Show simple item record

dc.contributor.advisorÜge, Mehmet Bayhan
dc.contributor.authorÇalikoğlu, Tuncay
dc.date.accessioned2021-05-08T09:10:35Z
dc.date.available2021-05-08T09:10:35Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664890
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı lise öğrenimine devam eden, ailesinin yanında yaşayan öğrencilerle, yetiştirme yurtlarında yaşayan öğrencilerin çatışma çözme davranış tarzları (saldırganlık veya problem çözme) ile sürekli öfke ve öfke ifade tarzları (öfke içe, öfke dışa veya öfke kontrol) arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmada tarama türünden bir araştırma modeli kullanılmıştır.Araştırma 120 öğrenci denekle (60 kız, 60 erkek) yapılmıştır.Araştırmada elde edilen sonuçlar aşağıda belirtilmiştir:1.Çatışma Çözme Davranışı Ölçeği'nin sonuçlarına göre lise öğrencilerinin saldırganlık alt ölçeğinin puanı ile sürekli öfke, öfke içe atım ve öfke dışa vurum puanları arasında anlamlı ve doğrusal bir ilişki elde edilmiştir, saldırganlık alt ölçeği puanı ile öfke kontrol puanları arasında ise anlamlı ancak ters yönde bir ilişki elde edilmiştir. Ayrıca problem çözme ve öfke kontrol arasında anlamlı ve doğrusal ilişki bulunmuştur.2.Çatışma Çözme Davranışı Ölçeği'nin ?saldırganlık? alt ölçeği ile yaşanılan ortam, cinsiyet ve yurtta kalma süresi değişkleri arasında anlamlı bir ilişki bulunanamıştır. Diğer yandan bu değişkenle ?problem çözme? alt ölçeği arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur.3.Yaşanılan ortam değişkeni incelendiğinde sürekli öfke, öfke dışa vurum ve öfke kontrol puanları arasında anlamlı farklılıklar saptanmamıştır, öte yandan öfke içe atım puanları ise anlamlı bir farklılıklar göstermiştir.4.Cinsiyet ve yurtta kalma süresi değişkenleri incelendiğinde sürekli öfke ve öfke ifade tarzları puanları arasında anlamlı farklılıklar bulunmamıştır.Anahtar Sözcükler: Çatışma, öfke, saldırganlık, problem çözme, öfke ifade.
dc.description.abstractThe main purpose of this research is, to analyze the relationships between conflict resolution behavior styles (aggressiveness or problem solving) with trait anger and anger expression styles (anger impression, anger expression or anger control) of High School students, living with their family and living in orphanages. Correlationally scanning model was used for the research.The research was made on 120 students (60 female and 60 male).The results that were achieved from the research are specified below:1.According to the Conflict Resolution Bevior Scale?s results, significant and linear relations are found between high school students? ?aggressiveness? sub scale points and ?trait anger? , ?anger impression? and ?anger expression? points, a significant but nonlinear relation between ?aggressiveness? point and ?anger control? points. Also a significant and linear relation is found between ?problem solving? and ?anger control? points.2.According to the Conflict Resolution Behavior Scale?s ?aggressiveness? sub scale, there is no significant statistical difference has been found, on the other hand there is a significant statistical diference has been found in ?problem solving? sub scale.3.There are no significant differences found between ?trait anger?, ?anger expression? and ?anger control? points when the living enviroment variable is analysed, on the other hand anger expression points are found as significantly different.4.There are no significant differences found between trait anger and anger expression styles when gender and the time spent in orphanages varities are analysed.Keywords: Conflict, anger, aggressiveness, problem solving, anger expression.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleLise öğrenimine devam eden ailesinin yanında yaşayan öğrencilerle, yetiştirme yurdunda yaşayan öğrencilerin çatışma çözme davranışı ile öfke ifade stillerinin karşılaştırılması
dc.title.alternativeTo be compared the relationships between conflict resolution behavior styles (aggressiveness or problem solving) with trait anger and anger expression styles (anger impression, anger expression or anger control) of high school students, living with their family and living in orphanages
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmFamily functions
dc.subject.ytmOrphanages
dc.subject.ytmAnger
dc.subject.ytmProblem solving
dc.subject.ytmFamily support
dc.subject.ytmAggressiveness
dc.subject.ytmConflict
dc.subject.ytmConflict resolution
dc.subject.ytmFamily
dc.identifier.yokid359259
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid250413
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineKlinik Psikoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess