Pragmatic awareness in understanding the implicatures
dc.contributor.advisor | Çevik, Yıldıray | |
dc.contributor.author | Eskiköy, Zaliha Sinem | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:10:46Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:10:46Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664965 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, ön-hazırlık aktivitelerinin uygulanmasıyla birlikte öğrencilerin konuşma dilindeki belirli özelliklere yoğunlaşmalarının, onların ders kitaplarından seçilmiş diyalog aktivitelerindeki bu özelliklere karşı farkındalıklarının artmasını sağladığı varsayımına dayanmaktadır. Bu çalışmada, öğrenmeyi arttırabilmek için diyalog aktivitelerinden önce ön-hazırlık aktiviteleriyle birlikte konuşma dilinin söylem belirteçleri, bağlayıcı kelime kullanımı gibi bazı konuşma dili özelliklerinin derslerde vurgulanması gerektiğine inanılmaktadır. Ayrıca, öğrencilerin diyaloglarda gizlenen, konuşmacı tarafından ima edilen veya örtük anlamı kavramasına yardım etmek için ön-hazırlık aktivitelerinin kullanılması öğrencinin çıkarım yapabilmesini sağlamak için teşvik edilmelidir. Farkındalık arttırma aktiviteleriyle birlikte, konuşma dilinin belirli özelliklerinin öğretilmesinin öğrencilerin kitaplarında sunulan diyalog aktivitelerinin anlaşılmasını kolaylaştırdığına inanılmaktadır. Bir kontrol ve bir deney grubuna uygulanan bu çalışma, ön-test ve son-test analizleri doğrultusunda önemli sonuçlar ortaya koymuştur.Çalışma, Türkiye'deki bir vakıf üniversitesinin hazırlık okulunda yürütülmüştür. Katılımcılar, İngilizce yeterlilik sınavından kalan ve hazırlık okulunun yoğunlaştırılmış hazırlık kursuna yaz süresince devam eden orta seviye hazırlık öğrencileridir. Yazılı bir formatı olan ve araştırmacı (aynı zamanda dersin öğretmeni) tarafından hazırlanmış olan ön-test çalışmanın başında iki gruba da uygulanmıştır. Uygulama toplam sekiz hafta sürmüş ve dört modül veya ders bölümünden oluşmuştur. Uygulama sürecinden sonra, iki gruba da, yine yazılı formatta olan son-test uygulanmıştır. Kontrol grubuna kıyasla önemli ölçüde yüksek sonuçlar elde eden deney grubundan elde edilen bulgular, ön-hazırlık aktivitelerinin etkili oluşunu ortaya çıkaran önemli sonuçlar sunmuştur. Ayrıca, derslerdeki farkındalık arttırma süreçlerinin yorumlanması için uygulamanın ders içi konuşma süreci yazıya çevrilmiştir.Bu çalışma, öğrencilerin, ders kitaplarında kullanılan diyalog materyallerinden önce, konuşma dilinin bazı özelliklerine karşı farkındalık arttırma aktiviteleriyle hazırlanmaları gerektiğini göstermektedir. | |
dc.description.abstract | The present study is based on the assumption that engaging EFL students in certain features of spoken language through the application of lead-in tasks raises students? awareness of those features in the dialogue activities selected from their coursebooks. In this study, it is believed that certain features of spoken language, such as the use of discourse markers (oh, well, I mean, you know, actually, right, and thanks) and cohesive devices (reference words; it, this and that, substitution, ellipsis, heads and tails) need to be highlighted in the lessons through lead-in tasks before the dialogue activities to enhance comprehension. Also, in order to help students to grasp the implied and/or speaker meanings hidden in the dialogues, lead-in tasks need to be promoted to help students infer the meaning.The study was carried out at the preparatory school of a foundation university in Turkey. The participants were preparatory class intermediate-level students who failed the proficiency exam and continued their English language studies via an intensive course at the same preparatory school during the summer. The pre-test, a written test designed by the researcher (also the teacher) was conducted to a control and an experimental group at the beginning of the study in order to compare the levels of the students. The treatment process lasted eight weeks and was composed of four modules or lesson parts. After the treatment process, the post-test, which was also in written form, was applied to both groups. The findings indicated important outcomes since the students in the experimental group had significantly higher results than the control group, which revealed the effectiveness of the lead-in tasks. Moreover, the audio-recordings of the lessons were transcribed in order to interpret the awareness-raising process in the lessons.The current study shows that students need to be prepared through awareness-raising tasks prior to the dialogue materials used in the coursebooks in terms of the certain features of spoken language. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Dilbilim | tr_TR |
dc.subject | Linguistics | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Pragmatic awareness in understanding the implicatures | |
dc.title.alternative | İmaların anlaşılabilmesinde edimbilimsel farkındalık | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Hint concept | |
dc.subject.ytm | Preparatory classes | |
dc.subject.ytm | Foundation universities | |
dc.subject.ytm | Spoken language | |
dc.subject.ytm | Awareness | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.subject.ytm | Pragmatics | |
dc.subject.ytm | Discourse | |
dc.subject.ytm | Grammar | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.identifier.yokid | 388527 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MALTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 278722 | |
dc.description.pages | 181 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı |