Lise son sınıf öğrencilerinin sınav kaygılarının algıladıkları anne-baba tutumlarına göre incelenmesi
dc.contributor.advisor | Karadayı, Esma Figen | |
dc.contributor.author | Eraslan, Yusuf | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:10:33Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:10:33Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664884 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın temel amacını; anne ? baba tutumlarına göre gençlerin sınav kaygılarının değişip değişmediğinin incelenmesi oluşturmuştur. Çalışmada, İstanbul'daki altı ayrı özel okulda öğrenim gören; lise son sınıfta okumakta olan, toplam 211 kız ve erkek öğrenci yer almıştır. Verilerin toplanmasında, öğrenci ve ailelerini tanımak amacıyla, ?Kişisel Bilgi Formu?, ?Anne-Baba Tutum Ölçeği?, ?Spielberger Sınav Kaygısı Envanteri (SKE)? kullanılmıştır.Araştırmanın sonuçlarına göre, Cinsiyete göre bakıldığında kızların duyuşsallık puanı erkeklere göre daha yüksektir. Öğrencilerin anne ve babalarının hayatta olup olmamasına göre, ailelerinin medeni durumlarına göre, anne ve babanın eğitim durumuna göre, anne ve babanın çalışma durumuna göre, öğrencilere evlerinde derslerle kimin ilgilendiği durumuna göre, öğrencilerin derslerindeki başarısızlığı anne ve babadan saklayıp saklamamasına göre, öğrencilere iyi bir eğitim alması gerektiğine inanıp inanmadığına göre ise puanların farklılık göstermediği sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilere kendilerini nasıl bir öğrenci olarak gördüğü sorulmuş ve yapılan değerlendirmede, öğrencilerin kendilerini başarılı görüp görmeme durumuna göre duyuşsallık puanının farklılık göstermediği sonucuna ulaşılmıştır. Toplam puan açısından yapılan değerlendirmede ise, öğrencilerin kendilerini başarılı görüp görmeme durumuna göre toplam puanda farklılık olduğu görülmüştür. Kuruntu puanı açısından yapılan değerlendirmede, öğrencilerin kendilerini başarılı görüp görmeme durumuna göre kuruntu puanının farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilere derslerindeki başarı ya da başarısızlığa kimin etken olduğu sorulmuş ve puanların etken olan kişiye göre farklı olup olmadığı incelenmiştir. Duyuşsallık puanı açısından yapılan değerlendirmede, farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Toplam puan açısından yapılan değerlendirmede ise, farklılık olduğu bulunmuştur. Öğrencilerin ileride çocuğuna kendi annesi gibi davranıp davranmayacağına göre puanları açısından farklılık olup olmadığı incelenmiş, puanlarda farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Toplam puan güven aralıkları incelendiğinde ise aynı sonuca ulaşılmıştır. Kuruntu puanı açısından yapılan incelemede kuruntu puan ortalamalarının kesinlikle davranırım>?belki davranırım?>kesinlikle davranmam şeklinde sıralandığı görülmüştür. Öğrencilerin ileride çocuğuna kendi babası gibi davranıp davranamayacağına göre puanları açısından farklılık olup olmadığı incelenmiş ve duyuşsallık, kuruntu puanı açısından farklılık olmadığı toplam puan açısından ise farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | The main purpose of this work is composed of observing whether the the exam anxiety of adolescents change according to parental attitudes. This work includes 211 students ( a mixture of girls and boys) who are in the last years of six different private schools in Istanbul. In the process of data collection, ?Individual Information Form?, Parental (mother and father) Attidue Scale?, Spielberg Exam Anxiety Inventory (SKE)? were used to get to know students and parents. All the data about the students and their parents were collected from adults ( Bu bölümü cikar cünkü yukarıda çıkarılmış).According to the results of this work, the sensuality scores of girls are higher than the boys. It has been reached a conclusion that there is no difference between the scores of the two sexes according to the results of whether the students? parents are alive, parents? employment status, parents? marital status, parents? level of education, the person who deals with the lessons of students at home, whether the students share their failure with their parents, whether the students believe that they need a better education.Students have been asked what kind of students they are and as a result of the evaluations, No difference has been reached among their scores according to whether they find themselves successful or not. In terms of the total scores they make, it has been seen a difference in their total scores according to finding themselves successful or not. In terms of the evaluation related to their delusions, whether they find themselves successful or not made a difference among their scores. Students have been asked who is effective on their success or failure and whether the scored showed a difference according the person in effect have been observed. In the evaluation in terms of the sensuality scores, ıt has been reached to the conclusion that there is a difference. Besides, in evaluation of total scores, it has been found that there is a difference. It has also been observed whether the students will behave their children just as their mothers behave them has an effect on their scores and it has been concluded that there is difference among the scores. When the total reliability interval was observed, the same conclusion was reached. According to the observation in terms of delusion scores, it has been found that the averages of delusion scores were sequenced as definetely I do> Maybe I do> Definetely I don?t. It has also been observed whether the students will behave their children just as their fathers behave them has an effect on their scores and it has been reached to the conclusion that there is no difference among their scores in terms of sensuality and delusion. Yet, there is a difference in terms of their total scores. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Lise son sınıf öğrencilerinin sınav kaygılarının algıladıkları anne-baba tutumlarına göre incelenmesi | |
dc.title.alternative | Examination of test anxiety of high school students according to their perception of parental attitudes | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Psikoloji Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Parents attitude | |
dc.subject.ytm | Examination | |
dc.subject.ytm | Adolescents | |
dc.subject.ytm | Scales | |
dc.subject.ytm | Measurement and evaluation | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.subject.ytm | Test anxiety | |
dc.subject.ytm | Development psychology | |
dc.subject.ytm | Anxiety | |
dc.subject.ytm | Trait anxiety | |
dc.identifier.yokid | 390801 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MALTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 278799 | |
dc.description.pages | 97 | |
dc.publisher.discipline | Gelişim Psikolojisi Bilim Dalı |