Show simple item record

dc.contributor.advisorTanör, Öget Öktem
dc.contributor.authorGüner Sargin, Ayşe
dc.date.accessioned2021-05-08T09:10:38Z
dc.date.available2021-05-08T09:10:38Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664919
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, bellek ile zeka arasındaki ilişki örüntülerini ortaya çıkarmaktır. Bu amaçla yapılan çalışmanın örneklem grubunu yaşları 6 ile 10 arasında değişen 25'i kız 25'i erkek toplam 50 çocuk oluşturmaktadır. Belleğin değerlendirilmesi amacıyla California Sözel Öğrenme Testi Çocuk Versiyonu (CSÖT-Ç) ve Rey Karmaşık Şekil Testi, zekanın değerlendirilmesi amacıyla da Wechsler Çocuklar İçin Zeka Ölçeği (WISC-R) uygulanmıştır. Bellek performansları ve zeka arasındaki ilişkiye bakıldığında sonuçlar sınırlı bir ilişki göstermiştir. Her üç test için performansın yaşla birlikte arttığı görülmüştür. Sonuçlar literatür ışığında tartışılmıştır.Anahtar Kelimeler: Bellek, sözel bellek, görsel bellek, zeka.
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the relationship between memory and intelligence in child. The sample consisted of a total of 50 child, 25 females and 25 males ages between 6 to 10 years. California Verbal Learning Test-C (CVLT-C), Rey Complex Figure Test and Wechsler Intelligence Scale for Children (WISC-R) were used for assas memory and intelligence respectively. The correlational anayses pointed out the limited significant relationship between memory and intelligence. In addition, for each test, it is observed that children?s age and their performance increase together. The results were discussed in the light of theoretical perspectives and empirical evidence.Key Words: Memory, verbal memory, visual memory, intelligence.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleWisc-R Zeka Ölçeği ile California Sözel Öğrenme Testi (Çocuk versiyonu) (Csöt-Ç) Ve Rey Karmaşık Figür Testinin ilişkisi
dc.title.alternativeThe Relationship Between California Verbal Learning Test-C (Cvlt-C) And Rey Complex Figüre Test with Wisc-R Intelligence Scale
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmIntelligence
dc.subject.ytmCalifornia Verbal Learning Test
dc.subject.ytmWechsler scales
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmChildren
dc.subject.ytmVisual memory
dc.subject.ytmVerbal
dc.subject.ytmDevelopment psychology
dc.subject.ytmMemory
dc.subject.ytmRey Complex Figure Test
dc.identifier.yokid389894
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid278782
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineGelişim Psikolojisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess