Show simple item record

dc.contributor.advisorTemel, Ali
dc.contributor.authorAltin, Beril
dc.date.accessioned2021-05-08T09:10:41Z
dc.date.available2021-05-08T09:10:41Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664936
dc.description.abstractBu araştırmanın amacını ilköğretim okullarında görevli sınıf öğretmenlerinin, örgütsel bağlılıklarının (duygusal bağlılık, devam bağlılığı, normatif bağlılık), yaratıcılıklarını etkileyip etkilemediği oluşturmaktadır. Bu araştırmada; öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeylerinin, yaratıcılıklarına ne kadar etki ettiği araştırılmış, öğretmenlerin yaratıcılık düzeylerinin de artacağına inanılarak, ?İlköğretim okullarında çalışan öğretmenlerin yaratıcılıkları ile örgütsel bağlılıkları arasında anlamlı bir ilişki var mıdır?? sorusuna cevap aranmıştır.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate if the organizational commitments (Affective commitment, Continuance Commitment, Normative Commitment) of the homeroom teachers affect their creativity. In this study, the level of effects of teachers? organizational commitments on their creativity was investigated and it was believed that the teachers? level of creativity will increase, answer to the question ?Is there a significant correlation between the primary school teachers? creativity and their organizational commitments?? was sought for.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretimde görevli öğretmenlerin örgütsel bağlılıklarıyla yaratıcılıkları ilişkisi
dc.title.alternativeOrganizational commitment of teachers in primary education creativity relation officer
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCreativity
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmAffective commitment
dc.subject.ytmCommitment
dc.subject.ytmOrganizational commitment
dc.identifier.yokid389056
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid278750
dc.description.pages140
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess