Wisc-R Zeka Ölçeği ile California Sözel Öğrenme Testi (Çocuk versiyonu) (Csöt-Ç) Ve Rey Karmaşık Figür Testinin ilişkisi
dc.contributor.advisor | Tanör, Öget Öktem | |
dc.contributor.author | Güner Sargin, Ayşe | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:10:38Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:10:38Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664919 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, bellek ile zeka arasındaki ilişki örüntülerini ortaya çıkarmaktır. Bu amaçla yapılan çalışmanın örneklem grubunu yaşları 6 ile 10 arasında değişen 25'i kız 25'i erkek toplam 50 çocuk oluşturmaktadır. Belleğin değerlendirilmesi amacıyla California Sözel Öğrenme Testi Çocuk Versiyonu (CSÖT-Ç) ve Rey Karmaşık Şekil Testi, zekanın değerlendirilmesi amacıyla da Wechsler Çocuklar İçin Zeka Ölçeği (WISC-R) uygulanmıştır. Bellek performansları ve zeka arasındaki ilişkiye bakıldığında sonuçlar sınırlı bir ilişki göstermiştir. Her üç test için performansın yaşla birlikte arttığı görülmüştür. Sonuçlar literatür ışığında tartışılmıştır.Anahtar Kelimeler: Bellek, sözel bellek, görsel bellek, zeka. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to investigate the relationship between memory and intelligence in child. The sample consisted of a total of 50 child, 25 females and 25 males ages between 6 to 10 years. California Verbal Learning Test-C (CVLT-C), Rey Complex Figure Test and Wechsler Intelligence Scale for Children (WISC-R) were used for assas memory and intelligence respectively. The correlational anayses pointed out the limited significant relationship between memory and intelligence. In addition, for each test, it is observed that children?s age and their performance increase together. The results were discussed in the light of theoretical perspectives and empirical evidence.Key Words: Memory, verbal memory, visual memory, intelligence. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Wisc-R Zeka Ölçeği ile California Sözel Öğrenme Testi (Çocuk versiyonu) (Csöt-Ç) Ve Rey Karmaşık Figür Testinin ilişkisi | |
dc.title.alternative | The Relationship Between California Verbal Learning Test-C (Cvlt-C) And Rey Complex Figüre Test with Wisc-R Intelligence Scale | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Psikoloji Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Intelligence | |
dc.subject.ytm | California Verbal Learning Test | |
dc.subject.ytm | Wechsler scales | |
dc.subject.ytm | Measurement and evaluation | |
dc.subject.ytm | Children | |
dc.subject.ytm | Visual memory | |
dc.subject.ytm | Verbal | |
dc.subject.ytm | Development psychology | |
dc.subject.ytm | Memory | |
dc.subject.ytm | Rey Complex Figure Test | |
dc.identifier.yokid | 389894 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MALTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 278782 | |
dc.description.pages | 113 | |
dc.publisher.discipline | Gelişim Psikolojisi Bilim Dalı |