programlarının ne ölçüde fayda sağladığının araştırılmasına yöneliktir. Araştırmada vakıf ve devlet üniversitelerinden İngilizce okutmanlarına ne ölçüde fayda sağladığı, bu sonucu etkileyen diğer faktörlerin ne olduğu ve okutmanların nihayetinde ne kadar kendi gerçeklerine yönelik olarak faydalandıklarının ortaya çıkarılmasına yönelik bir çalışma yapılmaya çalışılmıştır. | |
dc.description.abstract | Teacher education has always been the main concern in English Language Teaching (ELT) domain. Starting from the very beginning of educating student teachers from their freshman years, the ELT departments want to show their students who are prospect language teachers, the best of new techniques and approaches in ELT. Thus, the ELT departments design their curriculum according to the ultimate developments so that their students can benefit utmost and apply their academic knowledge in their future teaching career. This issue brings into mind the concept of continuous learning and development in teachers? careers. Teacher training programs are held in order to remedy this issue. The aim of this study is to evaluate the effectiveness of these teacher training programs, how much instructors who work at universities both public and private ones benefit from these trainings, and finally attempts to find out if there is any other factor that influences the effectiveness of these programs. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | An assessment of teacher training programs in public and private university foreign languages department preparatory schools and the instructors perception and relevance | |
dc.title.alternative | Öğretmen eğitimi programlarının devlet ve vakıf üniversitelerindeki yabancı diller bölümleri hazırlık okullarındaki okutman algıları ve kendilerine uygunluğu | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Universities | |
dc.subject.ytm | Foundation universities | |
dc.subject.ytm | State schools | |
dc.subject.ytm | Instructors | |
dc.subject.ytm | Preparatory school | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.identifier.yokid | 388097 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MALTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 278723 | |
dc.description.pages | 120 | |
dc.publisher.discipline | İngilizce Öğretmenliği Bilim Dalı |