Show simple item record

dc.contributor.advisorKirazoğlu, Cem
dc.contributor.authorPolat, Güzin
dc.date.accessioned2021-05-08T09:10:40Z
dc.date.available2021-05-08T09:10:40Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664934
dc.description.abstractAraştırmada Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim dalında yapılmış olan lisansüstü çalışmaların araştırma raporlarına göre betimsel olarak incelenmesi ve değerlendirilmesi çalışmasının ortaya konması amaçlamaktadır. Bu çalışma ile araştırmalar; tür, konu, kavram ilişkilendirmesi, kurum türü, örneklem grubu, araştırma metodu, modeli, modele ilişkin bilgi, evren, örnekleme ilişkin bilgi, veri toplama araçları, istatistiksel teknikler, araştırma verileri, bulgular, yorum, öneriler, deneysel ve kuram geliştirmeye dönük çalışma olup olmadığı şeklinde incelenmektedir.Eğitim yönetimi ve denetimi anabilim dalında yapılmış olan tezlere, Yüksek öğretim kurulu Ulusal Tez Merkezi internet sitesinden ulaşılabilen izinli tezlerden, 1995-2009 yılları arasında yapılmış tezler incelenmekte ve 446 tez araştırmanın çalışma evrenini oluşturmaktadır. Maksimum çeşitlilik örneklemesi ile örneklemi oluşturacak 105 tez saptanmaktadır.Araştırmada tarama modeli kullanılmaktadır. Araştırma metot olarak hem nitel hem de nicel bir çalışmadır. Araştırmada nitel-yorumsal çözümlemenin bir alanı olarak kabul edilen nitel araştırma planlarından belge inceleme ile elde edilen bilgiler gruplandırılarak; dört adet alt amaç içerik analizi ile; diğerlerinde ise grupların sayısal değerleri basit betimsel istatistiklerle analiz edilmektedir.Yapılan araştırma sonucuna göre bazı sonuçlar; Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalında kullanılan teknikler açısından en çok uygulamalı araştırmalardan oluştuğu; kavramsal konu olarak dağılımda en çok yönetim, örgüt, sistem konularının kullanıldığı; problem cümlelerinde seçilen kavramlar ile en çok grupların görüşleri, algıları, beklentilerine göre değişimine bakan tezlerin olduğu; ilköğretim kurumları örneklem olarak ?en fazla? seçildiği; öğretmenler örneklem olarak ?en fazla? seçildiği; büyük bir oranda nicel metotların tercih edildiği; büyük bir çoğunluğun tarama modelinde olduğu gözlenmektedir.Çok az bir kısmında evren yazılmadığı; kullanılan veri toplama araçlarının ise hedeflenen değişkenleri değerlendirmek için uygun olduğu görülmektedir. Veri toplama araçlarının amacı, içeriği, kullanım özellikleri konularında çoğunlukla bilgi bulunmaktadır. Veri toplama aracının geçerlilik ve güvenilirliği ile ilgili çoğunlukla bilgi verildiği; araştırmaların yarısında betimsel istatistiklerin kullanıldığı; seçilen istatistiksel tekniklerin, araştırmacının amacında belirttiği değişkenleri ve toplanan verileri ölçülmesi için tamamının uygun olduğu; varsayımların karşılanıp karşılanmadığının büyük oranda yazılmadığı; amaçlara göre yorum yapılması gereken tüm araştırmaların, bu doğrultuda yorumlandığı gözlenmektedir. Araştırmalarda verilerin yorumlanmasını kolaylaştıracak yorum ölçütlerinin sıklıkla kullanıldığı görülmekte; büyük bir çoğunlukla bulgular yorumsuz sunulmaktadır. Araştırmalarda, yorum, bulgulara istenilen düzeyde dayanmakta; fakat ilgili literatüre (araştırmalara), dayanmamaktadır. Araştırmalar da araştırma bulgularına dayanarak öneri verilmekte; çok az miktarda deneysel ve kuram geliştirmeye dönük çalışma bulunmaktadır.
dc.description.abstractResearch Training Award for graduate studies in the Department of management and control of research reports that have been made according to the evaluation of the work that is intended to be, and as of descriptive.This work with the research; type of institution, topic, type, group, Association, the concept of sampling method, model, model information for the research, the universe, sampling, data collection tools, statistical techniques for information, research data, findings, comments, suggestions, whether in the form of the work on developing the experimental and theory.Education, Department for the management and control of the Board of Directors of the National Center for higher education on the Internet site of the thesis available on theses, and dissertations have been made between the years 1995-2009 thesis research work has created universe, 446. The thesis has been identified that will create the maximum diversity of sampling with 105.Browsing the model used in research. Both qualitative and quantitative Research methods is a work in progress. Qualitative analysis is accepted as a field of Study-interpretative document review grouped information with qualitative research plans; the purpose of content analysis with the four bottom; the numeric values of descriptive statistics analysis groups in others is simple.According to the outcome of the research results; In terms of Education, Department for the management and control techniques used in the most hands-on research occurred; as a conceptual topic, organization, System Administration, most distributions used topics; the problem with most groups selected sentence, perceptions, expectations, opinions, concepts, according to the Exchange is facing dissertations; education institutions as a `maximum` is selected for the sample; `maximum` is selected as the sample of teachers; a large proportion of quantitative methods preferred; a large majority, the scan model; where appropriate, for the most part, the purpose and objectives in a large universe. In little the universe is not written; for the most part that contains the information about a large sample of reception; for the most part, the survey tool is selected; It is intended to assess the appropriate variables used in the data collection tools. The purpose of data collection tools, content, user information is available on the properties of the issues for the most part. For the most part, the validity and reliability of information about the data collection tool is issued; half of descriptive statistics were used in research; selected statistical techniques for measuring variables and the data collected by the researcher through a whole where appropriate; the assumptions are met largely; objectives should be interpreted according to the comments, all the research in this direction. Research data will facilitate interpretation of the criteria is used frequently, and explains the comments; the findings are presented in a large, often without comments. Research based on the desired level, comments, the findings; but related major (research), so choose. Research findings on the basis of the suggestions provided in the research; a very small amount of work on developing the experimental and theory.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEğitim yönetimi ve denetimi anabilim dalında yapılmış lisansüstü tez çalışmalarının incelenmesi
dc.title.alternativeDepartment of educational administration and supervision of the graduate thesis studies review
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmSupervision of education
dc.subject.ytmGraduate
dc.subject.ytmDoctorate thesises
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmTheses
dc.subject.ytmScientific researchs
dc.identifier.yokid390222
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid278748
dc.description.pages135
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess