Show simple item record

dc.contributor.advisorÇotuksöken, Betül
dc.contributor.authorBayraktaroğlu, Canan Elif
dc.date.accessioned2021-05-08T09:10:30Z
dc.date.available2021-05-08T09:10:30Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664855
dc.description.abstractBu tez çalışmasında günümüzün eğitim modeli olarak kabul edilen ve ülkemizde de uygulamasına geçilen eğitimde yapılandırmacı yaklaşımının özellikleri araştırılmıştır.Geleneksel eğitim anlayışının dışında farklı bir bakış açısı sunan yapılandırmacı eğitim kuramı, aslında öğrenmenin nasıl gerçekleştirildiği ile ilgilenen bir bilgi kuramı olmasına karşın, elde ettiği bulgularla eğitimin yanı sıra, bir çok farklı disiplini de etkisi altına almayı başarmıştır.Postmodern çağın en çarpıcı özelliklerini biraraya getiren bu yaklaşım modeli, günümüze kadar süregelen eğitim felsefelerinden de çıkarımlar yaparak, eklektik bir yapı oluşturmuş ve dinamik yapısıyla determinist eğitim anlayışını derinden sarsan bir alternatife dönüşmüştür. Öğrenilmesi gerekenler yerine bireyin bilişselliğini öne çıkaran, mutlak gerçeklik olgusundan uzaklaşıp görecelik kavramını eğitimin merkezine yerleştiren bu yaklaşım yeni paradigmalar oluşturmuştur.Bu noktada üzerinde durulmak istenen konu ise geliştirilen bu yeni yaklaşımın uygulama alanındaki sonuçları olmuştur. Özellikle ülkemizde yapılandırmacılık teorisinin amacını ve özelliklerini tanıtan detaylı çalışmalar yapmadan ve daha da önemlisi, uygulayıcılara uygulama yöntem ve teknikleri hakkında geniş bilgi sunma ve pratik yapma olanağı tanımadan, ulusal eğitim programının başka ülkelerdeki sonuçlardan yola çıkarak, radikal olarak dönüştürülmesi, aslında sadece içeriğin değişmesiyle sınırlı kalmıştır. Uygulamada ki yetersizlik ve bilgisizlik eğitimdeki verimliliği arttıramadığı gibi, bir tür kaos yaratarak, iyice azalttığı düşünülmektedir.Anahtar Sözcükler: Birey, Bilişsellik, Postmodernizm, Görecelilik, Çoğulculuk
dc.description.abstractThroughout this thesis study, the qualities of the constructivist approach are investigated, which is recently practised in our country and accepted as the contemporary education model.The constructivist educational theory, which provides a different point of view from the traditional understanding of education; in spite of being a theory of knowledge about how learning occurs, it has managed to influence various disciplines besides education itself with its discoveries.This approach that brings together the most impressive qualities of post modern era together, with its dynamic structure has constituted an eclectic structure and has turned into an alternative form that deeply shakes the determinist understanding of education by making some deductions from the education philosophies that has survived until our day. This approach which puts the cognitivity of invidual forward instead of the things to be learnt and which moves away from the concept of absolute reality and places the concept of relativity in the center of education has formed new paradigms.At this point the matter that has to be emphasized is the practical results of this new approach. Especially without doing detailed studies that introduce the qualities and the purpose of the constructivist theory in our country and more importantly without giving the opportunity of practicing and presenting detailed information concerning the practical techniques and methods to the people who put this approach into practice, by setting out from the consequences of the national educational programs in other countries, its radical transformation in fact has just been limited with the alteration of its context. Inefficiency and unawareness in practise do not only limit affectivity in education but reduce it by creating a kind of chaos.Key words: individual, cognitivity, post modern era, relativity, pluralismen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectFelsefetr_TR
dc.subjectPhilosophyen_US
dc.titleEğitimde yapılandırmacılık yaklaşımı ve eleştirel bir bakış
dc.title.alternativeConstructivist approach in education and a critical view
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFelsefe Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid396979
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid358106
dc.description.pages67
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess