Show simple item record

dc.contributor.advisorBakırcı, Nesrin
dc.contributor.authorAyar, Özler
dc.date.accessioned2021-05-08T09:10:46Z
dc.date.available2021-05-08T09:10:46Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664960
dc.description.abstractBu çalışmada Avrupa Dilleri Öğretimi Ortak Çerçeve Programının, ?dil öğrenim sürecinde bireysel değerlendirmenin rolü? ve ?öğretmenlerin bu değerlendirmelere yönelik tutumu?na ilişkin yönleri üzerinde durulması amaçlanmıştır.Çalışma, özel bir lisede 9'uncu, 11'inci ve 12'nci sınıftaki dil sınıfı öğrencileri ve öğretmenleriyle niteliksel araştırma yöntemine dayalı olarak yürütülmüştür. Araştırma verisi, öğrenci ve öğretmenlerle yapılan görüşmeler ve öğrencilerin portfolyo çalışmalarının çözümlenmesi yoluyla derlenmiştir.Öğrenci görüşmelerinin değerlendirilmesi, öğrencilerin dil becerileri ve öğrenme davranışlarında gözlemledikleri gelişim açısından portfolyo çalışmalarından ne şekilde yararlandıklarına ilişkin farklı düşünceleri olduğunu ortaya koymuştur. Bu farklılıklar, öğrencilerin kendi dil öğrenim süreçlerine, bu süreçte kullandıkları stratejilere ve bağımsız öğrenme becerilerini ne derece geliştirdiklerine ilişkin farkındalıklarındaki değişikliğin bir göstergesi olarak ele alınabilir. Öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi, onların, portfolyo çalışmaları yoluyla sadece yaşadıkları dil öğrenme güçlüklerinin farkına varmadıklarını; aynı zamanda bu güçlüklerin nedenlerini de belirleyebildiklerini ve dil sorunlarını çözme yolları bulmaya çalıştıklarını ortaya koymuştur. Öğrencilerin kendileriyle yapılan görüşmelerdeki anlatım biçimlerine yansıyan bu tür farkındalık, bu araştırmanın yürütüldüğü kurumda yapılan portfolyo uygulamasının önemli bir yararı biçiminde yorumlanabilir.Portfolyo çalışmalarının çözümlenmesi, öğrencilerin, Avrupa Dil Portfolyosunda yer alan ?Dil Öğrenme Sürecinin Değerlendirilmesi? ve ?Kişisel Dil Başarılarım ? başlıklı iki bölümdeki hedef davranışlara ilişkin cümlelerinin incelenmesine dayalı olarak yapılmıştır. Her öğrencinin belirlemiş olduğu hedef davranışlar ışığında öğretmenlerin, öğrenci değerlendirmelerini ne şekilde dikkate alabilecekleri yönünde önerilerde bulunulmuştur.Öğretmen görüşmelerinin çözümlenmesi ve değerlendirilmesi, onların, öğrenci portfolyo çalışmalarından ne şekilde yararlandıkları konusundaki görüşlerinin belirlenmesini sağlamıştır. Öğrenci ve öğretmen görüşmelerine ilişkin genel değerlendirme ışığında, öğretmenlerin portfolyo çalışmalarına yönelik farklı tutumlarının, öğrenci raporlarını değerlendirmeleri sonucu alabilecekleri yöntemsel kararları etkileyebileceği ileri sürülebilir.
dc.description.abstractThis research study aimed to focus on the aspects of the Common European Framework which are related to `the role of self evaluation in the process of language learning? and `teachers? attitudes towards these evaluations?.The study was carried out with the students and teachers of the 9th grade, and 11th and 12th grade language classes of a private high school, depending on qualitative research design. Data were collected by making focus group interviews with the students and individual interviews with the teachers, and by analyzing the portfolio studies of the students.The evaluation of the interviews with the students revealed that they had different ideas in relation to how they benefitted from portfolio studies in terms of the progress they observed in their language skills and their learning behavior. These differences can be explained as an indication of the differences in students? awareness of their learning process, the strategies they used during that process and the extent to which they developed autonomy. The evaluation of students? ideas also revealed that by the help of portfolio studies they not only became aware of the kind of language difficulties they had but also identified the reasons of them and tried to find ways of overcoming their problems. This kind of awareness of the students reflected in their statements in the interviews can be evaluated as an important benefit of the portfolio application made in the institution where this study was carried out.Analysis and evaluation of the portfolio studies was made by focusing on the objective statements identified by the students in two sections of the European Language Portfolio titled `Assessing the Language Learning Process? and `My Personal Language Achievement?. In the light of the analysis, suggestions were made for the teachers in terms of how they can take students? evaluation into consideration.Analysis and evaluation of the interviews with the teachers helped to identify their ideas about how students benefitted from the portfolio studies. In the light of the overall evaluation of the interviews, it can be stated that different attitudes of teachers towards portfolio studies may effect the methodological decisions they may make as a result of their evaluation of the students? reports.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleSelf evaluation of students in the common European framework and teachers` attitudes towards these evaluations
dc.title.alternativeAvrupa Dilleri Öğretimi Ortak Çerçeve Programında öğrencilerin kendilerini değerlendirmeleri ve öğretmenlerin bu değerlendirmelere yönelik tutumu
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmSelf-assestment
dc.subject.ytmTeacher attitude
dc.subject.ytmCommon European Framework of Reference for Langugage
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmStudy of languages
dc.subject.ytmSuccess evaluation
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid388870
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid278720
dc.description.pages165
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess