Show simple item record

dc.contributor.advisorÇevik, Yıldıray
dc.contributor.authorBalcioğlu, Levent
dc.date.accessioned2021-05-08T09:10:47Z
dc.date.available2021-05-08T09:10:47Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664971
dc.description.abstractÖğretmen eğitimi İngiliz Dili Eğitimi camiasının her zaman en öncelikli gündemini oluşturmuştur. İngiliz Dili Eğitimi (ELT) bölümleri daha eğitim programlarının ilk başlarından itibaren öğrencilerine en çağdaş teknik ve metotların gösterildiği bir eğitim modelini amaçlamışlardır. Dahası, ELT bölümleri her yıl ders programlarını bu gelişmeleri dikkate alarak daha fazla fayda sağlamak amaçlı olarak yeniden düzenlemektedir. Bu durum ELT bölümlerinden mezun öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme ve kişisel gelişim ihtiyaçları gerçeğini akla getirmektedir. Bu ihtiyaca istinaden öğretmen eğitimi programları (teacher training programs) doğmuş ve bu doğrultuda düzenlenmiştir. Bu çalışmanın amacı bu eğitim programlarının ne ölçüde fayda sağladığının araştırılmasına yöneliktir. Araştırmada vakıf ve devlet üniversitelerinden İngilizce okutmanlarına ne ölçüde fayda sağladığı, bu sonucu etkileyen diğer faktörlerin ne olduğu ve okutmanların nihayetinde ne kadar kendi gerçeklerine yönelik olarak faydalandıklarının ortaya çıkarılmasına yönelik bir çalışma yapılmaya çalışılmıştır.
dc.description.abstractTeacher education has always been the main concern in English Language Teaching (ELT) domain. Starting from the very beginning of educating student teachers from their freshman years, the ELT departments want to show their students who are prospect language teachers, the best of new techniques and approaches in ELT. Thus, the ELT departments design their curriculum according to the ultimate developments so that their students can benefit utmost and apply their academic knowledge in their future teaching career. This issue brings into mind the concept of continuous learning and development in teachers? careers. Teacher training programs are held in order to remedy this issue. The aim of this study is to evaluate the effectiveness of these teacher training programs, how much instructors who work at universities both public and private ones benefit from these trainings, and finally attempts to find out if there is any other factor that influences the effectiveness of these programs.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAn assessment of teacher training programs in public and private university foreign languages department preparatory schools and the instructors perception and relevance
dc.title.alternativeÖğretmen eğitimi programlarının devlet ve vakıf üniversitelerindeki yabancı diller bölümleri hazırlık okullarındaki okutman algıları ve kendilerine uygunluğu
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmFoundation universities
dc.subject.ytmState schools
dc.subject.ytmInstructors
dc.subject.ytmPreparatory school
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEnglish
dc.identifier.yokid388097
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid278723
dc.description.pages120
dc.publisher.disciplineİngilizce Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess